וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עם הקרינה?

דידי חנוך

5.12.2006 / 13:50

למה אנחנו לא מציינים נתוני קרינה בביקורות סלולריות? אולי תתפלאו לשמוע, אבל זה לא בגלל ששכחנו

בכל ביקורת סלולרית שמתפרסמת בוואלה!מחשבים מופיעה התלונה החוזרת: למה אין נתוני קרינה. "זה הדבר הכי חשוב!" קוראים המגיבים. "זה מה שקובע האם ארכוש את המכשיר!" נזעקים המטקבקים.

אז למה, בעצם, אנחנו לא מפרסמים נתוני קרינה של מכשירי סלולר? ובכן, יש לכך כמה סיבות.

הראשונה היא שאף אחד לא יודע באמת מה הנתונים האלה אומרים. מה הנזק? לא ידוע. כמה זה מסוכן וכמה בטוח יחסית? לא ידוע. מה המספרים האלה אומרים לעזאזל? לא ידוע. כולם מניחים שגבוה זה רע ונמוך זה טוב. אבל על איזו סקאלה? האם מדובר בסקאלה של מונה גייגר, כשההבדל הוא בין נורא לאיום ונורא? האם מדובר בסקאלה בה ההבדל הוא בין ממש סבבה לבין די מטריד? האם מדובר - כפי שרבים מניחים - בסקאלה בה ההבדל הוא בין לא טוב לטוב? אין לנו מושג. וגם לכם אין. כי הנתונים האלה לא ידועים. אין מספיק מחקרים. לא עבר די זמן מאז שהתחילו לבדוק את העניין הזה.

סיבה שנייה היא שהקרינה הסלולרית היא רק חלק מהקרינה אליה אתם נחשפים כל יום. יש סיכוי סביר שהנתב האלחוטי שלכם מפיץ יותר קרינה מכל סלולר. ואוזניית הבלוטות' שלכם? היא מפיצה קרינה כשל תנור מיקרוגל. וסביר להניח שכל אלה לא מתקרבים לסכנה הבריאותית שיש מהזיהום של כל רכב בכביש שאינו חשמלי במאה אחוז.

וואלה!מחשבים מאד בעד איכות הסביבה ובריאות הצרכנים. אבל אנחנו לא בעניין של סיוע למערך הפצת הבהלה. עד שלא תהיה לנתוני הקרינה משמעות אמיתית שמאומתת במבחנים קליניים - כאלה שניתן לשחזר, כי עד כה לא הצליחו לשחזר את הניסויים שמצאו תוצאות מפחידות - אנחנו נמשיך להתעלם מאימת הקרינה. מי שממש רוצה למצוא את הנתונים יוכל למצוא אותם בעזרת כל מנוע חיפוש. פשוט תכתבו sar rating ואת דגם הטלפון. אבל אל תצפו מאיתנו להשתתף במצעד הבריאותיות המזויפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully