וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES: מנצחים ומפסידים

דידי חנוך

12.1.2007 / 14:52

כל השבוע סיקרנו הכרזה אחר הכרזה. עכשיו הגיע הזמן להתחיל לסכם. מי המנצחים והמפסידים של CES?

וואו. זה היה די מתיש, ואפילו לא היינו ב-CES. המון מוצרים, טכנולוגיות והכרזות היו בתערוכת CES שהסתיימה אתמול. ובשוך ההמולה, יש מנצחים ומפסידים. יש אפילו חברות שגם ניצחו וגם הפסידו, רק בתחומים שונים.

המנצחת הגדולה: LG

היה ל-LG שבוע מצוין. CNET בחרה את נגן הבלוריי/HDDVD שלה למוצר החשוב והטוב בתערוכה. ורייזון השיקה את שירות הטלויזיה הסלולרית שלהם כשמכשיר של LG הוא נושא הדגל. ו-Engadget השוו ומצאו ש-KE850 שלהם (עליו הכריזה החברה בדצמבר) דומה במידה כמעט מטרידה לאייפון. בדרך היתה גם השקה בינלאומית של Shine, עוד סלולרי חדש של החברה. והחברה השיקה עשרות מוצרים אחרים. מפגן עוצמה מרשים של החברה "השנייה" (אחרי סמסונג) מקוריאה.

עוד מנצחים: מיקרוסופט

ויסטה היתה בכל מקום ב-CES. הושקו עשרות (מאות?) מוצרים שקשורים למערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט. הנאום של גייטס אמנם לא הרשים במיוחד, אבל השילוב בין ויסטה לאיקסבוקס עומד להביא לחברה ה-ר-ב-ה מאד כסף, גם בצד של המדיה וגם בצד של המשחקים. וההכרזה על שיתוף הפעולה עם פורד זכתה לתשומת לב רבה, למרות שהושקו המון מוצרים בתערוכה שעושים כל מה ש-Sync של פורד ומיקרוסופט עושה.

עוד מנצחים: סאנדיסק

סאנדיסק מכה בברזל בעודו חם. לאחר שכבשה לעצמה מקום שני ברור בתחום נגני המוזיקה עם סדרת Sansa E200, השיקה החברה שני מוצרים משמעותיים מאד: View ו-Connect. ה-View משמעותי בגלל שהוא נגן מולטימדיה מבוסס פלאש מהחברה שבנתה את עצמה על פלאש. Connect, לעומת זאת, משמעותי מכיוון שהוא מכה את Zune שוק על ירך בכל הנוגע לשימוש ב-WiFi. אני מאמין שהקונקט הולך להיות הצלחה גדולה מאד. CNET חשבו כמוני והעניקו לו את פרס הנגן המצטיין של התערוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עוד מנצחים: יאהו

נראה שכל שתי דקות מישהו מכריז על שיתוף פעולה עם יאהו. בין אם מדובר בשיתוף פעולה בתחום הסלולרי (סמסונג ואפל) או בתחום הניווט (Dash, מוצר התערוכה בתחום הרכב של CNET), יאהו היתה בכל מקום בתערוכה. אחרי שנה קשה, נראה שיאהו מיצבה את עצמה היטב כשותף מרכזי בדור הבא של הפלטפורמות הניידות.

מפסידים: מיקרוסופט

רגע, לא אמרנו שהם ניצחו? ובכן, ויסטה בהחלט נהנתה מתערוכה מעולה. אבל Zune היה הדודן החורג המכוער שאף אחד לא רוצה. כמעט כל סקירה של Connect של סאנדיסק דאגה להבדיל בין תכונות הויפי הטובות שלו לבין התכונות המוגבלות של הנגן של מיקרוסופט. והצהרות הזויות כמו זו של רובי באך על כך שהזון התבסס במקום השני בשוק, כשהמציאות היא שהוא היה מקום שני במשך שבוע ההשקה שלו והתדרדר במהירות למקום החמישי (בין המותגים, כל הדגמים השונים של האייפוד מצליחים יותר, וכמה דגמים של סאנדיסק ושל חברות אחרות) רק הבליטו את מצבו העגום של הנגן בו השקיעו במיקרוסופט הרבה מאד כסף ובעבורו בגדו בשותפיהם לטכנולוגיית PlaysForSure (בה הנגן החדש לא תומך).

מפסידים: סוני

כשהאירוע הגדול שלכם מתמקד בהצלחה הגדולה של קונסולה שהיתה אמורה להיות מקום ראשון והגיעה למקום השלישי רק בזכות זה שאין שחקן רביעי בשוק, המצב לא טוב. סוני הציגה בתערוכה מספר מוצרים שהתקבלו היטב - בעיקר מצלמות ומחשבים נייחים וניידים מסדרת Vaio - אבל החברה בבירור בנתה על כך שהיא תגיע לתערוכה עטורת ניצחון מהשקה מוצלחת של PS3. וזה... לא היה המצב. בלשון המעטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully