וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה באמת גולשים בכל אתר?

סוכנויות הידיעות

21.1.2007 / 18:13

לפי מרקטווץ' החברות החלו לבדוק עצמאית את תנועת הגולשים בעקבות אי דיוקים בנתוני חברת המחקר

חברות מתחום הפרסום המקוון החלו בבדיקות עצמאיות של היקף תנועת הגולשים באתרי אינטרנט, על רקע התגברות הטענות כי נתוני חברות המחקר נטרייטינג וקומסקור אינם מדויקים; כך דיווח אתר החדשות הכלכליות מרקטווץ'. הבדיקות, אותן עורכות הלשכה לפרסום אינטראקטיווי (IAB) ומועצת מדרוג המדיה (MRC), נפתחו בעקבות שורת מקרים בהם דיווחו חברות המחקר על שינויים חדים בהיקף תנועת הגולשים לאתרים מסוימים, אשר לא עלו בקנה אחד עם נתוני הגלישה של אותם אתרים.

כסף רב מונח על כף המאזניים, לנוכח הגידול החד שנרשם בשנים האחרונות בהיקף הפרסום ברשת. ההוצאות על פרסום באינטרנט בארה"ב הסתכמו לפי ההערכות ב-16.9 מיליארד דולר בשנת 2006, וצפויות לזנק ליותר מ-25 מיליארד דולר השנה. מפרסמים רבים מבססים החלטות בתחום השיווק והפרסום על נתוני החברות נטרייטינג וקומסקור. בניגוד למודל המדרוג הטלוויזיוני של נילסן מדיה, אשר זוכה לתמיכה נרחבת, נתוני תנועת הגולשים אינם מוסכמים על חלק מהמפרסמים.

הבדיקות, אשר נועדו לבחון את המתודולוגיה של נטרייטינג, הנמצאת בשליטת VNU ההולנדית, ושל חברת קומסקור הפרטית, באות על רקע מספר גדל והולך של מקרים בהם בוצעו תיקונים משמעותיים בנתוני תנועת הגולשים לאתרים. למשל: לפי נתוני קומסקור לחודש ספטמבר, החזיקה ענקית האינטרנט ב-50% משוק מנועי החיפוש המקוונים בארה"ב; לפי נתוני נטרייטינג, החזיקה גוגל בנתח של 45% בלבד. בחודש נובמבר הטילו מספר אנליסטים ספק בנתונים שפירסמה קומסקור, לפיהם אתר הרשתות החברתיות מייספייס - שבבעלות ענקית המדיה ניוז קורפ - הדיח את מהתואר "האתר הפופולרי ביותר ברשת", במונחי עמודים נצפים.

נתוני קומסקור ונילסן הראו באחרונה כי מספר המשתמשים הייחודיים (unique users) אשר ביקרו באתר סלייט בתקופה נתונה היה 4.6 מיליון, בעוד שבלוגים באתר הצביעו על 8 מיליון משתמשים שונים שביקרו בו. בחודש אוגוסט נרשמה ירידה ניכרת בתנועת הגולשים לשירות התגיות Del.icio.us של יאהו, לפי נתוני קומסקור, בשעה שחברת המחקר Hitwise דיווחה דווקא על גידול בתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully