וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה: נגנים

דידי חנוך

27.12.2006 / 20:50

זאת היתה - שוב - שנת האייפוד. אבל זאת גם היתה השנה שבה קמו מתחרים אמיתיים לנגן האולטרה מצליח של אפל

קשה להתווכח עם מספרים. אייפוד נאנו היה הנגן המצליח ביותר בעולם השנה, ושלט בשוק ללא עוררין. העיצוב, הנוחות והמותג עשו את העבודה השנה ואפל השתלטה על שוק נגני הפלאש באופן מוחלט תוך זמן קצר. בדרך נפלו חללים. חברות כמו אייריבר צמצמו את הפעילות שלהן בתחום הנגנים.

המתחרים

אבל שתי חברות קמו השנה להתחרות בהגמוניה של אפל: סאנדיסק ומיקרוסופט. וחברה שלישית - קריאייטיב - שיפרה משמעותית את מאמציה להתחרות באייפוד. סאנדיסק השיקה השנה את סדרות סאנסה E200 (שבאה להתחרות בנאנו) וסאנסה C100 (שבאה להתחרות בנגנים הסינים הבסיסיים). מיקרוסופט השיקה את Zune וקריאייטיב השיקה את סדרת Zen Vision. מבין השלוש, סאנדיסק היתה המצליחה ביותר. סאנסה E200 תפסה את המקום השני בתחום נגני הפלאש. הנגנים שלה עולים פחות מהנגנים המקבילים של אפל, ונותנים הרבה יותר בחבילה קצת יותר גדולה.

ההישג הגדול ביותר של קריאייטיב השנה לא היה בתחום הטכני כי אם בתחום המשפטי. הפסיקה שאפל העתיקה מקריאייטיב העניקה לחברה תשלום יפה ובעיקר אישור לייצר מכשירי עזר לאייפוד. זה לא אומר שהם יפסיקו לקדם את המותג שלהם, אבל זה נותן להם אפיק חדש להכנסה שיסייע להם לקדם את נגני Zen Vision המצוינים שלהם.

האלוף הנוכחי

בעבור אפל, היתה זו שנה של צעדים קטנים. לאחר ההכרזה על אייפוד דור 5 והנאנו בשנה שעברה, ההכרזות על דור 5.5 והנאנו 2.0 השנה לא היו מרעישות. אבל הן הראו שהחברה מודעת לתחרות ונערכת בהתאם. התייחסתי לזה בפתיחה, אבל שווה להבליט את זה: בתחילת השנה, היו לאפל מתחרות רבות בתחום נגני הפלאש. תוך חצי שנה(!) נאלצו רבות מהן לסגור את הבאסטה או לפחות לצמצם פעילות. מאפס ל-שמונים אחוז נתח שוק תוך שנה. זה כיבוש.

מחר אולי נזכה לראות

המגמה הצפויה בשנה הבאה היא מגמה שהחלה כבר השנה ושעומדת להתחזק מאד: מדיה דיגיטלית בסלולר (המממ. אני מתחיל לחזור על עצמי. המגמה הזאת מופיעה בכל סיכום עד כה). הטלפונים שסוני אריקסון ונוקיה הוציאו השנה, ואלה שהחברות עומדות להוציא בתחילת השנה הבאה, משדרגים במידה משמעותית את החוויה של שימוש בסלולר כנגן. ואנו מצפים להגעתו של הטלפון של אפל, שאמור להעלות את להט התחרות בתחום במספר מדרגות.

מגמה נוספת צפויה היא הפיכת נגני המולטימדיה למוצר מיינסטרים, וירידת המחירים שלהם. גם כאן שחקנית המפתח היא אפל. כשהם יוציאו נגן וידאו אמיתי, כל השוק הזה צפוי להתרומם. כשאני אומר נגני מולטימדיה אני מדבר על נגנים שגודל המסך שלהם הוא 3.5 אינץ' לפחות. נגנים עם מסך 2.5 יכולים אמנם לנגן וידאו, אבל הם בסה"כ נגני מוזיקה שמנגנים גם וידאו.

הדבר שיאפשר את שתי המגמות האלה הוא המשך הוצאתם של כוננים קשיחים קטנים יותר בעלי נפח גדול יותר והמשך מגמת גדילתם של זיכרונות הפלאש. נגן פלאש בנפח 80 גיגה עדיין רחוק, אבל לא רחוק כפי שאתם אולי חושבים.

מגמה נוספת שהחלה כבר עכשיו ותמשיך בשנה הבאה היא שילוב נגני מוזיקה בכלי תחבורה. בשנה הבאה יצאו יותר ויותר כלי רכב בעלי חיבור מובנה לאייפוד, כשאפל ממנפת את מעמדה בשוק כדי להפוך את הנגנים שלה לברירת המחדל בכלי רכב. כפי שדיווחנו מוקדם יותר השנה, עמדות עגינה לאייפוד עומדות להופיע בשנה הבאה גם במטוסים של מספר חברות תעופה. אנחנו נשמח, כמובן, לראות עמדות עגינה אוניברסליות, אבל נראה שזה ייקח עוד זמן רב, אם זה יקרה בכלל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

נבחרי השנה

נגן השנה בתחום המולטימדיה: ארכוס 604 ויפי. כאן היתה התחרות קשה, אבל איכות המסך, הממשק והתמיכה המלאה בעברית הכריעו את הכף עוד לפני שדיברנו על גרסת הויפי (ראו סקירה נפרדת). עם תוספת ערכת ההקלטה, הארכוס החדש הוא מכונת מולטימדיה משובחת שמעלה את הרף בשוק כיום.

נגן השנה בתחום המוזיקה: סאנדיסק סאנסה E280. גרסת 8 הגיגה של הסאנסה מציעה נפח מספיק לרוב המשתמשים, ממשק נוח מאד, רדיו, וידאו ומחיר אטרקטיבי. גם לו היה המחיר זהה, אני סבור שהסאנסה טוב יותר מהנאנו.

מוצר השנה בתחום הנגנים: ארכוס 604 ויפי + ערכת DVR. ראו שתי פסקאות למעלה וסקירה מצורפת. לו הייתי עושה סיכום שנה בתחום הגאדג'טים, הרי שהוא גם היה גאדג'ט השנה. יש משהו צודק ונכון בכך שהמוצר הטוב ביותר שאנחנו סוקרים כאן השנה הוא גם אחד האחרונים. הקדמה, אתם יודעים... היא מתקדמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully