וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES: מגמות ומחשבות

דידי חנוך

12.1.2007 / 15:51

מעבר למוצרים וחברות, CES היא ברומטר מצוין למגמות העולות בתחום הטכנולוגיה הצרכנית. מה עלה השנה?

לפני התערוכה חזה האנליסט מייקל גרטנברג ש-CES עומדת להיות תערוכה שתעסוק פחות במהפכות ויותר באבולוציה של מוצרים וטכנולוגיות. הוא צדק לחלוטין. השנה בתערוכה ראינו טכנולוגיות שנמצאות בשוק כבר זמן מה עושות את הצעד הבא - הפיכה למוצרים מיינסטרימיים שייכנסו לבתים רבים מאד במשך השנה הקרובה.

HDWIFI

שתי טכנולוגיות השתלבו השנה ב-CES בדרכן למיינסטרים הצרכני העולמי. יש בשוק מכשירים שמאפשרים שידור אלחוטי של מדיה מהמחשב לטלויזיה כבר מספר שנים. ומעטים רוכשים כיום טלויזיה חדשה שלא תומכת בסוג כלשהו של HD.

אבל השנה ב-CES נפרצו הסכרים. סקרנו כאן קורטוב מהמוצרים שהושקו בתערוכה שנועדו לקשר בין המחשב לטלויזיה. וחשוב מכך, בין האינטרנט לטלויזיה. מה שפעם היה נחלתם של מורידים פירטיים שרצו דרך לצפות במדיה שלהם בטלויזיה הופך למוצר שהולך להיכנס לכל בית מתקדם בעתיד הדי קרוב.

במדינות בהן יש חנות iTunes, אין ספק ש-Apple TV הולכת להיות דומיננטית בתחום הזה. אבל חברות רבות אחרות השיקו מוצרים מקבילים עם יכולות דומות ב-CES.

כל זה בנוי על פרוטוקול 802.11n. חשוב לציין שזהו פרוטוקול שעוד לא זכה לאישור סופי. אבל החברות החליטו בבירור שזה לא מעניין אותן. יש פרוטוקול. הוא מהיר יותר. אז למה לא לייצר מוצרים שנבנו עליו? וזה בדיוק מה שעשו. דה פקטו, 802.11n הוא הסטנדרט החדש.

חברה אחת שיש לציין במיוחד היא Sling Media, שיש לה כבר זמן מה מוצרים שנועדו להביא את הטלויזיה שלכם לכל מקום. Sling הוציאה את Sling Catcher, שעושה גם הוא מדיה אלחוטית לטלויזיה. היתרון של Sling הוא שמשפחת המוצרים שלה מאפשרת ללקוחותיה לצפות בטלויזיה שלכם בכל מקום בעולם. זה אומר שאם יש לכם מכשיר Sling בבית ותקחו אתכם Sling Catcher לנסיעה, תוכלו לצפות בטלויזיה *שלכם* בטלויזיה בבית המלון.

מדיה ואינטרנט בטלפון

נוקיה מדברת על זה כבר זמן מה, אבל השנה נראה שכולם רצו להביא אינטרנט ומולטימדיה לסלולר. היתה השקה ראשונה בארצות הברית של טלויזיה סלולרית אמיתית, הוכרזו שיתופי פעולה בין חברות סלולר ליאהו וגוגל... והיה iPhone.

נראה שזאת השנה שבה ניידות המדיה והאינטרנט יהפכו למוצרים שנמצאים בשימוש רחב. נצפה לראות אילו מבין הטכנולוגיות ושיתופי הפעולה שהוכרזו יזכו לדומיננטיות בשוק.

גם כאן שווה לציין את סלינג כמי שהיו שם קודם. הטכנולוגיה של החברה שולחת את הטלויזיה שלכם גם למכשיר הטלפון. המעבר של סלינג במשך השנה האחרונה מקוריוז מעניין למיינסטרים מציב אותה בחזית הטכנולוגיה כיום. חבל שאף אחד לא מייבא את המוצרים שלה לארץ.

HDDVD? בלוריי? לא רלוונטי

לפני מספר חודשים כתבתי כאן שמלחמת הפורמטים בין HDDVD ו-Blu-ray אינה רלוונטית, מכיוון שעד שהמוצרים האלה ייזכו לשימוש רחב, ננטוש כולנו את השימוש במדיה אופטית להעברת תכנים. CES תמכה והפריכה את הטענה שלי כאחת. תמכה, מכיוון שראינו כאמור אינספור מוצרים שנועדו להעביר מדיה מהמחשב לטלויזיה ללא צורך במדיה אופטית. הקישוריות האלחוטית בבית מצטרפת לרוחב הפס הגדל שמגיע אל הבית ויוצרת מצב שבו מדיה אופטית נראית מיושנת יותר ויותר. אם נוסיף לכך את המגמות הקיימות והמתחזקות של קניית משחקים ישירות מהרשת, הרי שהשאלה של מי צריך בכלל דיסק אופטי היא שאלה שרלוונטית כבר עכשיו.

אבל התערוכה גם הפריכה את הטענה שלי, מכיוון שמוצרים שהושקו בה הכריזו על כך שהמלחמה נגמרה. כולם ניצחו. כולם הפסידו. ברגע שניתן לרכוש דיסק שעובד גם בנגן בלו-ריי וגם בנגן HD DVD, מה זה משנה איזה נגן תרכשו? וברגע שיש נגן שקורא את שניהם, מה זה משנה איזו מדיה תרכשו? החידושים האלה ייתנו למדיות האופטיות החדשות חיים חדשים בשנים המעטות שנותרו עד שיהפכו ללא רלוונטיות באמת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

גייטס נגד ג'ובס

אז מי ניצח בקרב נאומי הפתיחה? לטעמי, אין ספק שג'ובס. בעוד החברים ממיקרוסופט היו עסוקים בהדגמת טכנולוגיות קיימות, ג'ובס הראה את הדור הבא. Apple TV היא נציגה משמעותית בזירה האלחוטית החדשה, והאייפון עומד להשפיע באופן משמעותי על עיצוב הדור הבא של הטלפונים הסלולריים. ג'ובס נתן בראש, גייטס עשה פרסומת. אין ספק מה מבין השניים היה אפקטיבי יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully