וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: DVD DPD048

דידי חנוך

11.2.2007 / 9:24

חברת פיקסל מציגה פתרון זול יחסית לסוגיית הוידאו הנייד. וגם תחליף שמיש ל-DVD הביתי שלכם

נגני וידאו נוטים להיות יקרים. הנגן הזול ביותר שמצויד במסך סביר יעלה לכם כ-2000 ש"ח. נגני DVD לעומת זאת, הופכים להיות זולים כל כך שבקרוב יתנו אותם בחינם לכל מי שקונה בזוקה. לפיכך, השילוב ביניהם אמור להיות פתרון הגיוני למי שרוצה מכשיר נייד בעל מסך שמנגן וידאו, אבל לא רוצה לשלם כל כך הרבה כסף.

מבנה

אין מנוס מלומר את הדברים: הנגן הזה הוא חתיכת פלסטיק. כל דבר בו משדר "לא עליתי הרבה. ככה אני נראה, וכך מרגישים כשלוחצים על הכפתורים שלי או משתמשים בשלט שלי". עם זאת, העיצוב השחור/לבן שלו אטרקטיבי בהחלט. התגובה הראשונה של רוב האנשים שראו אותו היתה התפעלות. הוא יפה, ויש לו מסך גדול משל רוב הנגנים הניידים. השלט הרחוק, כאמור, הוא באמת חתיכת פלסטיק זולה. הוא קטנטן ונכנס לכל כיס, אבל הוא לא מאד נוח, ויש תחושה שהוא עשוי להישבר ביד.

ממשק

הממשק של הנגן מוכר לכל מי שמשתמש ב-DVD ב-200 ש"ח. תפריט בסיסי ופשוט שמאפשר צפייה בסרטי DVD, תמונות וסרטים בפורמטי DiVX השונים. אף אחד לא ייתן לממשק הזה פרסים על עיצוב, אבל הוא עושה את העבודה. ניתן להשתמש במקשים שבנגן באופן סביר, אבל נוח יותר להשתמש בשלט.

פורמטים ומדיות

בכל הנוגע לפורמטים ומדיות, מדובר בסוס עבודה מרשים מאד. הנגן קורא DVD, VCD, SVCD, CVD, DiVX, MP3 ודיסקי מוזיקה רגילים. בנוסף לכונן עצמו, הנגן מצויד בקורא כרטיסים שתואם MS/MMC/SD ואף בחיבור USB שזיהה כל דיסקונקי שהכנסנו בתוכו. כמו יען, הדבר הוא אומניבור. הוא גם קורא כתוביות בעברית. לטעמי, זה היתרון הגדול ביותר שלו. לאלו מכם שמשתמשים במדיות דיגיטליות (חוקיות, כמובן), היכולת להעביר אותן לזיכרון USB מהמחשב ולצפות באמצעות המסך או בחיבור ישיר לטלויזיה עשויה להיות שימושית מאד. זה חוסך צריבת דיסק וכך חוסך זמן וכסף.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

המסך

מעבר לכך שאין בו כונן קשיח או זיכרון פלאש, המסך הוא ההבדל הגדול ביותר לרעה כשמשווים את הנגן לנגני וידאו יקרים יותר. מדובר במסך LCD לא איכותי במיוחד, בעל רזולוציה לא גבוהה. לצופים בררנים, המכשיר לא מומלץ כאמצעי צפייה.

תחליף DVD

אם מחברים את המכשיר לטלויזיה, השלט הרחוק מאפשר למכשיר לשמש כתחליף נייד, קל וורסטילי ל-DVD הביתי שלכם. למי שרוצה להעביר את נגן ה-DVD מהסלון לחדר השינה, בהחלט מדובר בפתרון נוח יחסית. והתמיכה בזיכרונות USB ובכרטיסי זיכרון הופכת אותו לנגן ביתי שימושי בהחלט.

סיכום

מדובר במכשיר שעולה פחות מ-900 ש"ח. לפיכך, אני נוטה לסלוח לו על האיכות הלא גבוהה של המסך ועל המבנה הזול. הוא נראה זול כי זה מה שהוא: מכשיר פלסטיק זול. מדובר במכשיר שלא נכנס לכיס, כך שהוא לא ישמש כנגן נייד באמת בעבור רוב המשתמשים, ולמי שיש את הכסף ורוצה לרכוש נגן נייד באמת מומלץ לבחור בתחליפים של קריאייטיב, קואון, אייריבר, ארכוס או אחת החברות האחרות.

אבל במחיר של פחות מ-900 ש"ח, מדובר במכשיר שעושה הרבה מאד. למי שרוצה פתרון די נייד וזול שמאפשר לצפות במדיות מסוגים שונים בבית או מחוץ לו, אני נוטה להמליץ על הנגן. לנוסעים ברכבת, לדוגמה, מדובר בפתרון קרוב לאידיאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully