וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני תשלם על הרוטקיט

20.12.2006 / 17:39

תביעה בקליפורניה בעקבות התוכנה הפוגענית שסוני התקינה במחשבי צרכני המוזיקה שלה מסתיימת בפשרה

חברת סוני BMG תשלם פיצויים בסך 750,000 דולר ללקוחות תושבי קליפורניה שמחשביהם נפגעו על ידי תוכנת המלחמה בפירטיות שנכללה בדיסקים שנמכרו על ידי חברת המוזיקה.

ההסכם בין סוני BMG לבין התובעים של מחוז לוס אנג'לס ומדינת קליפורניה מביא לסיומה תביעה שמאשימה שהחברה הטמיעה בסוד תוכנת ניהול זכויות דיגיטליות על הדיסקים, וזו פתחה את הדלת להאקרים.

בתביעה נטען שסוני לא חשפה כיאות מידע אודות התוכנה שכוונה להגביל את מספר העותקים שצרכנים יכולים לעשות מהמוזיקה שלהם.

טום פפאג'ורג', תובע מחוזי בכיר במחוז לוס אנג'לס, אמר שפשרה דומה הושגה בטקסס והוא צפה שמנהלת הסחר הפדרלית ומדינות אחרות בארה"ב יגיעו לפשרה עם החברה במשך השנה הקרובה.

פפאג'ורג' העריך שסוני BMG מכרה 12.6 מיליון דיסקים עם התוכנה ברחבי ארה"ב בין החודשים ינואר ונובמבר בשנת 2005. פפאג'ורג' אמר שסוני הפסיקה להשתמש בתוכנה כשהרשויות הביאו את הסוגיה לידיעתה.

"לזכותם", אמר, "הם הפסיקו לעשות את זה ברגע שהבאנו את דה לידיעתם. FTC ומספר מדינות אחרות בוחנות את העניין וגם הם יגיעו להסכמי פשרה דומים.

בהודעה לעיתונות שנמסרה על ידי סוני BMG נאמר שהחברה שמחה שהגיעה לפשרה עם קליפרניה וטקסס.

כחלק מההסכם - שעדיין ממתין לאישור שופט - תספק סוני החזרים כספיים בסך של עד $175 ללקוחות תושבי קליפורניה שיוכלו לספק תיאור ותיעוד של הנזק שנגרם למחשביהם על ידי התוכנה. חברת המוזיקה תשלם גם קנסות בסך 750,000 דולר כדי לסיים תביעה בפרסום כוזב, תחרות לא הוגנת וחדירה לא חוקית למחשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully