וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזר הניגון

דידי חנוך

15.1.2007 / 20:38

מתי הם ילמדו? שוב נופלת מערכת נז"ק "בלתי חדירה": סרט HD DVD "מוגן" ראשון עלה לביטורנט

חברות מדיה אוהבות [[DRM]]. כל כך אוהבות אותו שהן עושות כמיטב יכולתן (והיא רבה) לכפות על חברות טכנולוגיה לכלול אותו בכל חתיכת חומרה שהן מייצרות שקשורה במידה כלשהי למדיה.

זה בלט במיוחד ביצירת הדור הבא של נגני מדיה: בלו-ריי ו-HD DVD. שתי הטכנולוגיות נבנו מתוך האמונה שניתן ליצור מערכת נז"ק שבלתי אפשרי לפרוץ. אבל כבר לפני מספר שבועות הודיע משתמש בשם [[muslix64]] בפורום [[doom9]] שיצר כלי שמאפשר לפרוץ את ההגנה של HD DVD.

muslix64 גילה שבעת צפייה בסרט קנוי במחשב, ניתן לגלות את מפתח ההצפנה שלו, ובאמצעות המפתח והתוכנה שכתב, קל לפרוץ את ההגנה המהוללת שבבנייתה הושקעו משאבים כה רבים.

ועכשיו, אחרי מספר הוכחות טכניות, יש הוכחה מעשית ראשונה. הבלוג HDTV Blogger העלה צילום מסך של הטורנט של הסרט Serenity בפורמט EVO מתוך HD DVD. הקובץ שוקל 19.6 גיגה, כך שודאי נדרש חיבור אינטרנט די מפלצתי להוריד אותו בזמן סביר. אבל מהירויות ההורדה משתפרות כל הזמן.

HDTV Blogger לא כתב לאיזה אתר עלה הקובץ, אבל התגובות חשפו את שם האתר. מדובר באתר בשם [[HDBits]], אתר לחברים בלבד שמוקדש לקובצי מדיה בפורמט HD.

הסיפור הפך ממעניין למשעשע כשהבלוגר קיבל מייל בו איימו עליו שצילום המסך מאתר הביטורנט הוא הפרה של זכויות יוצרים, ושהוא בסכנת תביעה. הוא הגיב בחשיפת שם האתר והעלאת צילום מסך מלא.

אבל בהתעלם מהאנקדוטה הזאת (ומהתגובה המבוהלת של המגיבים לבלוג), כך נופלת עוד אגדת DRM. טכנולוגיית AACS, הטכנולוגיה המופלאה שמגינה על מדיה בפורמטי HD DVD ובלו-ריי? נפרצה. מתי יבינו בחברות המדיה שהם לא מסוגלים לבנות עכבר טוב יותר. תמיד יהיה האקר שיבנה מלכודת עכברים שתלכוד אותו?

נז"ק, כפי שכתבנו בעבר ונכתוב בהמשך, פוגע בצרכנים. הוא לא פוגע בפירטים. מעולם לא פגע, וכנראה לעולם לא יפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully