וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי ספורט נאבקים באתרים המשדרים אירועים בחינם

סוכנויות הידיעות

3.12.2006 / 14:19

הנהנים העיקריים: אוהדים המשתמשים באתרים הלא חוקיים כדי להתחמק מתשלום דמי מנוי

רשת עולמית הולכת וגדלה של אתרים פיראטיים מסמנת לעצמה אירועי ספורט מסוקרים כגון אליפות ווימבלדון בטניס, פורמולה 1 וליגות העל האירופיות בכדורגל כמטרות העיקריות לגניבה להנאת האוהדים המשתמשים באתרים הלא חוקיים כדי להתחמק מתשלום דמי מנוי. זכויות השידור של תחרות הקריקט הבינלאומית בין אוסטרליה לבריטניה, הידועה כ-Ashes series, נרכשו על ידי רשת סקיי הבריטית לטובת 8.2 מיליון מנוייה אך הצפייה בתחרות כבר אפשרית ללא תשלום לאוהדי הקריקט דרך אתרים פיראטיים הממוקמים בבריטניה ובארה"ב.

גופים האחראים על הספורט חוששים כי אם תמשיך התופעה להתרחב, הכנסותיהם ממכירת זכויות השידור ירדו מאחר וכמות כה גדולה של אנשים יצפו בסיקור פיראטי. ספקיות טלוויזיה בתשלום, כגון סקיי, חוששות, בנוסף, מההשפעה האפשרית על מספר המנויים של הרשת.

איגודי ספורט שונים החלו להעסיק את נטריזולט (NetResult), חברה לונדונית הנאבקת בגנבת תכני ספורט, בניסיון לבלום את תופעת הפיראטיות. כריסטופר סטוקס, הסמנכ"ל התפעולי של נטרזולט, אמר כי בשנה האחרונה נקטה החברה בצעדים משפטיים לסגירת יותר מ-100 אתרים פיראטיים ששידרו את משחקי ליגת העל בכדורגל בבריטניה. סטוקס העריך, כי 200 אתרים המשיכו לשדר או לפרסם אתרים אחרים ששידרו את המשחקים.

אתרי שיתוף קבצים סיניים הם הנאשמים העיקריים. אתרים אחרים ממוקמים ברוסיה, שוודיה ובמזרח הרחוק. האתרים הפיראטיים גונבים שידורים חיים של רשתות סקיי וה-BBC ומשדרים אותם, כולל הפרשנות הבלעדית של הרשתות. חלק מהאתרים גובים דמי צפייה, אך מרביתם מאפשרים צפייה ללא תשלום.

לטענת סטוקס, הצעדים החמורים שננקטו כנגד האתרים הפיראטיים צמצמו את מספר המשתמשים באתרים אלו בבריטניה מ-400 אלף ל-20-50 אלף משתמשים בלבד. "מרבית האנשים צופים באירועי הספורט בצורה חוקית בטלוויזיה שלהם. לצערי, תופעת האתרים הפיראטיים פופולארית, בעיקר, בקרב הדור הצעיר ואנשים אשר אינם מוכנים לשלם עבור הצפייה. גופי הספורט השונים צפויים להפסיד 10 מיליון ליש"ט (19.8 מיליון דולר) בשנה אם לא ינקטו בצעדים למיגור התופעה".

32 ארגוני ספורט בבריטניה ומחוצה לה החלו בשידול ממשלותיהם והאיחוד האירופאי להחמרת החוקים המגנים על הקניין הרוחני של הספורט: המשחקים והמרוצים האחראים למרבית ההכנסות וכן ספסרות הכרטיסים. הארגונים מתעקשים שמדינות הרוצות לארח אליפויות עולם בכדורגל, קריקט ורוגבי יחוקקו חוקים לשמירה על האינטרסים המסחריים של הספורט.

ניק קאוורד, המנכ"ל בפועל לשעבר של איגוד הכדורגל בבריטניה, אמר כי "יש להכיר בספורט כספק תוכן משמעותי בעולם הדיגיטלי, בדומה למוזיקה ולסרטים. עלינו להילחם באלו המונעים הכנסה חיונית מהספורט תוך 'לקיחת טרמפ' על שידור אירועי הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully