וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2007 בטכנולוגיה הבידורית

נו, אז איך תיראה השנה הבאה בתחום המשחקים? תחזיות אופטימיות, בסה"כ, לשנה החדשה

הנה נגמרה לה שנת 2006, והעולם נושם לרווחה, כי יותר משהייתה שנה מעצבנת, נתנה לנו 2006 הרבה מאוד תקוות לשנת 2007 אשר התחילה לפני לא הרבה שעות. הדמוקרטים השתלטו על הקונגרס האמריקני, מה שנותן תקווה לשינוי ההתנהגות שלהם במזרח התיכון; סוריה מראה כי אולי בשנה הקרובה היא תשנה את גישתה לישראל; ואילו בתחום משחקי הוידאו – תחום אותו אני מסקר כבר מספר שנים - כולם שמחים ומרוצים מכך שהדור השביעי של קונסולות המשחק יצא לדרך ועכשיו אפשר להתמקד במשחקים עצמם ולא בהצהרות ריקות של ליצן החצר קן קוטרגי.

אך כיוון שהשנה רק התחילה, ומכונת הזמן נעולה במרתפי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטזיה, נשאר לנו רק לנחש מה יקרה ב-365 הימים הקרובים. את הפוליטיקה אשאיר לאנשים ממחלקות אחרות באתר זה, ואתמקד אך ורק בטכנולוגיה הבידורית. אם אתם חושבים שההערכות שלי לא נכונות, טקבקו, אולי תצליחו לשנות את דעתי... NOT!

בצלו של ענק שנמוג

בעשור האחרון, האירוע הכי גדול בעולם המשחקים כל שנה היה ה-E3 – Electronic Entertainment Expo, תערוכה ענקית שהתקיימה בלוס אנג'לס והצליחה, לפחות בשנה שעברה, להביא לעיר המלאכים כ-60,000 אנשים מכל העולם. ההשלכות הפרקטיות של התערוכה היו הפיכתם של חודשי האביב לעונת המלפפונים של משחקי הוידאו והמחשב. ההכרזות היו מעטות, ההשקות היו מעטות עוד יותר – כולם חיכו להזדמנות ליצור קצת הייפ בתערוכה הענקית כדי למכור עוד כמה אלפי עותקים בקיץ.

אז זהו, שנגמר. מספר חודשים לאחר סיומה של E3 2006, הכריזו אנשי הארגון אשר הקים את התערוכה כי אין הצדקה לתקציבים הענקיים, אולמות המפוארים והעבודה הסיזיפית של אנשי הפיתוח בחודשים שלפני התערוכה בשביל להראות דמו באולם התצוגה המרהיב. מ-2007 תהיה E3 אירוע לאנשי עסקים ועיתונאים נבחרים. מבחינתנו זה אומר לוח שנה מאוזן יותר, עם הכרזות לאורך כל השנה ואף ריבוי תערוכות קטנות יותר ברחבי העולם כולו. מי יודע, אולי גם אצלנו.

אך עם זאת, קשה לדכא את הכמיהה לשלושה ימים קסומים במאי, בהם קיבלנו מנת-יתר קטלנית של מידע על משחקים חדשים, סרטונים מרהיבים והצהרות מפוצצות. אבל אולי, רק אולי, ייטב לנו ככה. מה עוד, שכבר ידוע כי בספטמבר השנה ייפתחו הדלתות של תערוכה חדשה בלוס אנג'לס, אשר אולי תהיה היורשת של E3 המיתולוגית.

מסעות סוני בארץ הקודש

בעוד כשלושה חודשים *טפו טפו טפו*, תושק קונסולת העתיד של סוני – הפלייסטיישן 3, בשטחי אירופה, ואם שום דבר בלתי-צפוי (או מאוד צפוי, תלוי מה אתם חושבים על סוני) לא יקרה, תגיע ה-PS3 גם לישראל. בעולם אוטופי, היתה הקונסולה מגיעה לשוק בו מתמודדות כבר שתי קונסולות מהדור השביעי – האקס-בוקס 360 של מיקרוסופט והווי של נינטנדו. ואילו כפי שהדברים נראים כיום, הפלייסטיישן 3 תגיע לשוק בו הקונסולה השולטת והמתקדמת ביותר היא עדיין הפלייסטיישן 2 הותיקה.

אז מה הולך לקרות איתה, עם הפלייסטיישן 3, ב-2007. אני מנחש שלא הרבה. הסיבה העיקרית לכך איננה כלל המחיר הגבוה של הקונסולה – 600$ לגרסה ההגיונית שלה, אלא מצב השוק בארץ. כבר שנים שהישראלים הורגלו לכך שהם קונים קונסולה יקרה, מתקינים שבב שעוקף את ההגנות ומורידים משחקים מהאינטרנט, במקום מודל הרווחים הנפוץ בעולם המערבי בו החברות מעדיפות להפסיד על הקונסולה ואז להרוויח את כספם על המשחקים עצמם. אז גם עכשיו, כשיבינו הקונים כי הם לא רק צריכים לקנות את הפלייסטיישן 3 אלא גם להוציא כסף לא מועט על הכותרים, הם יעדיפו לחכות עד שתפרצנה ההגנות של הקונסולה החדישה – דבר שעלול לקחת לא מעט זמן, אם לשפוט מהאקס-בוקס 360.

אם לא תשתנה הגישה של חברת ישפאר – ייבואנית הקונסולה, ולא ישכילו בכירי החברה לנסות ולשווק את ה-PS3 דווקא לשוק שלא מכיר צ'יפים ויהיה מוכן להוציא כסף על כותרים, צפויה הצלחתה של הפלייסטיישן להיות נמוכה יחסית, לפחות השנה.

עוד חלון לאוסף

בתחום המחשב האישי, לעומת זאת, צפויים לנו כמה חידושים מרעננים כבר בתחילת השנה. הניסיון מלמד כי כל גרסה חדשה של מערכת ה"חלונות" של מיקרוסופט זוכה לאחוזי אימוץ גבוהים מאוד בקרב המשתמשים הביתיים כבר בחודשים הראשונים להפצתה, וכך גם יהיה עם ה"ויסטה" – המערכת החדשה שתושק בינואר 2007 לשוק הביתי.

מבחינת הגיימרים, תהיה זו המערכת הכי מותאמת למשחקים שראינו מאז ומעולם. כבר לפני מספר חודשים השיקה מיקרוסופט את מותג ה-Games for Windows, שמתבטא לא רק בכיתוב על גבי קופסאות המשחקים ובמגזין חודשי, אלא גם באינטגרציה מ אל תוך מערכת החלונות עצמה. בינתיים מדובר על התקנה פשוטה, ואף יכולת לשחק בזמן ההתקנה עצמה, אך ישנה הסבירות כי בעתיד הלא רחוק נראה שינוי גרפי ממשי של ממשק החלונות בכל פעם שיוכנס דיסק משחק לתוך הכונן.

חידוש נוסף שנראה בויסטה הוא השימוש ב-DirectX 10, הגרסה החדשה של כלי עזר לפיתוח משחקים, אשר משתמשת הן בתמיכת תוכנה והן בתמיכת חומרה של כרטיסי מסך חדישים. אז כן, אם תרצו להפיק את המיטב ממשחקים כמו Crysis, תיאלצו לקנות כרטיס מסך חדש, אבל מה לעשות שבשביל איכות תמיד צריך לשלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עד מתי 2007?

אז כן, בחרתי בשלושה אירועים/מגמות בלבד, בזמן אפשר היה למלא עוד דפים רבים עם התחזית ל-2007. אבל צריך לדעת להפסיק, ואני גם לא מתיימר להיות נוסטרדמוס. בכל הקשור לפלייסטיישן 3, למשל, אני מקווה שטעיתי.

שנה טובה שתהיה לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully