וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאדג'ט הגרוע של השבוע

9.2.2007 / 1:23

שמור מקום בגיהנום ליצרני מוצרים שמנצלים לרעה את הפחד והפרנויה של הורים שילדיהם גולשים במייספייס

הורים יקרים,

אין לנו בעיה עם שימוש בטכנולוגיה על מנת להקל על חייכם. כתבנו בעבר ונכתוב בעתיד על גאדג'טים חביבים ומועילים בפוטנציה שעשויים לסייע לכם במשימה הלא קלה של גידול עוללים, ילדים ובני ובנות נוער בעולם של ימינו.

אבל לפעמים יוצאים מוצרים, תוכנות ופיצ'רים שמנצלים לרעה את הפחד שרבים מכם חשים בנוגע לטכנולוגיה. והמוצרים האלה לא ראויים להופעה בגאדג'ט היום. בשבילם יש את הגרוע של השבוע.

הפעם נתעכב על XGate, נתב אינטרנט להורים שמפחדים מכך שילדיהם נחשפים זה עתה לפדופילים במייספייס וייצאו עוד שעתיים להיפגש עם אותם פדופילים. היצרנים טוענים שהנתב מצויד באלגוריתמים שיזהו את ביטויי המפתח בהם משתמשים פדופילים בתהליך פיתוי הקורבנות. כשהנתב מזהה את הסכנה, הוא מודיע במהרה להורים במייל או SMS, או פשוט מכבה את המחשב.

נשמע מבטיח, לא? הוצאה של 200 דולר וחסכתם ים של פחדים ודאגות.

אבל ביום שבו אלגוריתמים יספקו מענה מלא לפרשנות של אינטרקציה אנושית הוא היום שבו סקיינט תשתלט על כל מערכות הביטחון של העולם ותתחיל לייצר את הטרמינייטור. היום הזה עוד לא הגיע, למקרה שלא שמתם לב.

אתם רוצים להגן על ילדיכם? הרשו לנו להכיר לכם מושג חדשני ומדהים. קוראים לו "חינוך". זה הקטע שבו אתם מלמדים את הילדים שלכם, שמצוידים באלגוריתמים מתקדמים בהרבה מכל נתב, ממה להיזהר ברשת. זה הקטע שבו אתם מסבירים להם מה חכם לעשות ומה טפשי לעשות. זה הקטע שבו אתם עושים את העבודה שלכם בתור הורים.

יכול להיות שהגאדג'ט הגרוע של השבוע הוא הורים שמפקירים את הילדים שלהם בידי נתבים שסביר שיכבו להם את המחשב בלי סיבה ולא יגנו עליהם בפני טורף מסוכן. אבל אפילו אנחנו לא עומדים להרחיב את הגדרת המושג "גאדג'ט" עד כדי כך. אז נסתפק ב-XGate, מוצר שיכול להיות שכוונות היצרנים שלו טובות, אבל שאם יצליח צפוי להביא לתביעה מ-מ-ש גדולה מצידו של הורה טיפש שהפקיר את ילדיו לחסדו. וזה, חברים והורים, הגאדג'ט הגרוע... של השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully