וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד אבנר לועג ליוזמת הסלולר של הכבלים

ערן גבאי

31.1.2007 / 19:10

בהתייחסות לכוונות של הוט להיכנס לטריטוריה: "איך חברה עם השירות הכי הגרוע רוצה להיכנס לשוק הסלולר?"

למרות התוצאות המצוינות של פרטנר שהתפרסמו היום, דוד אבנר, המנכ"ל החדש של פרטנר, כבר מביט אל עבר 2007 ומזהה את הסכנות החדשות שבדרך. הראשונה שבהן היא ההכרזה האחרונה של חברת הכבלים על כוונתה להיכנס לשוק הסלולר כמפעיל על גבי תשתית סלולר קיימת. "אני בכלל לא בטוח שיש ביזנס בכניסת מפעיל חדש. אני לא מבין כיצד חברה עם השירות הכי גרוע, שהיא בעצמה מונופול בטלוויזיה הרב ערוצית ושמעלה מחירים ועוסקת בצמצום שירותים תוך שהיא משאירה את המחיר שלהם קבוע, יכולה להתיימר לפעול בשוק הסלולר בעל השירות הטוב ביותר? זה לא ייקרה כל כך מהר, ואני לא רואה אותם מגיעים ל-200 אלף מנויים ב-2008. כל הנושא הזה לא מחזיק מים, וכניסה של שחקן חדש רק תגרום נזק לשוק".

מחברת הכבלים נמסר בעניין זה, כי "התחרות בשוק הסלולר מתה מזמן, והכבלים הם היחידים שיכולים להביא לתחייתה לטובת הצרכנים. לא ציפינו לקבלת ברכות מחברות הסלולר על כניסתנו לתחום והתחייבותנו להוריד את המחירים ב-30%, ולכן איננו מופתעים מההשמצות".

אבנר התייחס גם למעמדה של פרטנר אל מול קבוצות התקשורת שמתגבשות בשוק וטען כי יש ניצול לא הוגן של קבוצות תקשורת את מעמדן "קבוצה עסקית גדולה יכולה להשפיע מעבר לפעילות הסלולר. פגשתי לקוחות עסקיים שההחלטה שלהם בבחירת ספק לא היתה תוצאה של בחינת איכות ספק הסלולר, וזה לא הוגן". אבנר גילה כי פרטנר נסוגה מכוונתה להפעיל שירותי שיחות בינלאומיות כיוון שמשרד התקשורת רצה לכפות על החברה להקים לשם כך חברה בת. "נקיים שיתופי פעולה עם חברות בתחום", אמר אבנר. "לא תהיה לנו בעיה להתמודד עם קבוצות תקשורת. אנחנו במצב מצוין להתמודדות, ויש מקומות שבהם דווקא יש לנו יתרון בגלל מבנה החברה האחוד. אבנר התייחס גם לכוונת פרטנר לקבל רישיון להפעלת שיחות טלפוניה פנים ארצית על גבי תשתית האינטרנט ואמר כי הדבר יסייע לחברה לפנות עם שירותים למגזר הפרטי.

לפרטנר תזרים שוטף של יותר מ-180 מיליון דולר. אבנר הדגיש כי אין בכוונת פרטנר לבצע מיזוגים ורכישות, ולמעשה רמז כי ההחלטה על הגדלת שיעור הדיווידנד מסך הרווח - קרובה. עם זאת הוא אמר כי "נכון שסלקום מחלקת דיווידנד לפי 75% מהרווח, אך הרווח שלנו גבוה יותר ואת המשקיעים מעניינת השורה התחתונה, ועל כן ה-60% שלנו גבוה מה-75% שלהם".

רמת החוב של החברה ירדה במהלך השנה האחרונה בכ-500 מיליון שקל, ושיפרה מאוד את היחס חוב ל-Ebitda, עם זאת החברה צפויה, על פי הערכות, להגדיל את היקף סבסוד מכשירי דור 3 במהלך 2007 כשתפנה מאמץ ניכר להעברת מנויים מדור 2 לדור 3 ו-3.5. היקף סבסוד המכשירים בפרטנר ב-2006 הסתכם בכ-232 מיליון שקל, זאת בזמן שההכנסות של החברה משירותי תוכן וערך מוסף גדלו לכדי 10.55 מסך ההכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully