וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויאקום דורשת מיוטיוב להסיר 100 אלף סרטונים

TheMarker

2.2.2007 / 18:29

הסרטונים: מערוצי קומדי סנטרל ו-MTV; לטענת ויאקום נצפו סרטונים פיראטים כ-1.2 מיליארד פעמים

ענקית המדיה האמריקאית ויאקום, החברה האם של ערוצי הטלוויזיה MTV וקומדי סנטרל, דרשה מאתר קבצי הוידיאו יוטיוב - שאותו רכשה בשנה שעברה ענקית האינטרנט גוגל תמורת 1.65 מיליארד דולר - להסיר את כל סרטוני הוידיאו הלקוחים מתוך תוכניות ששודרו בערוציה. זאת, לאחר ששתי החברות לא הצליחו להגיע בנוגע להסכם הצגת תכנים של ויאקום באתר.

דרישת ויאקום מיוטיוב, האתר הפופולרי ביותר באינטרנט לסרטוני וידיאו המיוצרים על ידי הגולשים והאתר המוביל בשוק חיפוש הווידיאו המקוון, כוללת כמאה אלף סרטונים הלקוחים מרשתות שבבעלות ויאקום. לדברי ויאקום, צפו גולשים ביוטיוב בסרטונים פיראטים של קטעים מתוכניותיה, כ-1.2 מיליארד פעמים.

גוגל, שהונפקה באוגוסט 2004, ושווי השוק שלה עולה על 147 מיליארד דולר - יותר מהשווי של ענקית השבבים אינטל - חתמה עד כה על הסכמים להצגת תכנים מסוימים עם וורנר מיוזיק, יוניברסל מיוזיק וסוני BMG. עם זאת, בחודש אוקטובר נאלץ אתר יו טיוב להסיר שורה ארוכה של קבצים מחשש לתביעות, בהם גם סרטונים של קטעים מהסדרות "דיילי שואו" ו"סאות'פארק" של ערוץ קומדי סנטרל, וכן סרטונים של שערים שהובקעו במשחקי הפרמייר ליג באנגליה ועשרות אלפי סרטונים אחרים.

מרבית הסרטונים המוצגים ביוטיוב הם מתוצרת בית, אולם האתר מציג גם חומרים המוגנים בזכויות יוצרים. בעקבות רכישתה על ידי גוגל, החלו כמה מחברות המדיה הגדולות בעולם לבחון דרכים לקבל חלק מרווחי האתר עבור שידור סרטוני וידיאו שבבעלותן, המוגנים בזכויות יוצרים.

מארק קיובן, מייסדה ובעליה של רשת הטלוויזיה בכבלים HDNet, הזהיר מפני רכישת יוטיוב עוד בטרם נודע על רכישתה על ידי גוגל. "רק אידיוט ירכוש את אתר קבצי הווידיאו יוטיוב", אמר קיובן בפגישה עם אנשי פרסום בניו יורק, כשבוע לפני ההודעה על עסקת גוגל-יו טיוב. באותה עת העריך קיובן כי יוטיוב תסיים את דרכה, ו"תיתבע עד תהומות הנשייה" בגין הפרת זכויות יוצרים.

"הם פשוט מפירים את החוק", אמר אז קיובן, שהוא גם בעליה של קבוצת הכדורסל דאלאס מאווריקס. "הסיבה היחידה שטרם הוגשו נגדם תביעות, היא שאין מי שישקיע את הכסף הנדרש בהגשת תביעות אלו. כל מי שירכוש את האתר הוא אידיוט, בשל הסכנה של תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים", אמר קיובן. "יש סיבה לכך שהם עדיין לא יצאו להנפקה או מכרו את החברה - אם הם ינסו לעשות זאת, הלך עליהם", הוסיף קיובן, אשר מכר בעבר חברות סטארט אפ ליאהו ולקומפיוסרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully