וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Star Trek Legacy

המשחק החדש בעולם של מסע בין כוכבים הבטיח סיפור אפי ומרשים. חבל שהמשחק עצמו לא מרשים כלל

פלטפורמה: מחשב אישי
דרישות מערכת: חלונות XP עם חבילת שירות 2, מעבד פנטיום 4 במהירות 2.66 גיגה-הרץ ומעלה או AMD Athlon XP 2800+ ומעלה. כרטיס מסך AGP או PCI תואם DirectX 9 עם 128 מגה-בייט זכרון ותמיכה ב-Pixel Shader 1.4. כונן DVD: מהירות x4 ומעלה. כרטיס קול 16 Bit. 4 גיגהבייט של מקום על הכונן הקשיח.

מסע בין כוכבים היא אחת מסדרות המדע הבדיוני הוותיקות והמשפיעות ביותר בעולם. 40 שנה היא קיימת, ובזמן הזה הופקו לא פחות מ-6 סדרות שונות ו-10 סרטים. רק מה, ב-2005 בוטלה הסדרה האחרונה – אנטרפרייז, והסרט החדש בסדרה נמצא עדיין בשלבי תכנון מוקדמים (עם ג'.ג'. אברמס, יוצר 'זהות בדויה' ו'אבודים' בכיסא הבמאי, כנראה). מה שזה אומר, הוא שאת חגיגות ה-40 לקיומו נאלץ היקום של מס"ב לחגוג באופן עני ביותר, בלי חומרים חדשים ומרתקים. כאן נכנסה לתמונה חברה בשם Mad Doc Studios, אשר פיתחה כבר בעבר משחק אסטרטגיה די מוצלח המתרחש בעולם של הסדרה והתחילו לעבוד על Star Trek Legacy

אנשי Mad Doc החליטו ליצור משהו אפי, משהו מרהיב ומשובב נפש, משהו שיגרום למעריצי הסדרה להזיל ריר וללבוש את מדי הצי הבין-כוכבי לפני שהם מתיישבים בשביל לשחק – סימולטור אפי של קרבות בחלל, אשר יחבר את כל הסדרות שהיו בעלילה אחת. בשביל ביצוע המשימה נתבקשו השחקנים ששיחקו את 5 הקפטנים של מס"ב לדורותיו לתרום את קולותיהם. ואכן, במשחק אפשר לשמוע את ויליאם שאטנר (קירק), פאטריק סטיוארט (פיקארד), אייברי ברוקס (סיסקו), קייט מלגרו (ג'יינווי) וסקוט באקולה (ארצ'ר). חבל רק שזה הדבר הטוב הכמעט-יחיד שאפשר להגיד עליו.

טוב, לא נכון, יש כמה דברים לא רעים במשחק הזה. הראשון הוא העלילה, אשר נכתבה על ידי אחת הכותבות של הסדרה הראשונה, די. סי. פונטנה, יחד עם שותפה דרק צ'סטר. הסיפור עוקב אחרי ניסיונות הצי לאורך השנים לעצור מדענית וולקנית מרושעת (עד כמה שוולקנים יכולים להיות מרושעים) המתכננת להפוך את עצמה למלכת הבורג. מרדף ארוך השנים הזה נוגע, כאמור, בכל הקפטנים אותם הכרנו לאורך השנים, והעלילה עצמה די מעניינת. או, יותר נכון, היתה יכולה להיות מעניינת אילו המשחק היה מסיים תהליך פיתוח רגיל, ולא תהליך מזורז שבעקבותיו היה אמור לצאת בספטמבר – ישר לחגיגות ה-40. אך קרה מה שקרה, והמפתחים זורזו עד כדי ויתור על משימות מפתח, מה שהופך את הנרטיב לקטוע ובלתי-קוהרנטי.

שמאלה, ימינה, למעלה. למעלה. למעלה! אאאאאה!

עלילה, לצערי הרב, היא אחת הבעיות המינוריות יותר של הכותר הזה, והתסכול מתעצם כשרואים שלמפתחים פשוט לא נתנו מספיק זמן בשביל לגמור את מלאכתם. כשזמני הפיתוח קצרים, והמשחק יוצא ליותר מפלטפורמה אחת (המחשב האישי והאקס-בוקס 360 במקרה שלנו), הסוף הברור-מראש הוא שאחד המשחקים יהווה המרה לא מוצלחת של השני. הפעם אקס-בוקס 360 זכה להיות הטוב יותר, וגם זה לא עזר לו לקבל ציונים טובים מעיתונאים ברחבי העולם.

הצרות האמתיות מתחילות כשמסיימים לראות את סרטוני ההצגה ומתחילים לשחק באמת. נתחיל מזה שאי אפשר לשנות את מקשי השליטה – דבר מעצבן להחריד אם נולדתם שמאליים או שאתם פשוט לא אוהבים להשתמש במקשי ה-WASD. ואם זה לא מספיק גרוע, המשחק גם לא באמת טורח להסביר, או להראות לכם את מקשי השליטה, מעבר למרכזיים שבהם. חוברת ההוראות? הצחקתם אותי, חלק ממה שכתוב שם פשוט לא נכון.

אך אפשר היה לסלוח למפתחים על עקומת הלמידה הבלתי-אפשרית, אם המשחקיות היתה מתגמלת את השחקן בצורה כלשהי. אבל לא. מעבר לתסכול הנוראי שבמערכת נעילה על האויב המלאה בבאגים, משימה טיפוסית מורכבת מקרב חלל עם מספר חסר-משמעות של ספינות רומולניות. קרב טיפוסי עצמו מורכב מדקות ארוכות של ניסיון לסובב את הספינה אל הכיוון הנדרש, לירות על האויב ובמקביל לעשן סיגריה כי הספינות במשחק מסתובבות במהירות של חלזון חסר חוש כיוון.

חלליות רודפות אחריך?

ועוד לא הגענו לחלקים הגרועים יותר, כמו העובדה שכל עצם מוצק במשחק מתנהג כמו חלק ממתקן המכוניות המתנגשות שיש כמעט בכל לונה פארק. נתקעת בכוכב\ספינה אחרת\תחנת חלל? לא נורא, החללית תעוף קצת אחורה וזהו.

מה שכן, החלליות עצמן נראות מצויין. יש 80 מהן, מארבעה ציים שונים, וזה כנראה האלמנט הכי מושקע בכותר כולו. הדברים האחרים שאפשר לפגוש בחלל נראים הרבה יותר רע. הערפיליות יפות במבט ראשון אבל אחרי כמה זמן כבר נמאס מהן, ואילו הכוכבים פשוט ממש קטנים, בסדר גודל של שתיים-שלוש ספינות חלל.

אם כבר בספינות חלל מרובות עסקינן, תוכלו לקנות עד 3 ספינות נוספות למיני-צי שלכם, ולפקד עליהן במבנה או בכל אחת מהן בנפרד. לפני שהמשחק יצא הבטיחו המפתחים שנוכל לשדרג את הספינות שלנו, ואף לבחור מי יפקד עליהן. אז הבטיחו, קורה. הדרך הכי טובה להתמודד עם ריבוי הספינות היא לשייך אותן למבנה ולקוות לטוב, אחרת פשוט תאבדו אותן ברחבי השלב, ותצטרכו לעבור למפה הטקטית הלא-נוחה להחריד בשביל למצוא אותן.

סיכום

יש ב-Star Trek Legacy גם מצב מרובה משתתפים תפל לגמרי ומלא באגים, אבל מה זה משנה כשממילא אין לו שחקנים ברשת האינטרנט? ובסך הכל, הכותר הזה לא מוסיף כבוד לסדרה שעל בסיסה נוצר, וגם לא לאף אחד מהאנשים שפיתחו אותו.

ציון: 6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully