וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל 2.0

ליאור הנר

22.1.2007 / 22:33

האתר החדש של צה"ל יכלול ערוצי תוכן, וידיאו ופורומים ויאפשר גישה למידע רב מבעבר

צה"ל ישיק בעוד חודשיים את חזון ההסברה המקוונת החדש שלו, כך חשף היום סא"ל דינור שביט, מפקד חטיבת ההסרטה והאינטרנט בדובר צה"ל. בכנס שערך מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט של אוניברסיטת תל אביב בנושא ההסברה באינטרנט, אמר שביט כי כבר בזמן המלחמה בצפון הופצו תכני וידיאו של צה"ל ישירות באמצעות אתרי שיתוף כמו פליקס ויוטיוב, אך הצבא לא הסתפק בכך.

כשאנחנו מעבירים מסרים דרך אמצעי התקשורת הם מגיעים לידי הציבור מוטים. ננסה להגיע ישירות לציבור באמצעים כמו אינטרנט, הדור השלישי בסלולר ו-VOD. בכל עולם תוכן כזה יהיו תכנים שייצגו את העשייה הצבאית כולל ספריות סרטוני וידיאו שונים", הסביר שביט. מלבד ערוצי התכנים, שייוצרו במיוחד עבור האתר, הוא יכלול מצגות, תמונות ומאמרים מותאמים לקהילות שונות כמו עיתונאים, נספחים צבאיים זרים וכן גורמים בתוך צה"ל שיוכלו לגשת לחומרים פנימיים באמצעות שם משתמש וסיסמה.

ערוצי הווידיאו יופקו במיוחד ויכללו כתבות ניוז וצבע שישודרו לא רק באמצעות האתר, אלא ישירות לכל המפעילות הסלולריות באמצעות פורטל דור שלישי ו-10 שעות שידור ב-VOD שהוקצבו לצבא על ידי הוט. על מנת להשתלב בצורה טובה יותר בשיח הציבורי הישיר יכלול אתר האינטרנט החדש גם מערכת פורומים בהם מבטיח שביט, "יהיה ניתן לשאול שאלות שיענו על ידי מפקדים מהשטח".

"אנחנו מבינים לאן התקשורת החדשה הולכת ונתאים את עצמנו בצורה שונה לכל פלטפורמה. האתר גם יאפשר לנו לקבל נתונים סטטיסטיים ופילוחים לגבי מה מעניין ומה לא מעניין", אמר שביט. "מה שחשוב הוא שניתן תוכן בחינם. הצופים צמאים לתוכן הזה ועד לפני כמה שנים היינו צריכים להיאבק כדי להכניס את התוכן לערוצי השידור", ציין.

במהלך הכנס נשאל שביט מדוע אי אפשר להשג מידע רלוונטי רשמי על פעילות צה"ל למרות שאפשר להשיג אותו בקלות באתרי אינטרנט של עמותות כמו "בצלם". לכך ענה שביט כי הוא לא מכיר מקרים ספציפיים אבל דובר צה"ל מנסים לשפר את התכנים הזמינים כל הזמן.

לשאלת TheMarker, האם צה"ל יגייס חיילים למטרות הסברה באתרי אינטרנט, ענה שביט כי הם ישותפו בפורומים בתוך אתר צה"ל בלבד. אמיר גיסין, ראש מחלקת ההסברה במשרד החוץ, שנאם אף הוא בכנס אמר כי אין תוכניות לשלב הסברה באינטרנט כפעילות מדינית רשמית, "זה לא התפקיד שלנו אבל נתמוך בגופים שיעסקו בכך כמו קהילת אתר האינטרנט giyus.org", אמר. לעומת זאת, המזרחן יהונתן דחוח הלוי טען כי יש לנקוט באותן טקטיקות שנוקטים אויבי המדינה: "כדי להצליח באינטרנט צריך להיות ארגון טרור", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully