וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות תקליטים תובעות את Allofmp3

TheMarker

21.12.2006 / 12:49

"Allofmp3 היא הפרת זכויות יוצרים אחת גדולה", כך אמרו חברות התקליטים לעיתון "הראלד טריביון"

חברת התקליטים וההפצה סוני BMG, חברת התקליטים וורנר מיוזיק, חברת ויוונדי וקבוצת EMI הגישו תביעה כנגד חנות המוסיקה הרוסית המקוונת Allofmp3.com, בשל הפרת זכויות יוצרים. חברות התקליטים ביקשו מבית המשפט להורות לאתר האינטרנט להפסיק למכור שירים באינטרנט.

"Allofmp3 היא הפרת זכויות יוצרים אחת גדולה", אמרו דוברי חברות התקליטים לעיתון "הראלד טריביון". לטענתם, החברה הרוסית היא "הפנים של הפיראטיות בעולם המוסיקה".

אתר המוסיקה Allofmp3, שכבר קוטלג על ידי משרד המסחר האמריקאי כמשווק המקוון הגדול ביותר של מוסיקה פיראטית, מאפשר רכישת מוסיקה בכ-30-40 אגורות, ואלבום שלם בפחות מ-10 שקלים. בניגוד למחיר הקבוע לשיר בשירותים אחרים, allofmp3 גובה את המחיר לפי גודל הקובץ ואיכותו. בכל מקרה, עדיין מדובר במחיר נמוך משמעותית מאשר ברוב האתרים האחרים. עתה מתכוון האתר לעבור למודל עסקי הנתמך בפרסומות, ובאוקטובר האחרון אף הודיע על תוכניתו לאפשר הורדה של אלפי אלבומים בחינם.

האתר הרוסי זוכה לפופולריות ברחבי העולם בשל המחירים הנמוכים שבהם הוא מציע שירים למכירה. האתר אף טוען כי הוא משלם זכויות יוצרים, ופועל לפי החוק הרוסי, ולכן גולשים רבים מעדיפים אותו על פני אתרי שיתוף קבצים שנחשבים בלתי חוקיים.

נציגת הסחר האמריקאית, סוזן שוואב, הזהירה בעבר כי המשך פעילות האתר מהווה זלזול בחוקי הקניין הרוחני. חברת כרטיסי האשראי ויזה אינטרנשונל, הודיעה באוקטובר כי הפסיקה את שירות התשלום לאתר הרוסי, ונימקה את הצעד בחששות מהפרת זכויות יוצרים. לאתר 5 מיליון משתמשים, לטענתו, וקצב של צמיחה של כ-5,000 משתמשים ביום שכנראה אינם נבהלים מאיומי התביעה, בינתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully