וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תחשוף יוטיוב שמות גולשים?

25.1.2007 / 16:58

בית משפט בקליפורניה נעתר לבקשת חברת פוקס ודורש מיוטיוב לחשוף את זהותו של גולש שהעלה פרקי "24"

חברת פוקס המאה העשרים הגישה ליוטיוב צו בית משפט שדורש שהחברה תחשוף את זהותו של משתמש שהעלה העתקים של פרקים חדשים שלמים של הסדרות "24" ו"משפחת סימפסון".

הצו, שנחשף לראשונה בבלוג Google Watch, ניתן על ידי שופט בבית המשפט המחוזי של המחוז הצפוני של קליפורניה לאחר בקשה של אולפן הסרטים שהוגשה ב-18 לינואר. לא ידוע האם יוטיוב נעתרה לבקשה.

בנוסף, גם אתר ידוע פחות בשם LiveDigital קיבל צו דומה.

נציג חברת פוקס אישר שהצו הוכן והוגש ליוטיוב ול-LiveDigital אבל סירב להוסיף. נציג של יוטיוב סירב להגיב.

הפרקים המדוברים של הסדרה "24" הופיעו ביוטיוב עוד קודם להקרנתם על מסך הטלויזיה ב-14 בינואר. פוקס גילתה שהפרקים נמצאים באתר ב-8 לינואר, לפי הכתוב בצו.

הצו, המבוסס על חוק ה-DMCA האמריקאי, כולל עדות של סגנית נשיא Fox Entertainment Group ג'יין סנדרלנד, שאומרת שפוקס לא הצליחו לגלות את זכות מעלי הפרקים בכוחות עצמם. לדברי סנדרלנד, הפרקים שהועלו עשויים לגרום לחברה "נזק בלתי הפיך", אבל לא ברור האם הפרקים המדוברים עדיין באתר או האם הוסרו.

אבל בתביעה מזוהה מנוי יוטיוב בשם ECOtotal. חיפוש אחר השם ביוטיוב מביא עמוד שבו נאמר שהחשבון הוקפא.

עם זאת, גם מציאת המשתמש לא תסביר בהכרח איך הפרקים הגיעו לרשת. עוד לפני ה-8 בינואר היו דיווחים שאותם פרקים הופיעו ברשתות שיתוף הקבצים השונות.

זאת אינה הפעם הראשונה שבקשה כזאת מוגשת ליוטיוב. במאי האחרון, לפני שנרכש על ידי גוגל, חשף האתר את שמו של משתמש שהעלה קליפ מהסרט Twin Towers, לבקשת חברת פרמאונט.

כאמור, לא ידוע האם גוגל תבחר לשתף פעולה או להיאבק בצו בבית המשפט, כפי שעשתה בשנה שעברה כשממשלת ארצות הברית דרשה שתחשוף את זהותם של מבצעי חיפושים מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully