וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: LG C1 Tablet

מחשב הלוח החדש של LG יפהפה, בכך אין ספק. אבל האם הוא גם מספק את הסחורה? בדקנו ומצאנו

כשהתקשרו אלי מחברת ח.י ושאלו אם אני מוכן כבר להביא להם בחזרה את ה-LG C1 – הטאבלט החדש של חברת LG אותו קיבלתי מהם לפני שבועיים, תהיתי למה הם מתכוונים. כן, תיאורטית הייתי מוכן, הרשמים מהמחשב כבר נחו בראש שלי לקראת כתיבת שורות אלה, אבל המוכנות הנפשית שלי להיפרד מהגאדג'ט הכי יפה שקיבלתי אי-פעם היתה מוטלת בספק. אז קבענו לתחילת השבוע הבא, ועד אז יש לי כמה ימים להכין את עצמי, ובינתיים בואו ואספר לכם על המחשב הכי יפה שתוכלו לקנות ב-11 אלף שקלים.

אז כן, היופי החיצוני הוא הדבר הראשון אליו שמים לב ב-C1. מקלדת לבנה ומארז שחור מלוטש גרפו תשואות בכל מקום בו התיישבתי עם המחשב, בין אם ברכבת או בסניף של ארומה. לאחר שמסתיים שלב ההתפעלות הראשוני, אפשר להבחין גם שהלפטופ הזה ממש קטן – גודל המסך שלו הוא רק 10.6 אינץ' ומשקלו הוא 1.3 קילוגרם. כיוון שקיבלתי את גרסת הטאבלט (הגרסה עם המסך הרגיל עולה 300 שקל פחות), ניתן לסובב את המסך על צירו 180 מעלות ולהניחו על המקלדת, להוציא את העט שמוחבא בצד המסך ולהשתמש בו בתור מחברת אלקטרונית.

אל תסתכל בקנקן

מאחורי המקלדת ישנו מעבד Core Duo במהירות של 1.2 ג'יגה-הרץ, כונן קשיח של 80 ג'יגה-בייט ובהתאם לרצף הג'יגה-יות, יש כאן גם 1 ג'יגה-בייט של זכרון DDR2. מה שכן, כרטיס המסך קצת מאכזב – הייתי מצפה לראות משהו של ATI או Nvidia, אך במקום זה קיבלתי את הכרטיס המעפן של אינטל. וכמובן שיש גם כרטיס רשת אלחוטי, Bluetooth וקורא כרטיסים, אבל לזה כבר התרגלנו.

כמו בלפטופים רבים מקבוצת האולטרה-ניידים, אין כונן אופטי מובנה בתוך המחשב, פשוט כי צריך להקריב משהו בשביל להגיע לממדים הרצויים. עם זאת, LG מספקים עם המחשב כונן חיצוני שמותאם למחשב מבחינת העיצוב, מתחבר אליו דרך ה-USB ומסוגל לא רק לנגן דיסקים ודיוידיים אלא גם לצרוב עליהם.

ה-C1 הוא אחד מהלפטופים הטובים ביותר שראיתי למי שאורז מחשב נייד בתיק כל יום לפני שהוא יוצא מהבית. למרות היותו קטן, מקשי המקלדת סבירים בגודלם, וה-touchpad – אותו משטח שממוקם מתחת למקלדת ומחליף את העכבר – איכותי להפליא בגלל היותו קצת מחוספס ונעים מאוד למגע. דבר נוסף שחשוב מאוד להזכיר – ה-C1 כמעט ולא מתחמם, דבר נדיר מאוד בתחום המחשבים הניידים. מה עוד שהמאוורר שלו לא רק אפקטיבי אלא גם שקט להפליא.

באשר לחיי הסוללה, גם כאן ה-C1 מציג אחלה ביצועים. ללא חיבור של כונן חיצוני הצלחתי להשתמש במחשב במשך כ-3 שעות בלי הצורך לטעון אותו מחדש. כשראיתי סרט (טוב, נו, לא סרט, פרקים של באפי. היה לי התקף נוסטלגיה), נאלצתי להסתפק בכשעתיים ורבע עם רמקולים בעצמה הכי גבוהה, שאמנם לא משתווה לרמקולים שולחניים אך גם לא מאכזבת.

כן תגע בקנקן

מבחינת טאבלט, לעומת זאת, המחשב הזה קצת מאכזב. לפני שבוע היללתי כאן את העט האלקטרוני של מחשב לוח מבית Lenovo, והתאכזבתי לגלות שב-LG חווית הכתיבה הרבה פחות נעימה. יש יותר מדי חיכוך בין העט למסך, לטעמי, ותכונת המחק המובנה לא מיושמת. מערכת חלונות XP היא עדיין אותה המערכת, עם מנגנון ממש מוצלח של זיהוי כתב יד אך ללא תמיכה בכתיבה בעברית. אני לא יודע אם הייתי בוחר בגרסת הטאבלט או מעדיף לחסוך 300 שקלים, במיוחד לאור העובדה שפחדתי לשבור את המסך בכל פעם שסובבתי אותו, אבל זה רעיון לא רע שמיושם בצורה סבירה, למרות ההסתייגות שלי בתחילת הפסקה.

אך אם כבר כתבתי על תוכנה אחת, בואו ואזכיר עוד אחד – הלפטופ הזה מגיע עם תוכנת ה-intelligent update של LG, אשר בודקת עדכוני התקנים בכל פעם שתתחברו לאינטרנט, ומסוגלת להוריד ולהתקין אותם עם התערבות מינימלית של משתמש. לאור הסבל שעברתי כשניסיתי לחפש התקן למסך המחשב שלי באתר של LG לפני אי אליו חודשים, אני רואה בתוכנה הזאת תוספת מבורכת ולא נטל חסר-שימוש על המערכת.

אבל תנגב את הקנקן אחרי שנגעת

את הבעיה העיקרית של הלפטופ השארתי לסוף, גם כי היא מינורית מאוד ובעיקר כי היא מציקה מאוד. כן, אני יודע שהמשפט הזה לא קוהרנטי, אבל הוא נכון. הלפטופ הזה מתלכלך כמו ארצות הברית בעירק, אם לא יותר. אני לא מדבר על המסך – מסכים של מחשבי טאבלט נועדו לכך שייגעו בהם עם אצבעות וילכלכו אותם. הטענה שלי מופנית כלפי המארז השחור הכה-יפה. כל נגיעה עם אצבע, כל חלקיק אבק ישאירו עליו סימן. המקלדת הלבנה גם כן לא ממש שיא החשאיות בתחום הלכלוך, והפתרון היחיד הוא גלחו"צ המחשב הזה על בסיס קבוע, אם לא יום-יומי. אז כן, אפשר להגיד את אותו הדבר על מקלארן SLR וזה לא יגרע מהיותה של המכונית הזאת יצירת מופת, אבל במקרה של ה-LG C1 שנמצא כל הזמן מול העיניים של המשתמש, זה מפריע.

אז למי המחשב הזה מתאים? כרטיס המסך והגודל שלו הופכים אותו לבלתי-אטרקטיבי בעליל בשביל משחקים, וגם בתור מערכת מולטימדיה הוא לא משהו, אלא אם אתם רואים סרטים לבד ולא אכפת לכם מגודל המסך. אז כן, בעיקר הוא מתאים לאנשי עסקים עם חוש סגנון ומספיק כסף בשביל להוציא 11 אלף שקלים על מחשב נייד, או לאנשים שעוסקים בכתיבה במקומות ארעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully