וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל משיבה להאשמות בפרשת האופציות

סוכנויות הידיעות

31.12.2006 / 9:59

לדברי החברה היתה משכורתו של סטיב ג'ובס בשנה החולפת דולר אחד. מאז שנת 2003 הסתכמה משכורתו ב-4 דולרים

משכורתו של מנכ"ל יצרנית המחשבים אפל, סטיב ג'ובס, הסתכמה בדולר אחד בלבד בשנת הכספים האחרונה שהסתיימה בסוף ספטמבר, בדומה לשנתיים הקודמות. ג'ובס אף לא קיבל בונוס שנתי. כך עולה ממסמכים שהגישה אפל לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). מאז שנת 2003 הסתכמה משכורתו של ג'ובס ב-4 דולרים. עם זאת, קיבל ג'ובס באותה התקופה ג'ובס 10 מיליון מניות מוגבלות.

חבילת השכר של סמנכ"ל התפעול של אפל, טימותי קוק, בשנת הכספים החולפת כללה משכורת של כ-697 אלף דולר, בונוס בסך 525 אלף דולר ומענק מניות מוגבלות בשווי של כ-21.6 מיליון דולר. סמנכ"ל הכספים של החברה, פיטר אופנהיימר, קיבל משכורת שנתית של כ-615 אלף דולר, בונוס בסך 450 אלף דולר ומניות מוגבלות בשווי של כ-14.4 מיליון דולר.

אפל, יצרנית נגן המדיה iPod, הודיעה שלשום כי חקירה פנימית שניהלה בעניין מענקי האופציות למנהלים לא מצאה כל פסול בהתנהגות ההנהלה הנוכחית. עם זאת, החקירה מצאה אי סדרים בכמה ממענקי האופציות בשנים 1997-2001, בהם מענק למנכ"ל ג'ובס. אפל אמרה כי תדווח מחדש על תוצאותיה הכספיות בשנים 2004-2006 בעקבות ממצאי החקירה. חשיפת אי הסדרים בחלוקת האופציות תוביל להפרשה נוספת של 84 מיליון דולר.

אפל, הנמנית עם יותר מ-190 חברות בארה"ב הנתונות לחקירה בגין אי סדרים בהקצאת אופציות לעובדים, פתחה ביוני בבדיקה פנימית של נוהלי הקצאת האופציות בחברה. באוקטובר אמרה אפל כי החקירה הפנימית גילתה 15 מקרים של תארוך לאחור (בקדייטינג) של הקצאות אופציות בשנים 1997-2002, וחשפה כי ג'ובס ידע על כמה ממקרי הבקדייטינג, אם כי הוא עצמו לא הרוויח מהם.

בסוף השבוע חזרה אפל על הטענה כי ג'ובס ידע על נוהל הבקדייטינג, והוסיפה כי ג'ובס "היה מודע ואף המליץ על בחירה של כמה תאריכי מענקים מועדפים, אך הוא לא הפיק תועלת פיננסית בעצמו ממענקים אלה, ולא הבין לעומקן את ההשלכות החשבונאיות שלהם".

בנוהל הבקדייטינג, החברה רושמת בספרים תאריך מוקדם יותר מתאריך הענקת האופציות האמיתי, משום שבתאריך מוקדם זה מחיר המניה נמוך במיוחד, ובשל כך מחיר המימוש של האופציות נמוך במיוחד. הדבר מגדיל את הרווח הפוטנציאלי שיכול המנהל להפיק ממימוש האופציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully