וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה: קונסולות משחק

ב-2006 התחלף דור בעולם הקונסולות. "הדור הבא" הפך לדור הנוכחי. ושום דבר מזה לא הגיע לארץ

הנה מגיעה לסיומה שנת 2006, אם סופרים מברית המילה של ישו, ועולם הקונסולות הביתיות כמרקחה. כבר מזמן לא ראינו שוק בו מתחרות שלוש מכונות עם הבדלים רעיוניים מהותיים כל כך, ואל לנו לשכוח שמדובר גם בשלושה ענקי חומרה שעומדים מאחוריהן. אקס-בוקס 360 אמנם החלה את דרכה כבר בשנה שעברה, אך לפני כחודש הצטרפו אליה גם הפלייסטיישן 3 והווי(ייייייי!) של נינטנדו. יחד עם זאת, היתה זו גם שנה של הפלייסטיישן 2 הקשישה, שממשיכה להראות לדור הצעיר מאיפה מפקסל הדג.

אז בואו ונתחיל לסכם.

משהו ישן

זוכרים את האקס-בוקס 1? ואת הגיימקיוב? בטח שזוכרים, אבל יותר כמשהו שנעלם כבר אל תוך האופק והלך לדחוף פרחים מלמטה. הפלייסטיישן 2, לעומת הקונסולות הקודמות של מיקרוסופט ונינטנדו, נשארת עדיין בפסגה, עם קצב מכירות מרהיב יחסית לגילה הקשיש של הקונסולה (6 שנים כבר היא איתנו). יתרה מזאת, כל עוד הדור החדש, השביעי, של קונסולות המשחק עוד לא מבוסס דיה, הפלייסטיישן 2 לא הולכת לדעוך, הן מבחינת מכירות החומרה והן מבחינת פיתוח המשחקים. ולא מדובר רק בהמרות נחותות של משחקי הפלייסטיישן 3, אלא גם בפיתוח כותרים בלעדיים ל-PS2, כשהדוגמה הטובה ביותר היא God of War 2 - משחק פעולה עם אלמנטים מיתולוגיים. ראיתי הרבה דברים מרשימים בתערוכת E3 האחרונה, ו-GoW2 נכנס בקלות אל רשימת הדברים המגניבים ביותר.

משהו חדש

אך גם בלי הפלייסטיישן 2 שכבודה במקומה מונח, היתה לנו שנה מרתקת בגלל, כפי שכבר אמרתי, השקתו של הדור השביעי בקונסולות המשחק הביתיות. או, יותר נכון, של שני שלישים מהדור החדש, כיוון שאקס-בוקס 360 הגיע כבר בסוף השנה שעברה. אם חשבתם שבעיות ההשקה שלו היו נוראיות, במבט לאחור מסתבר שהיתה זו ההשקה הכי שקטה שיש, גם מבחינת ההצהרות וגם מבחינת הבעיות.

הפלייסטיישן 3 החלה לעלות על העצבים הקולקטיביים של הגיימרים כבר באי-3, כשהציגה את המחירים של הקונסולה החדשה, אשר, לטענת קן קוטראגי (נשיא חטיבת הבידור האלקטרוני של סוני דאז), היו אמורים לגרום לאנשים לחשוב שהם רוצים לעבוד יותר שעות בשביל הקונסולה. ובכן, זה לא עבד. אנשים לא התלהבו מהרעיון של בזבוז 500-600$ על מכונת משחק, אפילו אחת מתוחכמת ומגניבה כמו ה-PS3. לאחר מכן היו גם בעיות בפס הייצור והיצע נמוך הרבה יותר מהביקוש, מה שגרם להחלטה שאירופה לא מספיק חשובה בתור שטח הפצה ראשוני. אי לכך, ההשקה האירופאית (וגם הישראלית) נדחו למרץ 2007. האם יצליחו בסוני לעמוד בזמנים? אין לנו שמץ של מושג.

הווי, לעומת האנטגוניזם שעוררה הפלייסטיישן 3, תמיד נחשבה לקונסולה חביבה, אם לא לומר ילדותית. גם כשהוצג הבקר החדיש מגלה-התנועה של הקונסולה, הושם בחברה דגש על משחקים משפחתיים ומשחקי מסיבה. אפילו השם, ששונה בתחילת השנה מ-Revolution הרציני ל-Wii השטותי, הדגיש את המהות של הקונסולה החדשה. אז מה הפלא שכשצורף אליה תג מחיר נמוך יחסית, היא שברה שיאי מכירות באירופה (4.5 מיליון יחידות בשבוע הראשון) והצליחה להמיס את ליבם של המבקרים הקשוחים של עיתונות המיינסטרים. אילו רק היו השלטים האלחוטיים של הווי מפסיקים להתקע בתוך טלויזיות יקרות, הכל היה עוד יותר חביב.

משהו מושאל

אחת השערוריות הגדולות של השנה קרתה בתערוכת E3, אשר התקיימה בלוס-אנג'לס במאי, ואני לא מדבר על האיכות הירודה של ההמבורגר במרכז סטייפלס (הוא היה נוראי, אם תהיתם. ויקר. ואני עדיין ממורמר על תפוח שעלה לי שני שקלים). במסיבת עיתונאים מתוקשרת חשפה סוני את הבקר הסופי של הפלייסטיישן 3, אחרי שהגרסה הראשונית שלו, אשר זכתה לכינוי "בומרנג", נקטלה על ידי כמעט כולם. אז הבקר הסופי נראה כמעט כמו הדואל-שוק 2 (הבקר הרשמי של הפלייסטיישן 2), רק קל יותר, אלחוטי, חסר רטט ו... בעל זיהוי הטיית מכשיר. צעקות ה"וויייי" העליזות של מעריצי נינטנדו הפכו חיש ל"ווייייי" ממורמר ובכייני, אחרי שסוני "גנבו" לווי את הייחודיות של הבקר. לאחר מכן נודע גם כי סוני הודיעה למפתחי המשחקים של הפלייסטיישן 3 רק שבועיים מראש על התכונה החדשה, מה שלא הפריע לבכירי החברה לטעון כי הם עבדו על העיצוב במשך שנים רבות ואף אחד לא גנב כלום מנינטנדו. אולי זה באמת נכון, ובכל אופן הבקר של ה-PS3 מזהה רק הטייה ואילו הבקר של הווי מזהה תנועה במרחב, אבל משהו פה לא נראה נכון.

בעיה נוספת שפגעה בעולם המשחקים השנה היא שילוב של דורות. בגלל שכרגע נמצאות בשוק קונסולות מהדור השישי והשביעי, ואיתן גם הקונסולות הניידות של סוני ונינטנדו, נאלצים המותגים הגדולים לעבור הסבה לכל אותן הפלטפורמות ולפעמים אף למחשב האישי. כיוון שדרישות החומרה שונות בצורה דרסטית מקונסולה לקונסולה, נאלצים אנו לפעמים לקבל מוצר לא גמור אשר סובל מבעיות המרה גרפיות וגם כאלה הקשורות למשחקיות ישירה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

משהו עצוב

גם השנה זוחלת ישראל מאחורי העולם המערבי. בזמן שאצלם יש שלוש קונסולות חדשות ושתי קונסולות ניידות, נאלצת ישראל להסתפק בתואר המונופול של סוני. האקס-בוקס 360, נינטנדו DS והווי מייובאות לכאן אך ורק ביבוא פרטי על ידי חנויות קטנות והתמיכה, הן מבחינת המחירים והן מבחינת היצע המשחקים - נמוכה להפליא. מיקרוסופט ישראל לא משכילה לנסות ולשבור את המונופול של ישפאר בתחום משחקי וידאו, ואילו נינטנדו ישראל... ובכן, לא ממש קיימת. אנחנו מאוד מקווים כי כל זה ישתנה בשנת 2007, אבל האופטימיות שלנו מאוד זהירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully