וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Re: hi

רפאל פוגל

5.2.2007 / 12:12

הכותרת למעלה היא כותרת דואר הזבל הפופולרית לשנת 2006, השנה שבה הפכו קובצי תמונות לחלק בלתי נפרד מהספאם

IBM Internet Security Systems הציגה את דו"ח האבטחה של שנת 2006, המתאר כמה מן התופעות בתחום האבטחה של שנת 2006 ומנבא את איומי האינטרנט הצפויים להופיע בשנת 2007. בהתבסס על סממנים מוקדמים, ISS צופה כי תימשך העלייה בתחכום של ההתקפות המקוונות המונעות על ידי רצון לגרוף רווחים, כולל מיקוד גובר של התקפות על הדפדפן והתקדמות בתחום הספאם.

לפי הדו"ח, אשר פותח על ידי צוות X-Force (צוות המחקר והפיתוח של ISS), ב-2006 התגלו ונותחו 7,247 פירצות (Vulnerabilities) חדשות - ממוצע של 20 פירצות חדשות המתגלות מדי יום. מספרים אלה מייצגים צמיחה של קרוב ל-40% בהשוואה לנתונים עליהם דיווחה ISS בשנת 2005. למעלה מ-88% מהפירצות שהתגלו בשנת 2006 מאפשרות לבצע פגיעה מרחוק, ולמעלה מ-50% מהפירצות נוצלו על מנת לחדור למחשבים אחרים.

בתחום הספאם (דואר זבל), X-Force צופה תחכום מתמשך בטכניקת ספאם המבוסס על תמונה. בשנת 2007 יפותחו כנראה צורות חדשות של ספאם מבוסס על תמונה, כדי להתחמק מפתרונות הגנה שנוצרו כדי להיאבק בספאמים מסוג שכזה. נושא זה הפך במהרה לאחד מהאתגרים הגדולים ביותר בלחימה בשולחי דואר הזבל, מאחר שקשה לחוסמי הספאמים - המסתמכים על זיהוי תוכן - לקודד טקסט ולשבץ אותו בתוך תמונה.

על פי הדו"ח האחרון של X-Force, במהלך השנה האחרונה גדל נפח הספאם ב-100% בהשוואה ל-2005, כאשר ארה"ב, ספרד וצרפת הן המדינות שיוצרות הכי הרבה ספאמים. דרום קוריאה נחשבת המקור הגבוה ביותר של דואר אלקטרוני מסוג פישינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully