וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: Lenovo x60t

מי צריך מחשב לוח עם מסך מגע? בדקנו את הסוגיה עם מחשב הלוח החדש של לנובו: X60 Tablet

לפני כשנתיים הבנתי לראשונה שקשה לי מאוד לחיות בלי לפטופ. אמנם אין לי שום בעיה "להתנתק" לשבוע-שבועיים, לחשוב שאני גירית ולהתחבר לטבע, אך ביום-יום אין בשבילי תחליף למחשב קטן אותו אוכל לקחת ממקום למקום בשביל גישה תמידית לאינטרנט, מעבד תמלילים ומסך עליו אפשר לראות סרטים. כשקניתי את הלפטופ האחרון שלי, הייתה לי בחירה בין מספר דגמים "רגילים" לבין מחשב טאבלט – כזה עם מסך מגע. השאלה הראשונה אותה שאלתי הייתה "בשביל מה, לכל הרוחות אני צריך את זה?", וכשתשובה נורמלית לא הגיע מהמוכר או מהראש שלי, החלטתי לוותר על התענוג.

מאז פגשתי מחשבי טאבלט בכל מיני מקומות, אך מעולם לא יצא לי לבלות עם אחד כזה יותר משעה-שעתיים. שמחתי מאוד, אם כך, לקבל לביקורת את Lenovo X60, הטאבלט החדש של לנובו (מאייתים Lenovo, הוגים IBM). אולי, חשבתי לעצמי, אוכל סוף סוף להבין מי ובשביל מה צריך את המחשבים הללו. ובכן, ביקורת והמלצה דווקא יש, אבל בכל הקשור לתשובה על שאלתי העניין עדיין פתוח.

מלך הכיתה? לא ממש

אם תסתכלו על ה-X60 מהצד, תוכלו לחשוב בטעות שזה אחד המחשבים הישנים של IBM. לא פלא – העיצוב של הלפטופ הזה מרובע, מכוער ולא סקסי בעליל בדיוק כמו כל סדרת מחשבי העסקים של החברה. אבל עם הזמן לומדים להעריך את ההחלטה הזאת – זהו הרי מחשב עסקי גרידא והחסרונות אסתטיים הם נגזרת של גוף קשיח, מארז דוחה שריטות ודברים פרקטיים כמו מקלדת לא צפופה. יחידת הביקורת הגיעה עם מעבד של 1.66 ג'יגה-הרץ, כונן קשיח של 60 ג'יגה, 512 מגה-בייט של זיכרון וכרטיס מסך של אינטל, ואמנם לא הצליחה להריץ משחקים "כבדים" אך בכל הקשור למשרד הנייד עשתה את עבודתה נאמנה.

אל לנו לשכוח גם שה-X60 הינו מחשב מסדרת ה"אולטרה-ניידים". גודל מסך ה-XGA שלו 12.1 אינץ' ויחד עם הסוללה שלו שוקל הלפטופ הזה כ-1.6 קילוגרמים. סוללת 8 תאים שקיבלנו אתו אמנם העלתה את משקלו לכ-2 קילו והוסיפה כמה סנטימטרים לאורכו, אך גם שיפרה את יכולת החיים שלו בסביבה נטולת שקע לכ-3 שעות. מה שכן, אם תרצו להשתמש במדיה אופטית כמו דיוידי, תצטרכו לרכוש כונן חיצוני, וזה חבל – הרבה מחשבים אולטרה-ניידים חדשים מגיעים כיום עם כונן חיצוני בתוך האריזה.

דבר נחמד נוסף הוא הסורק הביומטרי (סורק טביעת אצבע) שמגיע מובנה לתוך המחשב. אם החלטתם לאחסן בתוך ה-X60 מידע רגיש, או שמא פוחדים אתם כי גופים ממשלתיים חשאיים עוקבים אחריכם, תוכלו לאבטח גישה למידע מסוים או למחשב עצמו בעזרת הסורק, ופולשים פסיכוטיים ייאלצו להשיג טביעת אצבע שלכם בשביל לגשת אליו. מצד שני, בסרטי אקשן זה תמיד נגמר בהורדת יד עם סכין טבחים חלודה, אז אני לא בטוח שאוכל להמליץ בלב שלם על העסק הזה.

גע בי! הו, כן, גע בי!

עכשיו הגענו לתכונה הכי אניגמטית, מבחינתי לפחות, של המחשב – מסך המגע שלו. בכל רגע נתון תוכלו לסובב את המסך במאה ושמונים מעלות, להניח אותו על המקלדת ולהשתמש בעט המצורף בשביל לשלוט בכל הפונקציות של המחשב. מערכת ההפעלה בשימוש היא גרסת ה-Tablet PC של חלונות XP, אשר נותנת לכם מספר כלים שימושיים כגון לימוד כתב היד שלכם בשביל זיהוי טוב יותר ומהיר יותר של מה שאתם כותבים, תוכנה לכתיבת מזכרים ותוכנת Windows Journal שהופכת את המחשב למחברת אלקטרונית משוכללת.

חידוש מעניין במחשב הזה הוא זיהוי התנוחה. המחשב מזהה אם אתם מחזיקים אותו בצורה אופקית או אנכית ומשנה את התמונה על המסך בהתאם. רק חבל שביחידת הביקורת העסק עבד פחות טוב מהרצוי. בעיות הזהות של ה-X60 גרמו לו להתבלבל מדי פעם ולחשוב שהפכתי אותו כשאני בכלל בקושי נגעתי בו.

תרשום תרשום, רושם רושם

חווית הכתיבה על ה-X60 דומה מאוד למחברת, בעיקר בזכות העט של המחשב, אשר לא רק דומה לעט רגיל ובעל קצה מיוחד שמגיב היטב למסך המגע. אם לא התנסיתם במחשבי טאבלט, לא תדעו כמה זה חשוב, אבל מרבית העטים הפשוטים יותר יוצרים יותר מדי חיכוך עם המסך מה שגורם להרגשה לא נעימה. בנוסף, אם תהפכו את העט, יזהה המחשב שאתם מנסים לגעת במסך עם הקצה השטוח ויהפוך את סמן הכתיבה למחק, מה שמקל מאוד על כתיבה מהירה. בנוסף יש על העט כפתור קטן שמשמש תחליף ללחצן הימני.

מבחינה כללית, די נוח לשלוט במחשב עם העט. לא הייתי אומר שזה יותר מהיר ממקלדת, ובהחלט לא שימושי יותר, אבל בתוכנות כמו פוטושופ ומשחקי אסטרטגיה למיניהם אני בהחלט יכול לראות את היתרון שבדבר. ואם חסר לכם כפתור כלשהו, תמיד תוכלו להפעיל את המקלדת הווירטואלית או להרים את המסך ולחשוף מקלדת פיזית מלאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אז למי זה טוב?

כפי שכבר אמרתי, אני יכול לראות את היתרון שבמחשב טאבלט אם אתם עוסקים בגרפיקה, משחקים כל היום בסטארקראפט, עוסקים בטקסט לא שגרתי (תרשימים, למשל) או פשוט מעדיפים את כתב היד שלכם על הפונטים של המחשב. במקרה כזה, ה-X60 יכול להוות שיפור רציני לחווית המחשוב שלכם, במיוחד אם אתם מטיילים הרבה עם המחשב ורוצים לפטופ חזק. קהל רחב יותר יעדיף מחשבים זולים יותר ונטולי עט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully