וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: Sony DSC-T50

שי שטרן

4.12.2006 / 14:36

שי שטרן בחן את T50 החדשה של סוני והתאהב בתכונות הייחודיות שלה, כמו מסך המגע ועריכת המצגות במצלמה עצמה

מאז שקנתה את מינולטה, הולך ומשתפר המוניטין של חברת [[סוני]] כיצרנית מצלמות דיגיטליות. ועכשיו היא משלבת את איכות הצילום הקיימת של חטיבת המצלמות הדיגיטליות שלה עם הטכנולוגיה המתקדמת שהפכה אותה למעצמה עולמית.

בשונה ממצלמות הסייברשוט הקודמות של סוני שהיו דקות מאוד, ה- [[DSC-T50]] עבה יחסית. היא עבה פי שניים. הסיבות לכך טובות, אבל לאחר שהתרגלנו לדקות ומזעריות זה חסרון. עובי המצלמה הוא המחיר שהמשתמשים משלמים בעבור שני שיפורים במצלמה: השיפור הראשון הוא זמן הסוללה שגדל, כמעט פי שתיים מזמן הסוללה בדגמים הקודמים. השיפור השני חשוב פחות אך מרשים יותר: מסך המגע הייחודי של המצלמה.

יתרונות לה רבים

למצלמה יתרונות רבים, ראשית המסך גדל והגיע לכמעט 3 אינץ'. רוב גב המצלמה מנוצל למסך המגע. למסך המגע יתרונות רבים. הוא מאפשר עריכת תמונות על גבי המצלמה בצורה שלא הכרנו עד כה, הוספת איקונים בצבעים שונים, ציור על התמונה בעזרת עט מיוחד או בהזזת האצבע על גבי מסך המצלמה ושמירת השינויים שביצענו. שיפור נוסף במצלמה לעומת הדגמים הקודמים, ולדעתי זהו השיפור הטוב ביותר, הוא היכולת ליצור מצגות במצלמה עצמה. המצגות כוללות אפקטים בכניסת התמונות במצגת והוספת מוזיקה. ניתן להכין מצגת גם בשחור לבן ולשלב אפקטים במעברי התמונות. בכדי לייצא את המצגת למחשב ולהוסיף שירים ומנגינות נוספות למצלמה צריך להתקין את התוכנה הנמצאת בדיסק המצורף למארז המצלמה. לאנשים היוצאים לטיול בני כמה ימים ורוצים להראות לכולם את התמונות שצילמו במהלך היום ניתן להפוך את התמונות למצגת משולבת עם מוזיקה ולחבר את המצלמה למסך הטלוויזיה וליהנות ביחד מה"סרט" שיצרת. בזיכרון המצלמה יש כבר ארבע סוגי מנגינות חביבות וכמובן ניתן להוסיף שירים ומנגינות משלכם. כל השיפורים האלה קיימים כבר במצלמות וידאו של סוני, אבל הכללתן במצלמת סטילס היא שדרוג מבורך.

ב-T50 אין צורך בהתקן מיוחד על מנת לחבר את המצלמה למחשב. בדגמים הקודמים של המצלמה היינו זקוקים להתקן הפלסטיק המקשר בין המצלמה לכבל USB. כמובן, עדיין מדובר בחיבור של סוני ולא בחיבור מיני-USB סטנדרטי, אבל יש רעות חולות קשה להיגמל מהן. אם בדגמים הקודמים הינו צריכים להפעיל כוח ולהזיז את תופסן הסוללה בעזרת הציפורנים. הרי שגודל המצלמה גרם לכך שסוני לא שכחו את ההשקעה המיותרת בחילוץ הסוללה מהמצלמה ושינו את סוג התופסן כך שהסוללה נשלפת בקלות.

בין המאפיינים של סדרת סייברשוט שנמצאים גם בדגם זה הוא האופציה לשינוי נתוני המגפיקסל של התמונה. במידה ונגמר המקום בכרטיס, ניתן לשנות את איכות התמונות שכבר צולמו ובכך לפנות זיכרון לתמונות נוספות. לדוגמה, אם התמונה צולמה ב-7 מגפיקסל ניתן לשנות את התמונה ל-5 מיליון פיקסל. גם עיצוב התמונה וחיתוכה לאחר הגדלה של חלק מהתמונה מתאפשר.

חסרון גדול אחד

חסרון גדול במצלמה הוא מייצב התמונה. רוב הצלמים הם אנשים פשוטים שחושבים שהם צלמים ומשאירים את המצלמה מכוונת למצב אוטומטי. כאשר מצלמים במקום חשוך יחסית והאור מועט יש להיות ממש יציבים כדי שמייצב התמונה יעזור, אחרת נוכל לראות שהתמונה לא יצאה מושלמת וטיפה מטושטשת. על מנת לצלם תמונה חדה בחושך יש לשחק ההגדרות.

סיכום ומספרים

לסיכום, זו מצלמה שהייתי קונה אם היה לי כסף ואם אין כסף, תמיד אפשר לומר תודה לדודים בחברות האשראי שקונים את המצלמה עבורי תמורת מספר תשלומים. המצלמה עדיין מספיק קטנה ונכנסת לכיס בקלות. התמורה שמקבלים מהמצלמה גבוהה מהמצופה. איכות התמונה גבוהה, במיוחד לאלו שייקחו את הסיכון וישנו את המצלמה ממצב אוטומט למצבים המתאימים לפי תנאי התאורה.

תכונות עיקריות:
7.2 מיליון פיקסל, מסך 3 אינטש זום אופטי X3, זום דיגיטאלי X2, זום חכם למסמכים X14, 56 מגה בייט זיכרון פנימי לא כולל כרטיס זיכרון, ציור והוספת איקונים על תמונה, יצירת מצגות וצילום ווידיאו.

מחיר המצלמה בארץ 2,167 ¤.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully