וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק iPhone

9.1.2007 / 22:48

הטלפון לא היה הדבר היחיד עליו הכריז ג'ובס. נחשפו גם פרטים נוספים על Apple TV ואפל שינתה את שמה

היה זה יום עמוס בסן פרנסיסקו. סטיב ג'ובס לא הכריז רק על מכשיר הטלפון שעשוי לשנות את העולם. הוא גם חשף מספרים מרשימים על iTunes, הוסיף פרטים ושם חדש למוצר שכונה בעבר iTV והודיע שאפל שינתה את שמה (עדיין קוראים לה אפל).

Apple TV

ג'ובס דיבר בהרחבה על Apple TV, המוצר שכמו רבים אחרים עליהם הוכרז השבוע ב-CES, אמור לחבר את המחשב לטלויזיה.

Apple TV תומך בטכנולוגיית HD ובקישוריות בפרוטוקול 802.11n (וגם b ו-g הסטנדרטיים). במכשיר יהיה כונן קשיח בנפח 40 גיגה ומעבד של אינטל.

המכשיר החדש יפעל בתיאום מלא עם תוכנת iTunes (וחנות iTunes לאלה מאיתנו שחיים בארצות בהן יש אייטונז). ניתן יהיה לסנכרן בינו לבין המחשב. למעשה, ניתן יהיה לסנכרן בינו לבין עד חמישה מחשבים שונים. הוא יעבוד עם מוזיקה, תמונות ווידאו ויכלול גם הקרנה ישירה של טריילרים מאתר אפל. הוא אפילו ייספק שומר מסך לטלויזיה שישתמש בתמונות מהמחשב.

כמו האייפון, גם כאן היתרון של אפל הוא בממשק. השבוע מושקים מכשירים רבים שעושים בדיוק את מה שהוא עושה ובטווח מחירים דומה. אבל Apple TV מצויד בממשק דמוי iTunes שנראה נוח מאד ומאפשר דברים כמו סינכרון אוטומטי. אין לנו ספק שהוא יצליח לתפוס עמדה דומיננטית בשוק החדש יחסית של מדיה ביתית אלחוטית באיכות HD.

המכשיר החדש יעלה 300 דולר וייצא לשוק בפברואר. מידע מחשבים נמסר שהם מקווים להביא את Apple TV לישראל, ושאין עדיין מחיר לשוק הישראלי.

iTunes: מוכרים הרבה שירים

חנות המוזיקה והוידאו המקוונת של אפל ממשיכה למכור במספרים כמעט בלתי נתפסים. 2 מיליארד שירים מאז ההשקה. מתוכם מיליארד בעשרת החודשים האחרונים. 5 מיליון שירים ביום! ביום!

iTunes עברה את אמזון והיא כרגע החנות מספר 4 למוזיקה בארצות הברית. והיא מתקרבת לרשת חנויות Target שנמצאת במקום השלישי.

יש כיום 350 תוכניות שונות באתר. עד כה נמכרו 50 מיליון פרקי טלויזיה.

מאז השקת חנות הסרטים לפני ארבעה חודשים נמכרו בה 1.3 מיליון סרטים. כולם של דיסני. עכשיו דיסני לא לדבד. פרמאונט מצטרפת ל-iTunes החל מהיום. כן, אמריקאים יכולים כבר עכשיו להוריד את צ'יינטאון לאייפוד שלהם.

ואם כבר במספרים עסקינן, ג'ובס הזכיר גם את הזון. בחודש ההשקה של הנגן החדש של מיקרוסופט הוא תפס 2 אחוז מהשוק. האייפודים תפסו יותר מ-62 אחוז.

אפל בע"מ

Apple Computers כבר לא קיימת. בעקבות הוספת Apple TV והאייפון לליין אפ משנה החברה את שמה ל-Apple Inc החל מהיום. אחרי שלושים שנה, מדובר בצעד די גדול, למרות שהשם אפל נשאר בעינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully