וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: IPAQ rx5940

דידי חנוך

8.1.2007 / 16:23

מחשב כף היד החדש של HP הוא סקססססי. אבל הוא מיועד בעיקר למי שנמצא הרבה בחו"ל

הדבר הראשון שמבחינים בו כשרואים את ה-rx5940 הוא העובדה שמדובר באחד המכשירים הסקסיים ביותר בתחומו. בינינו, מחשבי כף יד לא נוטים להיות יפים במיוחד. העיצוב שלהם נוטה לכיוון הפונקציונלי בלבד. אבל המכשיר הזה? הוא מעוצב מכאן ועד מחרתיים. הצבע הכסוף כתום, הציפוי המבהיק, הקצוות העגלגלים. כן. בהחלט מדובר במכשיר יפה.

אבל בשביל רובנו, יופי אינו מרכיב עד כדי כך חשוב בבחירת מחשב כף יד. ביצועים ויכולות לעומת מחיר הם המרכיבים החשובים לרובנו. אז הפסקנו להסתכל על העיצוב והפעלנו את המכשיר...

ממשק - חומרה

הצד השלילי לעיצובו של המכשיר הזה הוא שהוא קצת חלקלק. צריך להיזהר בעת השימוש בו. מצד שני, פרט לכך העיצוב שלו שימושי להפליא. הסלוט של עט המגע מעוצב היטב ויפה, וגם העט עצמו נוח. בצידו של המכשיר יש חמישה כפתורים: הפעלה, שינוי אוריינטציה, מוזיקה, ניווט וכפתור Quick Launch. נדבר על ה-Quick Launch (והמוזיקה והניווט) בהמשך. מקדימה יש כפתור התחל וכפתור יציאה. שבעה כפתורים שכולם שימושיים להפליא בשימוש שוטף במכשיר, והמיקום שלהם נוח מאד... לימניים. אבל שמאליים יכולים להפוך את האוריינטציה של המכשיר ולהפוך אותו למכשיר שמאלי לכל דבר. הנדסת האנוש בתחום החומרה זוכה לציון גבוה.

ממשק - תוכנה

התוכנה של כף יד שעובד על מערכת הפעלה Pocket PC היא די סטנדרטית. אבל גם HP יודעים את מה שרובנו יודעים: מיקרוסופט לא מבריקים ביצירת ממשקים פשוטים. אז הם הוסיפו ממשק פשוט משלהם שעולה כשהמכשיר מופעל. זהו מסך Quick Launch הזכור מהפסקה הקודמת. במסך יש חמש אפשרויות לבחירה: ניווט, סייען נסיעות, אינטרנט, בידור, ו-Today.

הממשק הזה הוא, לטעמי, הערך המוסך הגדול ביותר של המכשיר עבור קהל היעד המרכזי שלו - אנשים שנוסעים לחו"ל הרבה. הוא פשוט ונוח ומהיר.

Today הוא מסך הפתיחה הסטנדרטי של מכשירי Pocket PC.
ברירת אינטרנט פותחת את אקספלורר עם ארבע אפשרויות: ניווט (שמוביל לאתר של חברת TomTom, שגם עליה נדבר בהמשך), iPAQ Mobile (שמוביל לאתר היצרן), iPAQ Choice (שמוביל להורדת תוכנות נבחרות למכשיר) ו-Windows Mobile (שמוביל לאתר מערכת ההפעלה אצל מיקרוסופט). הברירות האלה לא רעות כשמתחילים להשתמש במכשיר, אבל מיותרות בהמשך. ניתן, כמובן, לשנות את מסך הפתיחה הזה על ידי קביעת אתר בית אחר.

אפשרות הבידור לוקחת אתכם לארבעה יישומים: מדיה פלייר, PhotoSmart Mobile שעובד עם מצלמות HP ושני משחקים: סוליטייר ו-Bubble Breaker. המלצה! תתרחקו מה-Bubble Breaker כמו מאש. הוא ממכר כמעט כמו Bubbles המקורי.

סייען הנסיעות לוקח אתכם לארבע אופציות: מחשבון, אנשי קשר, לוח שנה והאוצפיה שבאמת רלוונטית לנסיעות: תוכנת Worldmate. התוכנה מכילה מספר יישומים מועילים לנוסעים, כולל ממיר מטבעות ומידות, מעקב אחר המראות ונחיתות ועוד.

אפשרות הניווט מובילה היישר לבונוס הגדול של המכשיר והבעיה הגדולה שלו: TomTom Navigator. אבל זו... ראויה לסעיף משלה.

התוספת שלא תופסת

מדובר בתוכנת ניווט מצוינת. אחת המצליחות בעולם. עם מפות לחלקים רבים מהעולם ותמיכה בדיווחי תנועה... אבל ללא מפה ישראלית. אני חוזר ואומר: תוכנת הניווט הכלולה במחיר המכשיר, הבונוס הגדול ביותר ברכישתו, לא עובדת בישראל.

וזה מסביר למה כתבתי קודם שמדובר במכשיר שקהל היעד שלו הוא אנשים שנוסעים לחו"ל הרבה. זה לא שמדובר במכשיר רע לקהל יעד ישראלי. יש בו מקלט GPS וניתן להתקין בו כל תוכנת GPS שתרצו. אבל התוכנה החינמית המרכזית היא לאירופה. והתוכנה החינמית המשמעותית השנייה (TravelMate) מתאימה בעיקר לנוסעים לחו"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

זוללה

אחד החסרונות הבולטים של המכשיר הוא זמן סוללה. כאשר הניווט פועל, והמסך דולק, זמן הסוללה מתכווץ ל-90 דקות. מדובר במכשיר שבהחלט ירגיש בנוח יותר ברכב, מחובר למטען כמו לאינפוזיה, מאשר בטיולים רגליים.

סיכום

Rx5940 נמכר בישראל במחיר רשמי של 3100 ¤ וניתן להשיגו ב-2780 ¤. ניתן להשיג מכשירים מקבילים – אם כי יפים פחות - של אסוס ומיו במחירים זולים יותר. למי שזקוק ליכולות הניווט בעיקר בחו"ל, התוכנות הכלולות בחבילה עושות את ההבדל לטובתו. אבל מי שעיקר השימוש שלו הוא בישראל ימצא חלופות זולות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully