וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלויזיה של אורנג'

31.12.2006 / 15:16

חברת פרטנר השיקה לאחרונה שירות טלוויזיה חדש ומשופר במכשירי הדור השלישי ומעלה. בדקנו את השירות

כשקיבלתי את הסלולרי הראשון שלי עם מסך צבעוני, Nokia 3510i היה שמו, תהיתי מתי יבוא היום בו אוכל לראות על מסך סלולרי שידורי הטלוויזיה. התהייה ההיא הייתה קצרה למדי, כיוון שהוסחתי על ידי הכפתורים המנצנצים על פני המכשיר (דברים מנצנצים מסיחים את דעתי בקלות יתרה). עברו מאז מספר שנים, ספקיות הסלולר החלו להציע ללקוחות לראות קליפים בפורטלים של הדור השלישי, ופלאפון אף שידרה מספר אירועים בשידור חי, אך אם הייתי רוצה לראות את מהדורת החדשות של 8 בערב, עדיין הייתי צריך טלוויזיה "שגרתית יותר".

ובכן, לא עוד, חברת אורנג' הציגה לפני כשבוע וחצי מיזם חדש, OboxLiveTV שמו. מדובר בשירות חדש לבעלי מכשירי דור 3 ודור 3.5, אשר כולל תוכנה ייעודית שמותקנת על המכשיר והרשמה לחבילת צפייה בעלות חודשית. התוכנה פועלת כמעטפת לבחירת ערוצי צפייה, וכוללת לא רק מעבר בין ערוצים ושליטה בשמע אלא גם לוח משדרים חכם (EPG), בדומה למה שיש בממירים של הוט או יס.

כרגע יש בשירות כ-50 ערוצים, כשמרביתם משדרים רצף קליפים מעגלי ומוגבל, ומקצתם הנם ערוצים חיים לכל דבר. בין הערוצים החיים אפשר למצוא את ערוץ 2, CNN, אל-ג'זירה באנגלית ומספר ערוצים בשפה הרוסית. אם כי צריך לדעת שלא תמיד הערוצים הללו ישדרו "לייב", כיוון שישנן תכניות אותן אסור לערוצי הטלוויזיה לשדר במקבילה הסלולרית שלהם. בזמן שהתכניות האלה תשודרנה בערוץ המקור, בערוץ הסלולרי תוצג תכנית מוקלטת כלשהי.

הערוצים שאינם משדרים בשידור חי הנם, כפי שכבר אמרתי, רבים ומגוונים. בתוכנת הצפייה הם מסודרים במספר קטגוריות: חדשות, בידור, ריאליטי, פנאי, ספורט, ילדים, רוסית וערבית, כששתי הקטגוריות הפורות ביותר מבחינת כמות הערוצים הן, משום מה, רוסית וריאליטי.

אם תרצו לשלם על צפיה חד-פעמית בערוץ כלשהו, תתבקשו להוציא 3.90 ש"ח – מחיר גבוה ולא ממש משתלם, בייחוד כשמסתכלים על מחירה של החבילה החודשית, אשר מאפשרת לצפות בכל הערוצים ללא הגבלה, ועולה רק 29.90 ש"ח.

לבד, בחושך, בפינה, רואה טלויזיה

יצא לי לבדוק את OboxLiveTV השבוע בסביבה הכי ראויה לו – מקום קר וחשוך במרכז הארץ בו הייתי תקוע לבד למשך 4 שעות. הפעלתי את התוכנה בידיעה ש"שש עם עודד בן-עמי" בדיוק התחילה, ותוך פחות מדקה פניו המדושנות של בן-עמי כבר הופיעו על מסך הסלולרי שלי במלוא הדרם. לחיצה קצרה על מקש ה-0, הורידה את כל התפריטים המיותרים וסובבה את התמונה ב-90 מעלות, לצפייה נוחה יותר.

אחרי מספר שעות של שימוש בתוכנה מגלים מספר דברים מעניינים מאוד. הדבר הראשון הוא שקליפים ישנים של ארץ נהדרת עדיין מצחיקים, אפילו שאינם אקטואליים. הדבר השני הוא שהרעיון של אורנג' מיושם די טוב ומצליח לקלוע לטעמם של רבים מאוד עם מגוון הערוצים שבו.

עם זאת, ביקורת חיובית ברובה לא אומרת של-LiveTV אין מספר חסרונות, וחלקם אפילו די משמעותיים. החיסרון הראשון והבולט ביותר הוא התוכן – אין מספיק ערוצים חיים, וערוצים "סגורים" מתאימים אך ורק לצפייה ארעית, כי אין יותר מדי מהם ואחרי כמה זמן הם כבר מתחילים לחזור על עצמם.

החיסרון השני, מינורי יחסית, הוא הבאגים בתוכנת הצפייה. אין יותר מדי מהם, אך לפעמים הערוץ מסרב לעבור למצב של מסך-מלא, או שהתפריט לא מגיע, או שלוח המשדרים מסרב להיטען. כל זה מציק בצורה שולית למדי, אך עדיין, עדיף יהיה אם באורנג' ישכילו לתקן את הבאגים הללו.

בנוסף, בעלי הטלפונים הוותיקים יותר, כמו הנוקיה 6680, אולי ירצו להחליף סוללה לפני חיבור לשירות – שידורי טלוויזיה זוללים המון זמן סוללה, והסוללות הישנות יתרוקנו תוך שעה-שעתיים לכל היותר.

אך בסך הכל, למרות החסרונות, OboxLiveTV הוא רעיון נחמד לדור הביניים, עד שטכנולוגיות כמו DVB-H ו-MediaFLO תגענה לארץ ותאפשרנה שידורים איכותיים יותר למכשירים ניידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully