וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלמים בטלפון

11.1.2007 / 0:19

ויזה ונוקיה הכריזו על הסכם לביצוע תשלומים באמצעות טלפונים בטכנולוגיית NFC

כבר לפני שנים הומצא מושג ה"ארנק האלקטרוני", וחזון ביצוע התשלומים באמצעות שבבים כבר מבוצע במקומות שונים בעולם. אבל הסכם חדש בין נוקיה וויזה וטלפון ראשון של נוקיה בטכנולוגיית NFC עשוי להביא את הרעיון הזה למיינסטרים.

NFC, ראשי תיבות של Near Field Communication, היא טכנולוגייה שפועלת באמצעות שדות מגנטיים ומאפשרת למכשיר - נאמר, טלפון - לשמש כתחליף לכרטיס אשראי או לכל אמצעי זיהוי אלקטרוני אחר. השימוש בטכנולוגיה פשוט מאד: צריך רק לקרב את המכשיר לסורק וללחוץ על כפתור.

בתערוכת CES השיקה נוקיה את טלפון 6131 NFC, המכשיר הראשון של החברה שמצויד בתמיכה מובנית ב-NFC. במקביל הכריזה ויזה יצירת פלטפורמה שתאפשר לחברות אשראי ברחבי העולם להתחיל לבחון יישומי NFC ובהמשך להשיקם לשימוש רחב.

בין שותפותיה של ויזה ביצירת הפלטפורמה נמנות נוקיה ופיליפס, שתי חברות שחברות בפורום ה-NFC שנוסד על מנת לפתח את הטכנולוגיה. חברה נוספת בפורום היא סוני. שותפה נוספת ביצירת הפלטפורמה היא IBM.

נוקיה 6131 NFC הוא טלפון מולטימדיה עם רדיו, סלוט מיקרוSD ומצלמת 1.3 מגפיקסל. הוא ייצא למכירה ב"שווקים נבחרים" ברבעון הנוכחי ומחירו המלא צפוי להיות כ-340 דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully