וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: i-mate JASJAM

דידי חנוך

7.1.2007 / 14:00

הסמארטפון החדש הוא כל מה שה-K-Jam אמור היה להיות ולא הצליח. זהו המכשיר בעל היכולות המרשימות בישראל

כותרת הסקירה הזאת היא "i-mate JASJAM", כי קיבלנו את המכשיר שבדקנו מסלקום. אותו המכשיר עומד להיות מופץ באורנג' תחת שמו המקורי HTC TyTn. היצרנית, HTC, מייצרת עבור מספר חברות תחת שם המותג שלהן והחלה לאחרונה למכור גם תחת שמה. TyTn הוא אחד המכשירים הראשונים שמופץ גם תחת המותג המקורי.

לא יצא לי לבדוק באופן מקיף את ה-K-Jam. קיבלתי אותו לצורך בדיקת שירותי ה-GPS של סלקום בזמנו, והוא לא הלהיב אותי. מדובר היה במכשיר גדול, כבד ואיטי שיכולותיו הרבות לא הגיעו לידי מיצוי עקב מכשלותיו.

השנה החדשה הביאה עימה את יורשו של K-Jam: ה-JASJAM. בדקתי אותו בימים האחרונים ויש לומר שזאת היתה חוויה חיובית בהרבה.

גדול אבל פחות

ה-JASJAM טיפה דק יותר מקודמו, ומצויד במסך גדול יותר. כשמדובר במכשירים שהם די מסיבים יחסית למקובל בשוק, כל טיפה עוזרת, וניצול שטח הפנים הטוב יותר של ה-JASJAM הופכת את הגודל שלו לנסבל קצת יותר. עם זאת, עדיין מדובר במכשיר שהוא לבנה.

כמו קודמו, גם ה-JASJAM מצויד במקלדת נשלפת. מקשי המקלדת היו נוחים להפעלה, גדולים ומובלטים באופן שמקל להקליד בלי טעויות.

יש חלונות טובים יותר

רק לאחרונה התלוננתי מרה על Windows Mobile 5.0 במוטורולה Q. אותה מערכת הפעלה במכשירי GSM היא יצור נסבל בהרבה. אמנם עדיין אין אפשרות לסגור תוכנה, אבל לפחות כאן ניתן לסגור חלון (כלומר, לא באמת לסגור. הוא עדיין קיים. אבל להוריד אותו ולהציג את החלון הקודם) באמצעות לחיצה על ה-X בפינה הימנית העליונה. מצד שני, ההגעה למנהל התוכנות שמאפשר סגירת תוכנות דורשת עוד צעד! הפעם צריך לעבור מתפריט התחל ל"הגדרות", "מערכת" ושם למצוא את "זיכרון". רק שם תמצאו את הטאב התוכנות שיאפשר לכם לסגור תוכנה. עם זאת, מגיב בביקורת של ה-Q הביא לתשומת לבי תוכנה חינמית בשם Magic Button שעושה בדיוק את מה שרציתי. אפשר לסגור תוכנות! אפשר לראות אילו תוכנות עובדות! הורדה של 300k והחיים יפים יותר.

ואם כבר נזכרים בסקירה של ה-Q, בדקתי גם את השעון המעורר. אמנם גם כאן נדרש טיול כדי למצוא אותו (הגדרות, מערכת, שעון), אבל היישום עצמו היה טוב בהרבה. אפשר לקבוע שלוש התראות שונות, ולאיזה ימים ההתראות מיועדות. הרבה יותר טוב.

אבל זה עדיין מכשיר WM5.0. לא אנסה לטעון שאין למערכת ההפעלה הניידת של מיקרוסופט יתרונות. יש, ולא מעטים: תמיכה מלאה באינספור יישומים, סינכרון נוח באמצעות ActiveSync, תמיכה בסקייפ (עוד נחזור לזה). אבל עם כל היתרונות, עדיין מדובר במערכת הפעלה שהיא העברה של חלונות XP לחלונות CE ומשם לחלונות Mobile. היא מסורבלת יותר, גמישה פחות ונוחה פחות לעומת סימביאן. ומתאימה פחות לטלפונים.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של ה-JASJAM/TyTn לעומת ה-K-Jam הוא המהירות שבה התצוגה משתנה מאופקית לאנכית וחזור חלילה כשפותחים את המקלדת. לא עוד המתנה מתסכלת שהתצוגה תסתובב כבר. הפעם, ברוב המקרים, השינוי היה כמעט מיידי. עם זאת, בחלק קטן מהמקרים היה צורך לסגור ולפתוח את המקלדת מחדש כדי שהשינוי יתבצע.

עם כבר מדברים על מהירות, יש לציין שאמנם מדובר במכשיר מהיר במידה משמעותית מקודמו, אבל זה עדיין לא מכשיר בעל ממשק מהיר מאד. יש לעתים המתנה מעצבנת שיישום יעלה או יבצע פעולה. עם זאת, ההמתנה סבירה בהרבה מבעבר.

פחות רעב

ה-JASJAM מצויד בסוללת 1350mHa ובמעבד חסכוני יחסית של סמסונג. השילוב הופך את זמן הסוללה לסביר בהחלט. כאשר מנהלים במכשיר שיחות מעטות, וגולשים ברשת, הוא יכול להחזיק מעמד ימים. שימוש ב-WiFi מגביר את צריכת הסוללה, אבל לא במידה בלתי נסבלת. בסה"כ, נראה שהמכשיר עומד בהגדרות הרשמיות שלו: עד 200 שעות ללא שיחות ועד 5 שעות שיחה.

שיחות והודעות

יש במכשיר שתי אפשרויות לחיוג: מקלדת וירטואלית על מסך המגע, ושימוש במקשי המקלדת הנפתחת. לטעמי היו מקשי המקלדת הוירטואלית מעט קטנים יחסית לגודל המסך, אבל השימוש בהם היה סביר. במקלדת הנפתחת, עם לחיצה על כפתור החיוג, מזהה המכשיר את הקלדת המספרים מבלי שיהיה צורך ללחוץ על מקש הפונקציה שמעביר מאותיות למספרים. נוח וחכם.

יש במכשיר כפתור ייעודי להודעות דואר ו-SMS. מרגע שהוא מוגדר ככפתור להודעות, קל ונוח להיכנס לכתיבת הודעה. והמקלדת הופכת את השימוש ב-SMS לקל מאד. זהו מכשיר שאחד השימושים המרכזיים שלו הוא כמכונת מסרים מיידיים, והוא עושה זאת היטב.

איכות השיחה היתה סבירה, אך לא מצוינת.

גולשים

בכל המדובר באינטרנט, המכשיר הזה הוא אולי הטוב ביותר בשוק הישראלי כיום. זאת מכיוון שהוא מצויד במסך גדול מקלדת מלאה ושתי אפשרויות לגלישה מהירה: HSDPA ו-WiFi. ה-HSDPA הוא במהירות 1.8, האיטי מבין שני הסטנדרטים האפשריים. זאת אומרת שהמכשיר גולש במהירות שהיא "רק" פי חמש ממכשירי דור 3.

ה-WiFi עבד מצוין בבדיקות. המכשיר זיהה את הרשתות בקלות והתחבר ללא בעיה. הגלישה ב-WiFi היתה מוצלחת ומהירה מאד. הגלישה בדור 3.5 היתה איטית מעט יותר, אבל לא במידה קשה (אני גולש בבית בחיבור 3 מגה, מהיר יותר מ-HSDPA 1.8, אבל איטי יותר מ-HSDPA 3.6).

המקלדת, מסך המגע והאינטרנט המהיר חוברים כולם להפוך את המכשיר הזה למכונת אינטרנט לא רעה בכלל. זה אולי המכשיר הטוב בישראל לגלישה סלולרית.

VOIP

וכאן אנו מגיעים ל-Killer App של המכשיר. התקנת סקייפ למכשיר היתה קלה מאד. הורדה מאתר סקייפ והתקנה לפי ההוראות שעל המסך לקחה פחות משתי דקות, ועוד דקה וחצי להתקנה במכשיר עצמו לאחר שהתוכנה הועבדה באמצעות ActiveSync. כאן מגיע לידי ביטוי היתרון הגדול ביותר של מכשירי WM לעומת מכשירים סימביאניים: טלפוני חלונות תומכים בצורה מלאה בסקייפ.

השימוש בתוכנה דומה מאד לשימוש במחשב. מסך דומה, פונקציונליות זהה. איכות השיחה היתה סבירה פלוס. דומה מאד לאיכות השיחה הסלולרית במכשיר. קל להשתמש במקלדת הוירטואלית או במקלדת הנפתחת להקליד מספרים וקל עוד יותר להתקשר לאנשי קשר. זהו אחד ממכשירי ה-VOIP הטובים ביותר בישראל כיום.

צילום ומולטימדיה

המכשיר מצויד במצלמת 2 מגפיקסל. איכות התמונות היתה טובה, וגם מהירות הצילום היתה סבירה בהחלט. המצלמה של המכשיר משתווה בעיני למצלמה של מכשירים כמו סוני אריקסון k610, אבל לא היתה מרשימה כשל מכשירי 3 המגפיקסל N73 ו-K800.

המכשיר מצויד במדיה פלייר של מיקרוסופט, שמסוגל לנגן קבצי וינדוז מדיה וקובצי mp3 ו-avi. השימוש במדיה פלייר סביר. אבל לא יותר מכך. הוא מסרב, לדוגמה, לנגן קובצי MPG. ואגב, לצורכי צילום ומולטימדיה כדאי מאד שתרכשו כרטיס מיניSD. הזיכרון שקיים במכשיר ממש לא יספיק לכם.

האוזניות הכלולות בערכה לא הרשימו אותי במיוחד. הן היו גדולות מדי לאוזניים שלי, והכיסוי של אחת האוזניות נקרע כשניסיתי להלביש אותו. במכשיר יקר ואיכותי כמו זה, פשלות קטנות כאלה מפתיעות לרעה.

ערכה

המכשיר מגיע עם נרתיק, מטען, כבל USB ודיבורית/אוזניות סטריאו USB ושני עטי מגע. ערכה סבירה, אך ללא דיבורית בלוטות' או מתאם לרכב. במכשיר יקר כל כך, כן הייתי מצפה לראות יותר בערכה.

סיכום

בסלקום עולה המכשיר 125 ש"ח כפול 36 חודשים. למדברים מעל 200 ש"ח יש החזר של 85 ש"ח שמביא את המכשיר לסכום שפוי יותר של 40 ש"ח בחודש. מחירו במזומן 4173.56 ש"ח. בשעת כתיבת הסקירה לא נמסר מחירו של המכשיר המקביל ברשת אורנג'.

זהו המכשיר בעל היכולות המרשימות ביותר שיצא לנו לבדוק עד כה. בעזרת תוכנות צד שלישי חינמיות, ניתן להפוך אותו למכשיר סקייפ נוח בעל ממשק סביר. עדיין מדובר במכשיר כבר ומסיבי מדי לטעמי, אבל למי שזקוק ליכולות שלו זה יפריע פחות.

למי שיכול לעמוד במחיר, וצריך (או ממש רוצה) מכשיר בעל יכולות כשלו, מדובר במכשיר מומלץ. לבעלי K-Jam מומלץ בחום לשדרג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully