וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה – משחקי PC

עידן זיירמן

28.12.2006 / 17:15

אז מה קרה השנה בעולם משחקי המחשב? היתה שנה עמוסה. אבל לכל שבת יש מוצאי שבת... ובכל שנה יש משחק השנה

שנה עמוסה עברה על כוחותינו. גם אם מתעלמים לחלוטין מעולם הקונסולות ומסתכלים על עולם המשחקים למחשב האישי בלבד, עדיין אי-אפשר שלא להתרשם מכך שזו היתה שנה עמוסה במיוחד. אבל אם באמת נרצה לסכם את זה – כיצד נזכור את שנת 2006?

2006: שנת המשחקים האפיזודיים

או לפחות, זו היתה הכוונה המקורית. אבל בעוד ש- [[Half Life 2: Episode One]] הציג חוויה מוצלחת במיוחד שהמשיכה את המשחק המקורי, אי אפשר שלא לפקפק בכל הקטע הזה של "משחקים אפיזודיים", לאחר שחברת הפיתוח שלו הודיעה כי היא דחתה את מועד ההפצה של Episode Two, וכי הפרק הבא בסדרה יצא שנה לאחר הפרק הראשון. אז באמת, נפנוף במשפטים כמו "זמני פיתוח קצרים יותר!" הם מאוד מגניבים, והכל, אבל לא באמת מחזיקים מים, כפי שנראה בשטח.

המצב יכול להיות גרוע יותר – את פרק 2 של [[SiN Episodes]] כנראה שלא נראה לעולם. בבקשה מכם, תחזיקו אצבעות בנוגע לסם ומקס. אני מפחד שגם הם יפלו קורבן לסטטיסטיקה.

2006: שנת הרכישות הדיגיטליות

אם כבר הזכרנו את Half Life 2: Episode One – אי אפשר שלא לציין את העובדה שמערכת Steam (מערכת רכישת המשחקים המקוונת של מפתחת Half Life 2) כבר יצאה מהשלב שנקרא "צבירת תאוצה" והגיעה לשלב ה"עוד רגע ונשתלט על העולם". חברות הפצה גדולות כמו [[Activision]] ו- 2K Games כבר החלו לעבוד איתה, וברשת רכישת המשחקים הזו אפשר להניח את הידיים על מגוון רחב של משחקים, מ- Prey או [[Civilization IV]] של חברות ההפצה הגדולות, או Defcon של חברת הפיתוח המחתרתית הקטנה, Introversion.

מנגד, נאלצנו לחזור לקרקע המציאות למשך שניות ספורות במהלך השנה הזו, כש- Triton, שירות להפצת משחקים דרך הרשת שדרכו נרכשו אלפי עותקים של משחק הפעולה Prey, סגר את שעריו. סגירת Triton גרמה לנו להבין קצת יותר את ההשלכות של רכישה דיגיטלית, והסכנות הטמונות בשיטה הזו.

2006: שנת משחקי האסטרטגיה המוצלחים

אם כבר הזכרנו את Defcon – 2006 היתה שנה נהדרת לז'אנר האסטרטגיה. לעומת מספר דל למדי של משחקי פעולה מוצלחים באמת (טוב, בסדר, אז קיבלנו [[Splinter Cell]] חדש – רובם היו דלוחים למדי), ז'אנר משחקי האסטרטגיה הרעיף עלינו המוני משחקים מצוינים. על חלקם, כמו [[Heroes of Might & Magic V]], [[Sid Meier's Railroads]]! או[[ Medieval: Total War 2]], אפשר עוד לטעון שמדובר בחוויה לא-מקורית ומרגשת במיוחד. אבל כשמשחקים כמו Defcon (סימולציה של שואה גרעינית בתוך כעשרים דקות, נשמע טוב?) או Company of Heroes (משחק אסטרטגיה שמתרחש בתקופת מלחמת העולם השנייה, ועדיין מצליח להפגין איכות סבירה) מגיעים למדפים, אין ברירה אלא להבין שמדובר בתופעה שאי-אפשר לבטל בקלות.

אפילו העולם של "מלחמת הכוכבים", עולם שגורר אחריו קללה עתיקת-יומין בכל הנוגע למשחקי האסטרטגיה (קללה ש- Force[[ Commander]] ו-[[Galactic Battlegrounds]] הם המייצגים העיקריים שלה), זכה לכותר מוצלח במיוחד, בדמות Star Wars[[: Empire at War]].

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

2006: שנה של חיקויי GTA

אם כבר הזכרנו משחקי פעולה דלוחים למדי – נדמה כי מה שהיה פעם רעיון מוצלח למדי, הצליח לצאת מכל פרופורציות שהן במהלך השנה. פתאום כולם רוצים להיות GTA. כולם רוצים לתת לשחקן להסתובב בעולם פתוח, שבו שיחות עם אנשים מסוימים פותחות לו "משימות" ומקדמות את קו העלילה. בצורה הזו קיבלנו את Scarface (שמבוסס על הסרט בעל אותו השם), "הסנדק" (שמבוסס על הסרט בעל אותו השם) ו- Just Cause (שלא מבוסס על אף סרט – הוא סתם משחק לא מוצלח).

דווקא את [[GTA]] עצמו, מאז San Andreas, לא זכינו לראות. המשחק המהולל יצא רק בגרסת [[PSP]] השנה, ונראה שגם במהלך 2007, כשמשחק חדש של GTA אכן יראה אור סוף כל סוף, זה יקרה רק על קונסולות הדור הבא. חבל.

2006: השנה של Oblivion

אם כבר הזכרנו את קונסולות הדור הבא – כנראה שאף אחת מהן לא תקבל את [[Neverwinter Nights 2]] (בניגוד למשחק הראשון בסדרה), אחד ממשחקי התפקידים המוצלחים יותר שיצאו השנה למחשב האישי. מצד שני, אחת מהן, ה- X360, התגלתה כחזקה מספיק על מנת לסחוב על מנת לסחוב את [[The Elder Scrolls IV: Oblivion]].

Oblivion, מלבד המראה עוצר-הנשימה שלו, הוגדר כמעט פה-אחד ע"י אחד ממשחקי התפקידים הטובים ביותר שאי-פעם התקרבו למחשב האישי. הוא איפשר לשחקן, מלבד ההתקדמות בעלילה הראשית, לחקור אי בגודל של כעשרים מיילים מרובעים באופן חופשי כמעט לחלוטין. למעשה, הוא מציב תחרות רצינית מאוד ל-[[Company of Heroes]] בתור משחק ה- PC של השנה.

2006: השנה של...

אבל היי, ל-Company of Heroes יש נאצים. אז הוא לקח. עם עומק טקטי יותר גדול מכפי שראינו עד היום, סביבת משחק שמשתנה מרגע לרגע ובה כל אובייקט יכול לשנות את התוצאה הסופית, גרפיקה פוטו-ריאליסטית ואפילו משחק רשת מוצלח במיוחד – Company of Heroes לוקח את התואר "משחק ה- PC הטוב של השנה".

ובכלל, כאמור, הורגים בו נאצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully