וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: Asus P525

דידי חנוך

28.1.2007 / 8:30

הסמארטפון החדש של אסוס הוא מכשיר שנועד למלא צורך מאד ספציפי, ואת זה הוא עושה היטב

יש אנשים שלא אוהבים לחייג במקלדת על מסך מגע. יש אנשים שלא אוהבים לחפש את מקשי המספרים במקלדת גדולה בטלפון. יש אנשים שלא חשים צורך במקלדת גדולה בסמארטפון שלהם. לאנשים האלה לא מגיע סמארטפון? בטח מגיע. למה לא? בכיף שיהיה להם.

לאנשים האלה בדיקו כיוונה אסוס כשייצרה את P525, סמארטפון נטול מקלדת Qwerty ובעל מקשי טלפון סטנדרטיים.

חומרה: עיצוב

ראשית, החדשות הרעות. חברים וחברות, מדובר בלבנה. המכשיר כבד ומסיבי. 159.5 גרם. זאת מסה. אני מניח שחלק מהגודל נובע ממצלמת 2 המגפיקסל של המכשיר, אבל עדיין מדובר במכשיר שיכול וצריך היה להיות קטן יותר. ה-JasJam שסקרנו לאחרונה מכיל את כל מה שיש ב-P525 ויותר מכך, והוא פחות גדול (אם כי עבה מעט יותר ובעל משקל זהה). עם זאת, יש לציין שהוא מעוצב היטב ונאה, וחלק ניכר מהגודל מתרכז במסך הנאה והגדול שלו.

הג'ויסטיק של המכשיר יושב בין המקשים של הספרות 5 ו-2 וקצת מקשה על השימוש בהן. אני מצאתי את הג'ויסטיק עצמו סביר לשימוש - אם כי לעתים היה קשה ללחוץ עליו - אבל המיקום שלו קצת בעייתי. אסוס ניסו לפתור את הבעיה כשהרימו את מקש 2 באופן שיהיה נוח יותר ללחוץ עליו, אבל זה פתרון לא מושלם.

בצד ימין של המכשיר שני לחצנים: כפתור הפעלה/כיבוי שלחיצה קצרה עליו מרדימה את המכשיר, לחיצה בינונית משתיקה אותו ולחיצה ארוכה מכבה אותו. הכפתור הזה נוח מאד לשימוש כשמתרגלים אליו. לצידו נמצא כפתור נעילה, ממש כמו בנגנים רבים. הבחירה שלא ללכת על קומבינציית מקשים כדי לנעול ולפתוח את המכשיר היא בחירה שבעיני הוכיחה את עצמה מבחינת נוחות.

בצד שמאל יש שלושה לחצנים: כפתור הפעלת המצלמה/צילום, כפתור הקלטה/פקודות קול וכפתור הווליום. גם הלחצנים האלה היו נוחים מאד לשימוש.

חומרה: קרביים

המחשב מצויד במעבד אינטל 416 מגהרצ. מדובר במעבד חלש יותר ממעבד סמסונג שנמצא בג'סג'אם, והתוצאה היא שהמכשיר מעט איטי יותר מהמתחרה של HTC/i-mate.

למכשיר 64 מגה רום ו-128 מגה ראם. זה לא ממש מספיק, ולכן חובה להשתמש בכרטיס מיניSD כדי להפיק ממנו את המיטב.

תוכנה

המכשיר מצויד במערכת ההפעלה Windows Mobile 5.0, שעל יתרונותיה וחסרונותיה כתבנו באריכות בסקירה על הג'סג'אם. אבל אסוס כללו בו שלוש תוכנות שאמורות להיות חלק משמעותי מיתרונותיו: Voice Commander, My Secrets ו-Biz Card Recognition.

הבעייתית מכולן היא תוכנת זיהוי כרטיסי הביקור. הרעיון מעולה. שימוש במצלמה הטובה של המכשיר לצלם כרטיסי ביקור וזיהוי אוטומטי של הפרטים להכנסתם לאנשי הקשר של הטלפון. אבל התוכנה לא תומכת בעברית. זה נוח למי שנוסע הרבה לחו"ל לענייני עסקים וצריך להיפגש עם הרבה אנשים בעלי כרטיסי ביקור באנגלית. לשאר האנשים? לא ממש נוח. או ישים.

My Secrets, לעומת זאת, היא תוספת מצוינת למכשיר. תוכנה פשוטה שמצפינה ספריה במכשיר ומגנה על הגישה אליה בסיסמה שנקבעת על ידי המשתמש. כמה פשוט, ככה מוצלח.

Voice Commander היא תוכנה חביבה. צריך אמנם להשקיע זמן בלימוד התוכנה לזהות את הפקודות הקוליות, אבל לאחר זאת צריך רק ללחוץ על הכפתור בצד והמכשיר מבצע את הפקודות. נוח, חוסך זמן, וחלק עיקרי בהתמודדות עם היעדר המקלדת.

פרט לכך מדובר במכשיר די סטנדרטי לטלפון WM5.0. לטעמי הוא היה מעט איטי, אבל התוכנות עבדו היטב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מצלמה

המצלמה של המכשיר סבירה. 2 מגפיקסל הוא הסטנדרט החדש לסמארטפונים, והתמונות שצולמו היו סבירות. אבל המצלמה נטולת זום לגמרי. אפילו לא דיגיטלי. אני לא ממליץ להשתמש בזום דיגיטלי, אבל זה יותר טוב מכלום. וכאן? כלום.

זמן סוללה

הסוללה של המכשיר סבירה. בהשוואה למוטו Q מדובר בסוללה מנצחת, שמבטיחה 4 שעות שיחה ומקיימת פחות - אבל לא הרבה פחות. זמן הסוללה (הרשמי והמעשי) של הג'סג'אם טוב יותר, אבל סביר שגם P525 יחזיק לכם עד סוף היום.

שיחות והודעות

המקלדת הטלפונית הסטנדרטית מנצחת כשמדובר בחיוג. למרות הג'ויסטיק, עדיין קל יותר לחייג בה מאשר במקלדת qwerty או ברוב מסכי המגע. וכמובן שאופציית החיוג באמצעות מסך המגע קיימת גם כאן. איכות השיחות היתה טובה מאד. שמע צלול וברור ברוב המקומות והמצבים.

בהודעות מיידיות ומיילים, לעומת זאת, נאלץ המשתמש להיעזר במקלדת הוירטואלית, וזו נוחה פחות במידה משמעותית לעומת מקלדת פיזית.

WiFi

בסה"כ, התחברות ל-WiFi היתה פשוטה ונוחה. יש בעיה בשימוש ב-WiFi במכשירי WM5.0 עליה לא התעכבתי בביקורות קודמות: אי אפשר לקבוע רשת אחת כרשת "שלי", ולנסות להתחבר רק אליה. אם המכשיר מתקשה להתחבר לרשת מסוימת, הוא ימשיך לנסות להתחבר לאחרות. זה נחמד כשמתחברים בבית קפה, אבל קצת מציק כשמנסים להתחבר בבית והמכשיר מנסה להתחבר לרשת של השכנים.

VOIP במכשיר עובד כבכל מכשיר שרץ על WM5.0: מתקינים סקייפ. סקייפ ל-Windows Mobile 5.0 היא תוכנה מצוינת שעובדת היטב.

סיכום

ש ל-P525 בעיה גדולה אחת, וקוראים לה iMate JasJam/HTC TyTn. המכשיר החדש באורנג' ובסלקום עולה קצת יותר. אבל הוא מהיר יותר, חזק יותר, בעל מקלדת גדולה ונוחה יותר.

למי שרוצה סמארטפון עם מסך מגע, אבל עדיין רוצה מקשי טלפון "נורמליים", P525 הוא הבחירה היחידה בשוק. והוא לא בחירה רעה. לכל השאר, יש ברירות טובות יותר. המכשיר יעלה לכם קצת יותר מ-5000 ש"ח בחנויות בארץ ונמכר גם בדיוטי פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully