וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ מפרץ הפירטים

14.1.2007 / 11:31

אתר ביטורנט הפופולרי בעולם רוצה לרכוש את Sealand, הפלטפורמה העצמאית שיושבת בים

לפני מספר ימים דווח ש-[[Sealand]], הנסיכות העצמאית בעלת המעמד הבינלאומי המפוקפק שנמצאת בים הצפוני, עומדת למכירה.

Sealand מוציאה את לחמה כבר מספר שנים כספקית של שרתים עצמאיים. מעמדה המעורפל מאפשר לה לספק שירותי רשת לכל גוף החפץ בכך, ללא השגחה או פיקוח של מדינה כלשהי. האו"מ אמנם לא הכיר בסילנד כמדינה, אבל בתי משפט באירופה קיבלו את מעמדה כגוף עצמאי.

כיום, לאחר 40 שנים על הים, החליט "נסיך" סילנד למכור את הנסיכות שלו לכל המרבה במחיר. מפרץ הפירטים, אתר ההורדות השוודי ששרד כבר ניסיון אחד להפלתו על ידי הממשלה המקומית, החליט לרכוש את הנסיכות.

לשם כך פצחו בקמפיין גיוס כספים. לתורמים מובטחת אזרחות במדינה החדשה וגם (וכנראה חשוב מכך לתורמים פוטנציאליים רבים) חשבון VIP באתר מפרץ הפירטים. אחרי הכל, אזרחות במדינה פיקטיבית זה נחמד, אבל הורדות מהירות יותר זה כבר תמריץ רציני.

אתר מיוחד הוקם לגיוס כספים, ואיתו גם פורום שנועד לדיונים בנוגע למדינה החדשה שעוד לא הקימו. יש כבר מי שרוצה להקים צבא, ויש כבר מי שרוצה לפקד עליו. סילנד, יש להזכיר, היא פלטפורמה בגודל מגרש כדורגל.

אם לא יצליחו לאסוף סכום מספיק לרכישת הפלטפורמה, שוקלים המארגנים לרכוש אי קטן ולהכריז על עצמאות.

מעבר להיבטים המשעשעים - והמטרידים, כמו הודעות בפורום שקוראות להקמת מדינה ללבנים בלבד - של הסיפור, מדובר בניסוי מעניין. זאת הפעם הראשונה שגולשים ברשת מתאגדים להקמת מדינה. יהיה מעניין לעקוב אחר הצלחתם בגיוס כסף. ובמקרה הבלתי סביר שיצליחו לגייס די כסף, יהיה מעניין מאד לראות מה בדיוק יעשו עם המדינה הקטנה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully