וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מ-1% מתושבי אפריקה מחוברים לרשת

סוכנויות הידיעות

7.2.2007 / 13:23

מספר חיבורי האינטרנט באפריקה צפוי להכפיל עצמו עד 2011, ל-7 מיליון

מספר חיבורי האינטרנט בפס רחב באפריקה יכפיל עצמו עד לשנת 2011, אבל הפער בשימוש באינטרנט בין אפריקה ובין העולם המערבי הולך וגדל. זאת, בשל אי יכולתן של הממשלות האפריקאיות לפתוח את השוק לספקיות ולהוריד את עלות ההתחברות.

מספר החיבורים לאינטרנט מהיר באפריקה צפוי לעלות ל-7 מיליון עד לשנת 2011, לעומת 3 מיליון כיום - לפי חברת המחקר הדרום אפריקאית BMI טכנולאדג'. זאת לעומת 70 מיליון חיבורים לאינטרנט באיחוד האירופי. משמעות הפער בין היבשות במספר החיבורים היא, שרק לעשירי אפריקה תהיה היכולת להתחבר לאינטרנט מהיר.

לפחות מ-1% מתושבי אפריקה יש כיום גישה לאינטרנט, בשל מחסור בקישורים בינלאומיים ובשל מונופולים מקומיים. זאת, לעומת 22% מתושבי ארה"ב ו-30% מתושבי אירופה המערבית. תושבי צפון אפריקה הם בעלי העניין הגדולים באינטרנט באפריקה, ובעלי גישה נוחה, משום שממשלות המדינות האלה מאפשרות הקמתן של חברות טלקום.

עם זאת, במזרח אפריקה האינטרנט כמעט שאינה קיימת, מפני שאין כבלים תת ימיים, דבר אשר מאלץ את מפעילות האינטרנט להסתמך על חיבורי לוויין יקרים. פרויקט השמת הכבלים מתעכב במדינות מזרח אפריקה.

בנוסף, חסרונם של חיבורי אינטרנט זולים מונע ממדינות כמו קניה לפתח מרכזיות ומקומות עבודה שונים המסתמכים על חיבורי אינטרנט. אפילו בדרום אפריקה, חברת הטלקום המקומית מספקת חיבורי DSL רק ל-0.4% מהאוכלוסייה - שהם 200 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully