וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון מחדש ביאהו

רויטרס

6.12.2006 / 9:00

סמנכ"לית הכספים סוזן דקר מונתה לראש חטיבת הפרסום של החברה. יאהו תתחלק מעתה לחטיבת פרסום וחטיבת קהל יעד. לא מתוכננים פיטורים בינתיים

ענקית האינטרנט יאהו הודיעה אמש על ארגון מחדש, שסולל את דרכה של סמנכ"לית הכספים סוזן דקר לרשת את טרי סמל כמנכ"ל, ומפשט את מבנה החברה. דקר, בת 44, תעמוד בראש חטיבה חדשה המתמקדת בפרסום. הפרסום הינו מקור ההכנסות העיקרי של יאהו, אך במספר תחומי פרסום ניכרת האטה בחברה. חטיבות המדיה, התקשורת וקבוצות מוצרים נוספות ימוזגו לחטיבה המתמקדת בשיווק ועסקים בינלאומיים.

דקר, שתעמוד בראש חטיבת הפרסום, היתה אנליסטית מדיה בוול סטריט בטרם הצטרפה ליאהו בשנת 2000. כיום היא אחת הנשים הבכירות בעמק הסיליקון. סמנכ"ל התפעול, דניאל רוזנצווייג, יריב אפשרי לדקר על הובלת יאהו בעתיד, יעזוב את החברה במארס. כמו כן, יעזוב ראש חטיבת המדיה של יאהו, לויד בראון, שהגיע מרשת ABC על מנת לסייע לחברה למזג באתרי יאהו הפקות בסגנון הוליוודי. אך המיזם של יאהו לא הצליח כפי שהצליח שירות שיתוף קבצי הוידיאו יו טיוב, שנרכש על ידי יריבתה הגדולה, גוגל, באחרונה בעבור 1.65 מיליארד דולר.

"זוהי רק ההתחלה של הדרוש מיאהו", אומר האנליסט ג'ורדן רוהן מ-RBC קפיטל מרקטס. "זה אולי ייקח לה את כל שנת 2007. שינוי שכזה הוא אבולוציוני, לא רבולוציוני. ראשי המחלקות החדשים יזדקקו לזמן על מנת לתפוס את גודל המשימה שהוטלה עליהם".

דוברת החברה אמרה כי יאהו אינה דנה בפומבי בתוכניות הירושה שלה. סמל, בן 64, המכהן גם כיו"ר החברה, אינו מתכוון לעזוב את החברה, ומקבל אנרגיות חדשות מהשינויים, לדבריה.

יאהו, אחת מחלוצות האינטרנט, חגגה 12 שנים השנה, ונאבקת בשינויים בשוק הפרסום באינטרנט על רקע המעבר של מפרסמים רבים לרשתות חברתיות במטרה לפנות לקהל צעיר יותר. בתוצאותיה הרבעוניות האחרונות, דיווחה יאהו על ירידה של 37% ברווחיה - נתון שהביא את סמל לומר כי אינו מרוצה מהביצועים הפיננסיים של החברה. גוגל, לעומתה, דיווחה על הכפלה ברווחיה בעודה מגדילה את שליטתה בשוק מנועי החיפוש. מניות יאהו ירדו השנה בכ-30%, לעומת עלייה של 17% במניות גוגל.

חלק מפרטי הארגון מחדש תוארו במזכר פנימי שנכתב באוקטובר והודלף לתקשורת בנובמבר, וזכה לכינוי "מזכר חמאת הבוטנים". בין היתר, טען כותב המזכר, בראד גרלינגהאוס, כי על החברה לבצע ארגון מחדש קיצוני ולקצץ כ-20%-15% מהמשרות בחברה. יאהו אמרה אמש כי הארגון מחדש אינו כולל פיטורי עובדים. "בכל הנוגע לפיטורים - אנחנו מתארגנים לצמיחה", אמר סמל בראיון לרויטרס. "אנחנו ממשיכים לגייס", הוסיף.

החברה החדשה תתארגן בשני מגזרים מרכזיים: קהל יעד - חטיבה שתכלול חיפוש, מדיה ומוצרי ושירותי תקשורת; ומפרסמים ומו"לים - חטיבה שתרוויח מהפרסום המיועד לקהל. חטיבת המסחר המקוון של יאהו תצורף לחטיבת הפרסום.

רוהן טוען כי בפני יאהו פחות תחרות מצד גוגל, אך כמו גוגל, עליה להיות גמישה יותר על מנת לנצל הזדמנויות באינטרנט, בעולם בו חברות צעירות בנות שנתיים קובעות לעתים קרובות את האג'נדה. "התחרות עם גוגל על תחום החיפוש הסתיימה, וגוגל ניצחה", הוא אומר. "אך ליאהו יש יתרון אמיתי בכל דבר מחוץ לחיפוש", הוא מדגיש, בהתייחסו לקהל האדיר שלה בתחום הדואר האלקטרוני, המסרים המיידיים, החדשות ותחומים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully