וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור 3.5 כמעט כאן

ערן גבאי

18.12.2006 / 13:45

סלקום ופרטנר עומדות להשיק בדצמבר (סלקום) וינואר (פרטנר) מכשירים חדשים בטכנולוגיית HSDPA

חברות הסלולר סלקום ופרטנר נכנסות לדור 3.5. סלקום תהיה הראשונה להשיק את מכשיר דור 3.5 הראשון בטכנולוגיית ה-HSDPA, מכשיר הסמארטפון i-mate Jasjam כבר בסוף דצמבר. במהלך ינואר תשיק סלקום מכשיר נוסף בדור 3.5 של מוטורולה, ה-V6 MAXX. גם פרטנר צפויה להשיק במהלך ינואר שני דגמי מכשירים, אך לא תשיק את הסמארטפון i-mate Jasjam. המכשירים יאפשרו להיות מחוברים לאינטרנט בכל מקום וללא תלות בחיבור לנקודות גישה.

בסלקום מתכוונים לתת בכך מענה טוב יותר לצרכי המשרד הנייד כשיותר אנשים זונחים את המחשבים הנייחים ועוברים לעבוד עם מחשבים ניידים. סלקום השיקה ביולי האחרון את רשת דור 3.5 שלה, ה-HSDPA, והיא מדווחת היום על כיסוי של יותר מ-85% מאוכלוסיית המדינה.

עדי כהן, סמנכ"ל השיווק בסלקום, אומר כי "המכשירים שיושקו מאפשרים לכל אחד ליהנות מחוויית גלישה ייחודית ומהירה ממש כמו ADSL ביתי וזמינות מקסימלית למקורות המידע להם הוא זקוק".

גם חברת פרטנר כבר הגיעה להיקף כיסוי של יותר מ-80% מהאזורים המיושבים בארץ בטכנולוגיית דור 3.5. בפרטנר דיווחו לאחרונה כי צריכת שירותי הנתונים של המנויים בטכנולוגיית דור 3.5 גדולה פי 10 ממנויים בדור 2.

הטכנולוגיה החדשה מהווה אבולוציה טבעית של טכנולוגיית ה-UMTS, בה פועלת רשת הדור השלישי של סלקום ופרטנר. טכנולוגיית ה-High Speed Data Packet Access מאיצה את קצב העברת הנתונים ברשת הסלולרית ומאפשרת קצב הורדה שיאי של 3.6 מגה ביט בשנייה וקצב העלאה של 384 קילו ביט בשנייה.

לאחרונה אמר מנכ"ל פרטנר, עמיקם כהן, כי מעבר חברות הסלולר לדור 3.5 עשוי להקטין את הסיכון שבפריסת רשתות WiMax בעתיד, כיוון שרשתות דור 3.5 יידעו להעמיד יכולות גבוהות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully