וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: מוטורולה Q

דידי חנוך

24.12.2006 / 16:09

חיכינו זמן רב להגעתו של ה-Q לחופי מדינת ישראל. כשהוא כבר הגיע, השמחה מהולה באכזבה

מוטורולה Q מושק בארץ באיחור. המכשיר הושק בעולם לפני חודשים לא מעטים, ודאי לפני מכשירים כמו נוקיה E61. אבל הנוקיה נמצא בארץ מאז סוכות, והמוטורולה מגיע רק בחנוכה. זה מאכזב מכיוון שהיתה כאן לפלאפון הזדמנות אמיתית להוביל את השוק בישראל עם מוצר חשוב, ותהליך הגיור האיטי שלה גרם לכך שהיא שוב משתרכת מאחור.

אבל עכשיו שהוא כבר הגיע, הסתובבתי עם ה-Q במשך מספר ימים, והנה הרשמים.

עיצוב חיצוני

ה-Q דק וצר מהמכשיר המקביל של נוקיה. הוא אמנם ארוך יותר, אבל בסה"כ הוא יושב טוב יותר בכיס. המקלדת שלו נוחה בסה"כ, אבל פחות נוחה מזו של ה-E61 לטעמי. על הלחי, Q יושב פחות טוב מהמתחרה הישיר. ובכל זאת, מדובר במכשיר מעוצב לעילא. הכפתורים נוחים, והמכשיר משדר איכות ועיצוב.

ממשק

Q עובד על מערכת ההפעלה Windows Mobile 5.0. זאת היתה ההזדמנות הראשונה שלי להשתמש באופן נרחב ב-5.0 והמסקנות מעורבות. בצד החיובי, מדובר במערכת הפעלה בעלת יכולות אדירות. יש אינספור תוכנות שעובדות בה, התצוגה שלה יפה והיא באמת הופכת את המכשיר למשרד נייד.

אבל מדובר במערכת הפעלה בעלת מספר תכונות מרגיזות על סף הבלתי נסבלות. בלתי אפשרי לסגור יישום מתוך היישום עצמו. צריך לצאת למסך הראשי וללכת לתפריט, ומשם למצוא את העזרים ושם להפעיל את מנהל היישומים. רק שם תוכלו לסגור את התוכנות. אבל אם אתם כבר במנהל היישומים, לא תוכלו להשתמש בו כדי לעבור לאחת התוכנות הפתוחות. משם אפשר רק לסגור.

כאמור, ניתן להריץ במכשיר מספר תוכנות במקביל. ניתן היה לחשוב שתהיה דרך נוחה לעבור בין התוכנות האלו. אך לא כך המצב. אין כפתור שמציג את החלונות הפתוחים, כפי שיש במערכות הפעלה סימביאניות מהסוג שנמצא במכשירי נוקיה וסוני אריקסון. מה יש במקום? שורה של התוכנות האחרונות שנפתחו במסך הפתיחה. אין שום אינדיקציה האם התוכנות האלה פתוחות כרגע. רק רשימה שמסודרת על פי מועד הכניסה האחרון לתוכנה.

דוגמה נוספת היא השעון המעורר. כדי למצוא את השעון המעורר יהיה עליכם ללכת לתפריט, ומשם ל"הגדרות". רק שם תוכלו למצוא את האפשרות "שעון והתראות". לטעמי, שעון מעורר הוא יישום, לא הגדרת מערכת. בנוסף, את ההתראה לא ניתן לקבוע על בסיס שבועי או חודשי או אפילו חד פעמי. קובעים התראה לשעה מסוימת, והמכשיר ימשיך לצלצל בכל יום באותה השעה עד שתבטלו אותו.

הממשק הזה גורם לכך שלעתים חש המשתמש במכשיר כאילו הוא נוהג במכונית ספורט יפהפייה בעלת מנוע אדיר... והגה דפוק.

זוללת דלק

ואם כבר אנחנו משווים את המכשיר לרכב, כדאי שנזכיר שה-Q זולל סוללות כאילו היו חטיפים טעימים במיוחד. לא הצלחתי לסיים יום עבודה שבו השתמשתי במכשיר במידה מתונה מבלי לגמור את הסוללה. המכשיר אמור לעבוד במשך 4.5 שעות שיחה ו-212 שעות המתנה. אני יכול רק להניח שדקת גלישה/שימוש במייל שווה לעשר דקות שיחה לפחות, כי הזמנים הרשמיים הם מדע בדיוני לעומת המציאות העגומה. שוב, ההשוואה עם E61 מכה את המכשיר של מוטורולה. בשבוע שבו בדקתי את המכשיר ההוא, כמעט ולא הייתי בבית או במשרד, והוא המשיך לעבוד ולעבוד ולעבוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סנכרון

קצת שועשעתי לראות שהפרסומות של המכשיר בטלויזיה מציינות בגאווה שהוא מסתנכרן עם המחשב והאאוטלוק. כיום קשה למצוא מכשיר מתקדם שלא מסתנכרן. אבל צריך לציין לטובה את נוחות ומהירות הסנכרון. מה שכן, זיכרו להתקין את ActiveSync 4.0 - אחרת הסנכרון לא יעבוד.

שיחות והודעות

מקשי הטלפון מעט לא נוחים, אבל סבירים, ואיכות השיחות טובה מאד. ממשק כתיבת ההודעות נוח למי ששולף את המספרים שלו מספר הטלפונים של המכשיר. למי שרוצה להקליד מספר, הצורך להשתמש בכפתור השיפט עם לחיצה על מקשי המספרים עשוי להוציאו מדעתו. זה מתסכל במיוחד מכיוון שמדובר כאן במכשיר שהמקלדת שלו אמורה להפוך אותו למכונת הודעות. SMS הוא יישום בסיסי במכשיר הזה באותה המידה כמו שיחות, וחבל שמוטורולה נופלים במאפיינים בסיסיים כמו זה.

השימוש במייל נוח במידה סבירה. אותו ממשק כמו הודעות הטקסט, רק שימוש בשרת מייל במקום שרת ה-SMS של פלאפון. כאן - כמובן- הגיוני שהמכשיר מקבל אותיות בתור ברירת המחדל בשם הנמען ולא מספרים. המכשיר עובד בשיטת ה-Push Mail המוכרת ממכשירי בלאקברי, מה שהופך אותו לנוח במיוחד לאנשי עסקים שצריכים להישאר מחוברים כל הזמן למייל.

אינטרנט ומולטימדיה

ה-Q הוא מכשיר דור שלישי, כך שחוויית הגלישה היא חלק משמעותי מערכו של המכשיר. הדפדפן המובנה עושה עבודה סבירה. הוא לא משתווה לדפדפן של אופרה שיש במכשירי סוני אריקסון ובחלק ממכשירי מוטורולה ולא מתקרב למינימאפ המעולה הכלול במכשירי נוקיה החדשים, אבל הוא סביר. הוא מנצל את המסך הגדול ביעילות והציג את רוב התכנים של האתרים אליהם גלשתי. למי שמתכוון להשתמש בטלפון כמכונת אינטרנט, מומלץ מאד להתקין את אופרה ל-WM 5.0. זה אמנם עולה כסף, אבל מדובר בשדרוג משמעותי. חוויית הגלישה מוצלחת במיוחד, באופן לא מפתיע, באתרים שהותאמו במיוחד למכשיר.

המדיה פלייר בגרסת חלונות מובייל 5.0 אינו נורא כפי שקראתי בחלק מהביקורות. אבל הוא מוגבל ולא מאד נוח. אבל כאן נכנס לפעולה היתרון שבשימוש במערכת הפעלה של מיקרוסופט. יש תוכנות רבות שישמחו להחליף את המדיה פלייר ולשדרג את חוויית המולטימדיה שלכם.

המצלמה היא מצלמת 1.3 מגפיקסל. כבר לא מדובר במצלמה איכותית יחסית למה שיש בשוק, אבל לצילומים אקראיים ברחוב, היא די בסדר.

ערכה

המכשיר מגיע עם אוזניית בלוטות' כחלק מהערכה. האוזנייה היא של חברת מוטורולה ונקשרת למכשיר בקלות. עוד בערכה: נרתיק עור, חיבור USB למחשב (שמשמש גם כמטען), מטען לחשמל ומטען לרכב.

סיכום

ה-Q הוא מכשיר בעל יכולות מרשימות מאד. מערכת ההפעלה שלו הופכת אותו למכשיר מגוון שהוא באמת הרבה יותר מטלפון. מצד שני, אותה מערכת הפעלה הופכת אותו למכשיר שהנוחיות שלו היא מוגבלת במקרה הטוב וזמן הסוללה עשוי לגרום לתסכולים. במחיר של 64.90 לחודש בשלושים ושישה תשלומים, לא מדובר במכשיר זול, אבל התמחור הוא הוגן.

מסקנה: אם אתם נמצאים כבר בסלקום או באורנג' וחושבים לעבור לפלאפון בשביל ה-Q, תעשו לעצמכם טובה ותקנו את E61. אם אתם נמצאים בפלאפון וזקוקים למכשיר עסקי, סביר להניח שה-Q יענה על הצרכים שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטורולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully