וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

29.1.2007 / 15:40

אפיפיור עצבני, Fallout 3 בדרך... וגם דיוק ניוקם? הדיווחים מהשטח בעולם המשחקים בארץ ובעולם ממשיכים

שבוע לא רע עבר על עולם המשחקים, במיוחד אם אתם גרים בשטחים בהם שיטת השידור היא PAL (אירופה, אפריקה, אסיה, מזה"ת, אסטרליה וניו זילנד). סוני החליטה לא לדחות פעם נוספת את השקת הפלייסטיישן 3 בשטחים אלה, והקונסולה תגיע אלינו כפי שהובטח – לאחר שההבטחה הראשונית להשיק אותה בכל העולם בו זמנית הופרה, כמובן – במרץ הקרוב. התאריך המדויק מבחינת אירופה ואוסטרליה הוא ה-23 במרץ, ולפני כשעה נודע לנו שגם לארץ הקודש תגיע ה-PS3 בתאריך הזה. אם 4,500 ¤ ( כ-820 אירו, 220 מעל למחיר ההשקה האירופאי) לא סכום דמיוני בשבילכם, תזמינו עכשיו.

אבל בואו ונעזוב את ההשקה של ה-PS3. עוד נחזור אליה בסיקור נפרד. השבוע קרו עוד מספר דברים פחות מדוברים אך מעניינים למדי. קודם כל, חוב מהשבוע שעבר, אז דיברתי על הגעתה לחנויות של חבילת ההרחבה למשחק התפקידים ההמוני המפורסם בעולם – World of Warcraft. אז כן, 'מסע צלב בוער' הגיע למדפים, ו... נחטף משם תוך שנייה על ידי המוני המכורים. לא פחות מ-2.4 מיליון יחידות של הכותר נמכרו תוך 24 השעות הראשונות. מספר מדהים לכל הדעות.

ועכשיו, נעבור למה שקרה אצלנו.

נוצרי, נצור את המשחק

השבוע הוציא הבוס של הכנסייה הקתולית – האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הודעה לרגל יום התקשורת השנתי של הוותיקן. הנושא הפעם הוא "ילדים ותקשורת: אתגר חינוכי" וכצפוי, האפיפיור לא חסך את שבטו ממשחקי הוידיאו. "כל מגמה לייצר תוכניות ומוצרים – כולל סרטי אנימציה ומשחקי וידאו – בהם בשם ההנאה נראית אלימות והתנהגות אנטי-חברתית או טריוויאליזציה של מיניות האדם היא סטייה, ומגעילה הרבה יותר כשהיא מכוונת אל ילדים ובני נוער" אמר האב הקדוש, וייעץ להורים לחשוף את ילדיהם לספרות ילדים קלאסית, אומנות ומוסיקה שמחה.

אז כן, מצד אחד זו הודעה מתונה למדי, אין כאן האשמות בוטות מדי כנגד התעשייה ובמשך ההודעה כולה שם בנדיקטוס ה-16 דגש על הגנת הילדים בפני החומרים הללו על ידי ההורים והחברה – לא משהו בלתי הגיוני או לא נכון. עם זאת, הטענה כי כל מוצר אלים או בעל אופי מיני הוא סוטה מדרך הישר היא מגוחכת, ואמורה להיות כזאת אפילו בעיניי הכנסייה. מה עוד, שספרות ילדים קלאסית ואומנות מהסוג שתלוי במוזיאונים של הוותיקן (מקום מרתק בעליל) היא לא הפתרון אלא חלק מהבעיה. ניסיתם פעם לקרוא את סיפורי אלף לילה ולילה? זה יותר מדמם ומפחיד מ-GTA!

תחיית המתים

ב-29 בפברואר השנה ימלאו עשר שנים מאז שחברת 3DRealms הכריזה על חזרתו של דיוק ניוקם. לאחר Duke Nukem 3D הכה-פופולארי של 1996, היה ברור שדיוק עוד יחזור. לכותר קראו Duke Nukem Forever, ושמו יתברר בעשור שעבר מאז כמתאים ביותר. שמענו הרבה דברים על DNF מאז ההכרזה, רובם כללו בעיות פיתוח כאלה ואחרות, שינויים דרסטיים במנוע המשחק, תחילת פיתוח מחדש אחרי הקפאה של מספר שנים ואינספור הכרזות שדיוק לא מת, דיוק עוד יחזור. יחזור מתי? את זה אף אחד לא היה מוכן להגיד, ובמשך כל השנים הללו תאריך השקת המשחק היה "Coming when it's done" – "יגיע כשהוא יהיה מוכן", מושג שהפך לשמה השני של חברת 3DRealms.

אתם יכולים להבין, אם כך, את תדהמת עולם הגיימינג כולו כשבמודעת דרושים חדשה של חברת 3DR, אשר פורסמה באתר Gamasutra לפני ימים אחדים, הופיעה תמונה של דיוק אותה לא ראינו לפני כן. לאחר מהומה רבה, הודיע המפתח הראשי של המשחק כי כן, זוהי תמונה חדשה של דיוק, אשר צולמה בזמן שהגיבור החמקמק עמד במסדרון רנדומאלי עם כמה אקדחים. אי אפשר להבין הרבה מהתמונה הזאת כיוון שהיא ממש, ממש קטנה - רק 200 פיקסלים אורכה ו-125 פיקסלים גובהה. עם זאת, אין ספק שאפילו סימן החיים הקטן הזה עומד לעורר עניין מחודש באחד הכותרים המושמצים ביותר והסודיים ביותר שראה עולם המשחקים עד היום.

הבעיה היא שעם זמן פיתוח של 10 שנים באה גם אחריות גדולה. אם יקרה הבלתי-אפשרי ודיוק ניוקם יגיע למדפי החנויות, קשה יהיה לתת לו ציון אובייקטיבי. אחרי הכל, חיכינו לו 10 שנים, אז מן הראוי שהמשחק ידהים אותנו, ולא במובן השלילי של המלה. בחברה, כנראה, בטוחים שזה מה שייקרה, כי כבר בשנה שעברה הודיע מנכ"ל 3DRealms שברגע שהכותר ייצא, תתחיל החברה לעבוד על משחק המשך נוסף. נו שוין, נצטרך לחכות ולראות. עוד לא אבדה תקוותנו.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

תן סימן חיים

משחק נוסף שעליו אנחנו כמעט ולא יודעים, אפילו שהמהומה סביבו רבה היא, הוא Fallout 3. הציפיות לגבי הכותר הזה גבוהות מהרגיל לא רק בגלל שהוא צאצא של אחת מסדרות משחקי התפקידים הטובות ביותר שראה עולם הגיימינג, אלא גם בגלל שפיתוחו הופקד בידיה הכישרוניות של חברת Bethesda, מפתחת משחקי ה-Elder Scrolls (Morrowind, Oblivion). עם זאת, קיבלנו בשבוע שעבר סימן חיים קטן מהפרויקט המדובר. בראיון לאתר Gamasutra אמר פיטר היינס, סמנכ"ל יחסי ציבור ושיווק של Bethesda כי הם מתקדמים בקצב טוב מאוד, ושהסיבה לכך שאין מידע על המשחק היא שהחברה מעדיפה לא לדבר על פרוייקטים, במיוחד גדולים, כל עוד הם לא יכולים לגבות את הדיבורים בתמונות". בנוסף, אמר היינס כי "Fallout זה לא פרויקט של שנה-שנתיים, אנחנו עובדים עליו כבר כמה שנים", מה שמגרה את בלוטות הריר של מעריצי המשחק עוד יותר.

עונת התערוכות, שתפתח במאי עם הגרסה המצומצמת של E3 ותסתיים אי שם באוקטובר לאחר ה-E For All, תהיה הזדמנות נהדרת הן ל-3DRealms והן ל-Bethesda להוכיח שהם יודעים לא רק לדבר ולגרות, אלא גם יכולים להציג משהו ריאלי מהמשחקים הכה-חשאיים שלהם. ובינתיים, נשאר לנו רק לחכות ולדמיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully