וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של הטלויזיה?

דידי חנוך

20.1.2007 / 1:40

Joost, פרויקט הטלויזיה האינטרנטית של יוצרי קאזה וסקייפ מתחיל להתרומם. בדקנו אותו

השבוע הכריזו ניקלאס זנסטרום ויאנוס פריס, האנשים שמאחורי קאזה וסקייפ, על שינוי שמו של "פרויקט ונציה", מיזם הטלויזיה האינטרנטית שלהם, ל-Joost. במקביל, החלו לחשוף אותו לתקשורת באופן הדרגתי.

במשך השבועות האחרונים בדקנו את השירות, שנמצא עדיין בבטא סגורה. האם זה העתיד של הטלויזיה? נצפה ונראה

איכות וידאו

נתחיל בדבר החשוב ביותר: איכות הוידאו. כאן הכל תלוי ברוחב הפס. לרובנו הגדול אין רוחב פס מתאים לצפייה בוידאו סטרימינג באיכות גבוהה, וג'וסט לא מתקן את העובדה הזאת. בדקתי את התוכנה בשני מיקומים, האחד עם חיבור 2.5 מגה, והשני עם חיבור T3, שמקביל לחיבור 48 מגה.

בחיבור הביתי, למרות שהוא מהיר יחסית לממוצע בשוק, התוכנה עדיין היתה מעט בעייתית. הוידאו עצר לעתים, והיו בעיות סינכרון בין הצפי והשמע. גם זמני העלייה של התפריטים השונים היו מעט איטיים.

בחיבור המשרדי, לעומת זאת, התוכנה עבדה נהדר. הוידאו היה באיכות מקבילה לטלויזיה דיגיטלית. ללא ספק חוויית הסטרימינג הטובה ביותר שיצא לי לחוות.

חשוב לציין שיכול להיות שלא מהירות ההורדה היא שפוגעת באיכות הוידאו. דרישות המערכת של התכונה הן מהירות הורדה של מגביט אחד, ומהירות העלאה של חצי מגביט. לרובנו יש מהירות הורדה של יותר ממגביט. אבל העלאה של חצי מגביט היא דבר נדיר במחוזותינו.

ממשק

הממשק של ג'וסט יפהפה. הוא נוח, פשוט ואינטואיטיבי. בעת צפייה בוידאו, הזזת העכבר מעלה את הממשק, שכולל את My Channels, My Joost, מידע על הערוץ, כפתור העלמת הממשק ואת לוח הבקרה.

My Channels מעלה את רשימת הערוצים. ניתן להקליק על שם הערוץ ולהיכנס לשידור ה"נוכחי", או להיכנס לרשימת התוכניות בערוץ. ניתן לקבל מידע על הערוץ או על כל תוכנית ספציפית בו.

לוח הבקרה מאפשר להקפיא את השידור, לקפוץ לתוכנית הבאה, לקבל מידע על התוכנית או הערוץ הנוכחיים, למזער את המסך (מה שמקפיא את השידור אוטומטית) ולשלוט על הווליום. ניתן גם לחפש תוכניות באמצעות חלון חיפוש בלוח הבקרה.

My Joost הוא הכלי האינטרנטי ביותר בתוכנה. הוא מאפשר שימוש בווידג'טים שונים. כיום אין עדיין הרבה: יש קורא RSS, שעון, מסרים מיידיים עם משתמשי גוגל טוק ו-Jabber, וצט לצופי הערוץ. כאמור, ההיצע כרגע מוגבל, אבל זאת פלטפורמה פתוחה והמפתחים מבטיחים יישומים רבים נוספים בעתיד. כל היישומים פעילים בזמן הצפייה בטלויזיה באמצעות חלונות שקופים.

תוכן

התוכן כיום מאד לא אחיד ברמתו. לצד סרטים תיעודיים וסרטים קצרים נאים, יש תכני MTV מוגבלים ולא עדכניים, קצת סרטוני מאחורי הקלעים של VH1 ושל הרד הוט צ'ילי פפרז, וערוץ פאריס הילטון. מי חשב שערוץ פאריס הילטון הוא רעיון טוב למוצר שמנסה לקדם את עצמו כמותג איכותי? לא ברור.

יש עוד כמה ערוצים, אבל רובם לא אטרקטיביים או מציעים תוכן מועט מאד. זה לא מפתיע. Joost נמצא כעת בשלב הבטא הסגורה, והתוכן צפוי להשתפר בהמשך.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שורה תחתונה

זנסטרום ופריס הם אנשים בעלי רקורד מוכח. הם שינו את מפת ה-P2P עם קאזה (לפני שמכרו אותה לחברת Sharman שהרסה אותה כליל) ויצרו במידה רבה את מפת ה-VOIP הנוכחית עם סקייפ. ג'וסט של היום הוא מוצר מוגבל בשלבים מוקדמים של קיומו. אבל ההבטחה שהוא מייצג עצומה. הממשק שלו נהדר, ובמקומות בהם יש רוחב פס מספק, איכות הוידאו פשוט נהדרת.

ג'וסט הוא בהחלט לא ההווה של הטלויזיה באינטרנט. אבל העתיד? יש סיכוי סביר שכן. ביום שבו חברות האינטרנט בישראל יעניקו לגולשים מהירות העלאה נורמלית במחיר סביר, נוכל גם אנחנו להשתמש בשירות בבתינו. סביר להניח שעד אז, כבר יהיה תוכן ששווה לצפות בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully