וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדת פליקר: קצב הפיתוח באינטרנט יגדל

איתן אבריאל

21.1.2007 / 19:36

ניקלס זנסטרום, ממציא קאזה וסקייפ: האינטרנט ישנה כל תעשייה של מידע; אני רואה עולם מדאיג לעיתונים

האם הגל השני של הפיתוחים וההתלהבות סביב האינטרנט הגיע לשיאו? ממש לא, ולמעשה ההשפעות הגדולות של האינטרנט רק מתחילות - כך טענו היום כמה מהממציאים הבולטים של האינטרנט בכנס DLD - Digital, Life, Design, בכנס האינטרנט השנתי המרכזי של אירופה.

קטרינה פייק, המייסדת של אתר שיתוף התמונות פליקר אשר נמכר ליאהו וכעת האחראית למוצרים חדשים בחברה, טוענת כי קצב הפיתוח והחדשנות של האינטרנט רק מתחיל, מאחר שמהירות הפיתוח ירדה בצורה חדה. הירידה נובעת מהיכולת של מפתחים להשתמש באבני בנייה מוכנות וזולות המכונות "קוד פתוח" (תוכנות קוד פתוח הינן תוכנות שניתנות לשימוש ללא תשלום, לאחר הורדתם מהאינטרנט).

באופן מפתיע מומחי האינטנרט דווקא הסתייגו מהמונח ווב 2.0. לדעת פייק, מה שקורה כעת בעולם האינטנרט הוא דווקא חזרה למקורות האינטנרט, תקופה שבה אנשים היו מתקשרים אחד עם השני ומחליפים דעות ורשמים: "כל תופעת הדוט.קום הראשונה הסתירה ועירפלה את מה שאנשים אוהבים באינטרנט".

ניקלס זנסטרום, הממציא והמייסד של התוכנות קאזה (תוכנה להורדת שירים), ששינתה את עולם המוסיקה, וסקייפ (תוכנה לשיחות טלפון בחינם באמצעות מחשב), ששינתה את עולם הטלפוניה הבינלאומית, טען כי "כל מוצר או שירות שיכול להפוך לדיגטלי, ייכנס בסופו של דבר לאינטרנט, ויושפע על ידו בצורה ניכרת. זנסטרום, שעובד עתה על פיתוח תוכנת ג'וסט (JOOST), המיועדת להעברת טלוויזיה באינטרנט, מציין כי שתי תעשיות מידע חשובות שעדיין עומדות בפני המהפכה הדיגיטלית הן תעשיית העיתונות, לה הוא צופה עתיד לא קל, ותעשיית הפיננסים. "נעשו שם צעדים ראשונים, אבל יש עדיין הרבה מה לעשות".

זנסטרום נשאל על תעשיית המגזינים, אך אמר שדווקא היא אינה מאוימת במיוחד על ידי האינטרנט ושם "ימשיכו לעשות דברים יפים". זנסטרום הוסיף, כי בעולם האינטרנט לא חייבת חברה להיות גוף ענקי עם תקציבי שיווק של מאות מיליוני דולרים כדי לעשות מהפכות ולהשפיע בצורה עמוקה על תעשיות שלמות.

תחזית יוצאת דופן נוספת סופקה גם היא על ידי קטרינה פייק, אשר טענה כי הרעיון והעולם של "עמוד אינטרנט" עומד בפני הכחדה. "דף האינטרנט המוכר הופך לפחות ופחות חשוב. היום לכולם יש מכשיר נייד שיודע להציג מידע, וכל האינטרנט מתפזר לחלקיקי מידע המועברים באמצעים רבים. העולם שבו אינטרנט הוא משהו שצורכים על מחשב שולחני עם כבל חשמלי המחבר אותו לקיר הולך ומסתיים". פייק הוסיפה כי המחשב כבר היום נראה לה כמכשיר מוזר לצורך שימוש במידע, כאשר מולו יש מכשיר נייד שגם יודע לעשות הכל, וגם מזהה היכן אתה נמצא ויכול לדווח לך האם חבריך נמצאים גם הם באיזור.

גם לנציג הכלכלה הישנה בפאנל הפתיחה של כנס ה-DLD היו בשורות מעניינות. טיירי אנטינורי, מנהל השיווק של חברת התעופה הגרמנית לופטהאנזה, דיווח כי החברה עמלה על החזרת שירות אינטרנט מהיר בכל מטוסי החברה - שירות שהופסק לאחר שהספק פשט את הרגל. במקביל, עובדים בענק התעופה גם על מערך שיהפוך את מכשירי הטלפון הסלולרים של הדור הבא לכרטיס אלקטרוני אשר ינחה את הנוספים בשדה התעופה, ואף יחסוך את הצורך בשלב הגשת הכרטיס וקבלת כרטיסי העלייה למטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully