וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון ו-TiVo: הורדות לטלוויזיה

רויטרס ודידי חנוך

8.2.2007 / 2:03

בצעד נוסף בדרך לחיבור בין המחשב לטלוויזיה, הכריזו אמזון ושירות Tivo על שירות צפייה בהורדות וידאו בטלוויזיה

אתר Amazon.com וחברת טיבו החלו לבחון שירות שיאפשר למשתמשים לצפות בטלוויזיה בתכני וידאו שנרכשו או נשכרו ברשת. זהו צעד נוסף בטרנד לחיבור בין המחשבים האישיים והטלוויזיה.

ההודעה של שתי החברות יצאה יום לאחר שחברת וולמארט השיקה גרסת ניסוי של שירות הורדות וידאו משלה, הראשון שזוכה לתמיכה של כל האולפנים ההוליוודיים הגדולים.

השותפות של אמזון וטיבו מרחיב את השימושיות של שירות הורדות הוידאו Amazon Unboxed, ומציב את אמזון צעד לפני חנויות וידאו מקוונות כמו iTunes והחנות של וולמארט, שמכוונות למחשבים ומכשירים ניידים.

סרטים ותוכניות טלוויזיה בשירות יהיו זמינות להורדה ישירות לממיר הטיבו מהמחשב. "זה דבר אחד לצפות בתוכן של יוטיוב ברשת, אבל כשמדובר בצפייה בתוכניות טלוויזיה וסרטים באורך מלא, זה לא באמת טלוויזיה עד שזה באמת במכשיר הטלוויזיה", כך אמר מנכ"ל טיבו טום רוג'רס בראיון טלפוני לקראת ההכרזה.

הניסוי מושק בעת שחברות מדיה וטכנולוגיה בוחנות דרכים חדשות לחזר אחר צופים שמחלקים את זמנם בין צפייה במדיה מסורתית, גלישה באינטרנט ומשחק במשחקי וידאו.

באותה העת, אולפני סרטים רוצים להגן על מכירות ה-DVD הרווחיות כנגד חנויות הוידאו המקוונות החדשות. השנה עשויה להיות השנה הראשונה שבה תירשם ירידה במכירות ה-DVD, לפי האנליסט ריצ'רד גרינפילד מחברת פאלי ריסרצ'.

בעבור טיבו, Unbox מציע גורם נוסף שמפריד בין טכנולוגיית ההקלטה שלה לבין מקליטי הוידאו הדיגיטליים הגנריים של ספקיות כבלים ולוויין.

מנויי טיבו משלמים בין 15 ל-20 דולרים לחודש על השירות, שמאפשר למשתמשים לצפות בתכני וידאו אינטרנטיים ולהקשיב למוזיקה. השירות מצויד גם במאפייני אבטחה להגנה על ילדים.

השירות יאפשר למנויי טיבו לרכוש או לשכור סרטים ותוכניות טלויזיה מאולפנים ורשתות כולל CBS, פוקס, יוניברסל והאחים וורנר.

על הצופים לרכוש או לשכור את תכני הוידאו מהמחשבים שלהם. ההורדה לטיבו תיחשב במסגרת מגבלת שני המחשבים לרכישות מ-Unbox, למרות שמשמשי השירות עדיין יכולים להוריד את התכנים לשני מכשירים ניידים. לא ניתן לצרוב את התוכן ל-DVD.

לקוחות יוכלו לרכוש פרקים להורדה במחיר 2 דולר, סרטים במחירים בין 10-15 דולר ולשכור סרטים במחירים החל מ-2 דולרים. תכני וידאו שנרכשו מאוחסנים ברשימה האישית של כל משתמש באמזון.

נכון לעכשיו אין אפשרות לרכוש תכנים באמצעות הטלוויזיה, אבל רוג'רס מסר בראיון ששתי החברות בוחנות את האפשרות.

פרשנות

מדובר בצעד חיוני בעבור שתי החברות, אבל לא ברור האם מדובר בצעד מספק. טיבו סובלת מזה זמן רב מתחרות קשה מצד מוצרים גנריים של ספקיות השירות בארה"ב, שפגעה בנתח השוק שלה. זאת למרות שלדעת רוב מבקרי הטכנולוגיה, השירות שלה עולה בטיבו על השירותים המתחרים.

שירות אמזון Unbox זכה לביקורות צוננות מאד מצידם של משתמשים. במאמר שפרסמנו גם כאן, מתח קורי דוקטורוב ביקורת קשה על תנאי רישיון המשתמש של השירות, ורבים מתחו ביקורת על השימושיות שלו ועל המגבלות הקשות שמוטלות על המשתמשים. בעבור רבים, חוויית המשתמש של Unbox הייתה פגיעה קשה במוניטין של חברה שבנתה לעצמה שם כנותנת שירות מצוינת.

השירות של שתי החברות מושק זמן קצר לפני השקת Apple TV, המוצר של חברת אפל שאמור לשדר תכני וידאו מהמחשב לטלויזיה. בניגוד לשירות של אמזון וטיבו, אפל TV ומוצרים אחרים שקיימים בשוק כעת ושיושקו בעת הקרובה, לא דורש דמי מנוי. כמו כן, למרות שהשירות של אפל משולב באופן הדוק עם חנות iTunes, ניתן יהיה להשתמש בו להצגת תכנים חיצוניים. כל קובץ שתוכנת iTunes יכולה לנגן, יכול להופיע גם בטלויזיה.

מוצרים אחרים של חברות כמו Netgear ו-D-Link לא מוגבלים אפילו ל-iTunes. בתערוכת CES האחרונה הוכרזו מוצרים רבים שמטרתם להעביר תכני וידאו מהמחשב לטלויזיה, ורבים מאלה מסוגלים להעביר את התכנים ברזולוציית HD. לעומת ההיצע הזה, המוצר המשולב של אמזון וטיבו עשוי להיות פחות אטרקטיבי מכפי שהיה לו היה מושק שנה קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully