וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון תמכור mp3

דידי חנוך

19.12.2006 / 2:14

החנות הגדולה בעולם פנתה בשבוע שעבר אל חברות המוזיקה עם חוזים לחתימה: רוצים למכור מוזיקה אצלנו? רק ב-mp3

אתר hypebot מדווח שאמזון החלה בשבוע שעבר להפיץ לחברות מוזיקה חוזים לקראת הקמת חנות מקוונת למכירת שירים בפורמט mp3. ללא הגנות, ללא נז"ק (DRM), ללא מגבלות. שירים שיעבדו בכל נגן ולא יהיו מוגבלים בזמן שימוש.

שמועות אודות חנות מוזיקה של אמזון מסתובבות כבר יותר משנה. נראה היה שאמזון Unbox, חנות הוידאו להורדה של החברה, תפסה את מקומה של חנות המוזיקה המדוברת. אבל Unbox זכתה לביקורות צורבות על היותה לא נוחה לשימוש ובעלת הסכם משתמשים דרקוני.

לא ידוע, כמובן, כמה מחברות המוזיקה הגדולות ישתפו פעולה עם המיזם החדש של אמזון. אין ספק שחברות עצמאיות, שרובן מוכרות כיום מוזיקה ללא נז"ק בחנויות כמו eMusic ו-Insound, ישמחו למכור גם בחנות הגדולה בעולם.

פרשנות

במהלך זה מצטרפת אמזון ליאהו במאמץ של חברות האינטרנט הגדולות לשנות את מודל מכירת המוזיקה המקוונת. יאהו הציעה לאחרונה מספר שירים של חברת EMI בפורמט mp3, וידוע שהחברה לוחצת על חברות המוזיקה להעמיד שירים נוספים למכירה בפורמט זה. אמזון, לפי הדיווח של hypebot, תמכור מוזיקה מקוונת רק בפורמט mp3. בתמורה, היא מציעה לחברות המוזיקה את האפשרות לקבוע בעצמן את המחיר - דבר שאלו דורשות מאפל לעשות בחנות iTunes מאז השקתה.

סביר להניח שעם השקת החנות יהיו בה מאות אלפי שירים של חברות עצמאיות. אם החנות תוכיח שיש שוק גדול לקובצי mp3, סביר להניח שהחברות הגדולות יטפטפו גם הן בהדרגה.

חובבי מוזיקה רבים מחפשים מזה זמן רב אמצעי לרכוש מוזיקה דיגיטלית בפורמט פתוח. אני מאמין - ומחקרים מגבים את אמונה זו - שצרכנים רבים יעדיפו לרכוש את המוזיקה שלהם מאשר להוריד אותה באופן פירטי. אבל רק בפורמט שלא יגביל אותם ושיציע חוויית משתמש שמשתווה או עולה על האיכות שניתן להוריד כיום בביטורנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully