וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים את השנה בתערוכה

דידי חנוך

4.1.2007 / 16:43

יש מתח באוויר. טיפה של התרגשות. אחרי הסופ"ש יש CES ומקוורלד. מה צפוי בשני אירועי הענק?

רק סטיב ג'ובס היה עושה דבר כזה. אין מנכ"ל אחר של חברה שמתעסקת באלקטרוניקה צרכנית שהיה מסכים שבשבוע שבו נערכת CES ייערך גם הכנס השנתי של החברה שלו.

קצת רקע

מה זה CES? פשוט מאד: התערוכה המקצועית הגדולה והחשובה ביותר בעולם האלקטרוניקה הצרכנית. השם פשוט: Consumer Electronics Show. הוא פשוט מכיוון שכאשר התערוכה נערכה לראשונה, בשנת 1967, לא היו תערוכות מתחרות. CES לא זקוקה לשם מתחכם כי היא הגדולה מכולן, הוותיקה מכולן והחשובה מכולן.

כמה דוגמאות לטכנולוגיות ומוצרים שנחשפו לראשונה ב-CES: הוידאו, הלייזרדיסק, הקומפקט דיסק, קומודור 64, DVD. קולטים על מה אנחנו מדברים כאן? אין אירוע גדול וחשוב מזה בלוח השנה של התעשיות הקשורות באלקטרוניקה צרכנית.

מוצרים שייצאו לשוק במהלך השנה כולה ייחשפו לראשונה ב-CES. כל החברות הגדולות יהיו שם: סוני ומיקרוסופט וטושיבה וסמסונג ו-HP ונוקיה... ואפל. אבל אפל לא מרכזת את הפעילות שלה ב-CES. לאפל יש את מקוורלד.

כלומר, הוא לא בדיוק שלה

לא שאפל מנהלת את מקוורלד. הכנס הוקם בלי קשר אל החברה. אבל בשנים האחרונות החברה מעורבת בו יותר ויותר, ומאז 1997 נושא סטיב ג'ובס את נאום הפתיחה של הכנס.

עד כה התרחשו בדרך כלל שתי התערוכות בצמידות זו לזו, אבל לא באותם הימים. השנה תהיה חפיפה מוחלטת. עיתונאי ומקצועני טכנולוגיה ברחבי העולם ייאלצו לבחור בין השניים. או ללכת לנאום הפתיחה של ביל גייטס ביום ראשון ב-CES ומשם לטוס לנאום הפתיחה של ג'ובס ביום שלישי במקוורלד.

מה יכריז ג'ובס?

כי זאת עוד עלילת משנה. מיקרוסופט נגד אפל. והשנה בחזית נוספת: חזית הנגנים. אין לאיש ספק שג'ובס יכריז בנאומו על *משהו* שקשור לאייפוד. מה? זה לא ידוע. מסך גדול יותר? מסך מגע? קישוריות בלוטות' או ווייפיי? טלפון אייפוד? לא ברור. כלומר, כנראה שכל הדברים האלה יגיעו. כנראה שב-2007. אבל האם הם יגיעו בשבוע הבא? זאת השאלה.

מוצר אחד שכנראה לא יופיע במקוורלד (אם כי אולי יינתנו שם פרטים נוספים אודותיו) הוא מה שמכונה כיום iTV, המוצר של אפל שאמור לקשר בין המחשב לטלויזיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ומה יאמר גייטס?

בשנה שעברה הציג ביל גייטס את ויסטה, את מוטו Q, את כונן HD DVD של האיקסבוקס 360. על מה הוא ידבר השנה? שאלה יפה. מה שבטוח הוא שיותר מתמיד, יעסקו הנאומים של גייטס וג'ובס בנושאים חופפים. גייטס פותח את CES החל מ-1998, שנה אחרי שג'ובס התחיל לפתוח את מקוורלד. זאת כנראה השנה לפני האחרונה שגייטס פותח את התערוכה. בקיץ 2008 הוא פורש, כידוע. וג'ובס? מי יודע. לא סביר שאפל יתנו לו ללכת למרות השערוריות הפיננסיות. אבל יש סיכוי כלשהו שזאת הפעם האחרונה שהשניים פותחים את הכנסים. תסמכו של שני האנשים האלה שהם ידאגו לייצר לנו כמה ימים מעניינים בשבוע הבא.

לא רק ביל נגד סטיב

אבל למרות הכל, ולמרות שהעיסוק במיליארדרים הגאונים שמתחרים כבר עשרות שנים זה בזה תמיד מעניין, ביל גייטס הוא רק חלק קטן מ-CES. כזכור, מדובר כאן בתערוכה שהביאה לנו בזמנו את הקומודור 64! (ועוד כמה דברים שהוזכרו קודם)

CES תעסוק כנראה השנה ב-HD, במוזיקה (גם בלי נוכחות משמעותית של אפל, רוחו של המוצר האלקטרוני האישי הנמכר בעולם תרחף ללא ספק במוצרים פריפראליים לאייפוד ובהכרזות של מתחרים), בקישוריות ועוד. WiFi הולך להיות, שוב, חלק גדול מהעניין. במהלך התערוכה יהיו הכרזות ראשונות על מאות מוצרים. אנחנו נשתדל להביא לכם את המעניינים שביניהם. ההכרזות ב-CES מעניינות במיוחד מכיוון שכשלוקחים את החשובות מביניהן כמסה, ניתן לקבל תמונת מצב די ברורה של הכיוון אליו תתקדם האלקטרוניקה הצרכנית והאישית בשנה הקרובה.

היו עמנו בשבוע הבא. לחובבי טכנולוגיה, אין שבוע מעניין יותר בשנה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully