וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפריז: זכרון USB לכל נער

סוכנויות הידיעות

4.2.2007 / 18:06

המועצה האזורית של פריז מחלקת לתלמידי תיכון 175 אלף מכשירי USB עם תוכנות קוד פתוח כגון פיירפוקס

המועצה האזורית של פריז תחלק 175 אלף מכשירי זיכרון USB עם תוכנות קוד פתוח לתלמידי בתי הספר התיכוניים בפאריס, המתחילים את לימודיהם בשנה הבאה, כך מדווח אתר חדשות הטכנולוגיה אינפו-וורלד.

המכשירים יספקו לתלמידים, בני 15-16, גישה לאי-מייל, דפדפן אינטרנט ומסמכים במחשבים בבית הספר, בבתי קפה או אצל חברים.

הפרויקט אמור לצמצם את הפערים הדיגיטליים בין תלמידים אמידים לתלמידים מעוטי יכולת, בעלות נמוכה בהרבה מחלוקת מחשב אישי לכל אחד.

כפי הנראה, יכלול המכשיר את דפדפן האינטרנט פיירפוקס 2, את המייל ת'אנדר בירד, תוכנה דמויית אופיס של מיקרוסופט כגון [[אופן אופיס]], נגן וידיאו ואודיו, ותוכנת מסרים מיידיים. השילוב הסופי של התוכנות והיישומים שיכלול המכשיר ייקבעו על ידי החברה שתזכה בחוזה ההספקה.

טריסטן ניטוט, הנשיא של מוזילה באירופה, הארגון המייצר את פיירפוקס, הגדיר את החדשות כ"הפתעה מצוינת". הוא ציין גם כי התוכנית עשויה לסייע במניעת פירטיות. "עדיף להעתיק את תוכנות הקוד הפתוח מאשר להעתיק מיקרוסופט אופיס. זה זול יותר וזה חוקי", אמר.

המועצה האזורית של פריז מתכוונת להשקיע 2.6 מיליון יורו (3.4 מיליון דולר) במכשירי ה-USB השנה, שיעור קטן מתקציב החינוך הכללי שלה.

מימון בתי הספר בצרפת מגיע ממקורות רבים. המורים מקבלים תשלום מהממשלה, ואילו מתקני הלימוד עצמם ממומנים על ידי הרשויות המקומיות או האזוריות. ב-2006, התקציב של המועצה האזורית של פריז למימון בתי הספר התיכוניים, כולל בניינים, ספריות ו-120 אלף מחשבים, הסתכם ב-728 מיליוון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully