וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברית שבפנים

עברית, שפה קשה? מסתבר שהכל תלוי איזה נגן מוזיקה קניתם. חלקם דוברים עברית שוטפת. חלקם לא יודעים מילה

קניתם נגן מוזיקה חדש, אולי אפילו עם אפשרויות ניגון וידאו (באמת שאין צורך לקרוא לזה MP3 ו-MP4), באתם הביתה, הטענתם אותו כפי שכתוב בהוראות, העברתם אליו את כל השירים ועכשיו נשאר רק לבדוק האם הכל עובד. אך אבוי, במקום השמות של חוה אלברשטיין ולהקת אינפקציה אתם רואים ג'יבריש, או בכלל לא רואים כלום. מזל טוב, בנגן שקניתם אינה מותקנת תמיכה בשפה העברית. אנטישמיות? לא ממש, אבל עדיין לא נעים.

מה עושים עכשיו? זה תלוי ביצרן של הנגן שלכם. במקרים מסוימים יש פתרון קל למדי, במקרים אחרים הדבר היחיד שאפשר לעשות הוא לשנות את ה"לשוניות" של השירים מעברית לאנגלית. בדקנו מספר יצרנים מובילים שמוכרים את מרכולתם בארץ הקודש, והנה מה שמצאנו.

בחינם

יש בשוק הישראלי מספר חברות ש"צורבות" את העברית על הנגנים אותם הן מייבאות. המשמעות של עברית צרובה היא שהתמיכה בשפה אינה נכללת בעדכוני הקושחה (Firmware) אותם מוציאה חברת היצרן, והחיסרון בכך הוא שאם קניתם את הנגן בחו"ל, יהיה לכם קשה עד בלתי-אפשרי להוסיף את התמיכה המדוברת. החברה הגדולה היחידה שעושה זאת היא ארכוס (Archos), אשר מציידת את כל הנגנים החדשים שנקנים בארץ בעברית צרובה המשמשת לא רק לזיהוי שירים אלא גם לשינוי שפת הממשק, אך אינה מאפשרת לבעלי מכשירים זרים להוסיף את העברית לנגניהם.

שתיים מחברות גדולות אחרות שפועלות בשוק הישראלי מציעות את התמיכה בעברית כעדכון קושחה חינמי. מה שזה אומר מבחינתכם, הוא שאם קניתם את הנגן בארץ והעברית לא מוצגת נכון, או שמא רכשתם אותו בחו"ל, תוכלו להיכנס לאתר החברה ולהוריד את העדכון אשר מוסיף תמיכה בשפה. חברת סאנדיסק (Sandisk) מציעה עדכונים כאלה לסדרות ה-E200 וה-C200 של נגני ה-Sansa שלה ואילו חברת קואון (Cowon) מציעה את העדכונים לנגני ה-Iaudio מסדרות A2, F2 ו-U3, כשבמקרה של A2 התמיכה היא לא רק בגופנים אלא גם בתפריטי המכשיר.

בנוסף, ישנם בשוק מספר נגנים מחברות אלמוניות למדי שתומכים גם הם בשפתנו העתיקה. כשנכנסת לסניף האופיס-דיפו הקרוב לביתי ושאלתי את אחד המוכרים על תמיכה בעברית, הוא הראה לי מספר מכשירים זולים של חברות עליהן מעולם לא שמעתי וטען בתוקף כי יש להם תמיכה בעברית. במקרה ותחליטו ללכת על האופציה הזולה, כדאי תמיד לבדוק במקום כי הנגן אכן מראה עברית, או לפחות למצוא אזכור לשפות הנתמכות בספר ההוראות שבא עם המכשיר.

בתשלום

הגדילה לעשות חברת ידע, יבואנית אפל בישראל, והחליטה שרק למי שקונה את האייפוד ממנה מגיעה תמיכה חינמית בעברית. יש בזה מן ההיגיון, חייבים להודות, אך ההחלטה בכל זאת מדכאת במידה מסוימת. אז כן, אם יש לכם אייפוד שהובא לארץ על ידי ידע, תוכלו לעדכן אותו עם קושחת ה-iPodHe, אשר תוסיף תמיכה בגופנים ותפריטים עבריים, וכל זה בלי לשלם אגורה. אם, לעומת זאת, מקור האייפוד שלכם הוא לא במדינה שעל דגלה מצויר מגן דוד כחול ושני פסים אופקיים, תיאלצו לשלם על רישיון השימוש ב-iPodHe מחיר של 49 שקלים חדשים. או, לחלופין, להתקין קושחה חינמית בשם Hebpod, אשר אמורה לעשות את אותו הדבר בלי הצורך לשלם, אך מבטלת את האחריות של המכשיר שלכם. בקרוב נציג לכם ביקורת מלאה על שתי התכנות, כולל קוריוזים משעשעים למחצה שקרו לי בהתקנת ה-Hebpod.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

באמונה עיוורת

בנוסף לקושחות הרשמיות, פועלת ברחבי האינטרנט קהילה של אנשים שמטרתה היא לפתח פרויקט קושחה אלטרנטיבית לנגני מדיה, כזאת שתוסיף להם יותר יכולות ממה שהיצרן המקורי ייעד להם. לא, הם עדיין לא לימדו את האייפוד להכין קפה או לצאת לטייל עם הכלב, אבל תמיכה בפורמט המוזיקה Ogg Vorbis כבר יש. שמו של הפרויקט הוא Rockbox, ויש לו תמיכה בעברית.

שתי בעיות יש עם הקושחה הזאת. הבעיה הראשונה היא שנכון לעכשיו, תומך Rockbox רק בנגנים מעטים כמו הנגנים הוותיקים של ארכוס, H10, H100 ו-H300 של אייריבר, אייפודים מהדור הרביעי והחמישי (לא דור 5 וחצי!), אייפוד נאנו מהדור הראשון, Iaudio X5 ושני נגנים של טושיבה שלא נמכרים בארץ.

הבעיה השנייה, והחמורה יותר, היא היותה של התכנה לא ידידותית למשתמש, לטעמי לפחות. ההתקנה שלה מסורבלת למדי, יש לא מעט באגים (שזוכים לטיפול מסור של אנשי פיתוח, אבל עדיין) וההרגשה הכללית שקיבלתי היא ש-Rockbox מתאימה רק לאנשים שמבינים טוב מאוד מה הם עושים, ומוכנים לבלות זמן רב בפורומים ובקריאת עמודי עמודי תמיכה בשביל לגרום לכל הדבר הזה לעבוד כמו שצריך, תוך סיכון מתמיד להרוס את המכשיר ולהיאלץ לשלם עבור התיקון.

אם בכל זאת היתרונות של הפרויקט מאפילים, מבחינתכם, על חסרונותיו, זוהי אלטרנטיבה מעניינת בהחלט לקושחת היצרן.

בצער רב וביגון קודר

יש חברה אחת בארץ שהנגנים החדשים שלה לא תומכים בכלל בשפה העברית, קוראים לה iRiver. קרה הדבר, ונתקעתם עם אחד הנגנים שלהם, או נגן אחר ללא תמיכה, הפתרון היחיד הוא לשנות את לשוניות השירים שלכם לאנגלית, לא רק מבחינת שם הקובץ אלא גם . כמעט כל תוכנה לניגון שירים מאפשרת לעשות זאת, אך אם ברצונכם לשנות לשוניות במספר רב של שירים, עדיף להיעזר בתוכנה ייעודית כמו ID3-TagIT, אשר מאפשרת לעבוד עם רשימה של קבצים בצורה נוחה למדי, ואינה עולה גרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully