וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Test Drive Unlimited

יכול להיות שיש משחק מירוצים סביר שאינו שייך לסדרת NFS? תחממו את המנועים, כי יכול להיות שכן

פלטפורמה: מחשב אישי, PS2, Xbox 360, PSP

דרישות מערכת למחשב: לא הוכרזו


תנו לי משחק מרוצי מכוניות אחד שיצא למחשב האישי בשנים האחרונות ולא קוראים לו Need For Speed? טוב, יש את Juiced, אבל הוא היה כל כך בינוני שלא שווה להזכיר אותו. היו גם כמה משחקים ג'נריים שפותחו, כנראה, באותה חברה, עם הבדלים מינוריים מאוד בשביל שיוכלו לשים עליהם שמות שונים. אפילו משחק נסקאר לא קיבלנו ב-2006, ומבחינתי אין דבר נחות ממשחק שבו המטרה היא להחזיק את המקשים "קדימה" ו"שמאלה" למשך 180 סיבובים.

בעוד מספר שבועות כל זה עומד להשתנות, כשכל מי שטרם רכש קונסולה (ואתם יודעים שאתם סתם דוחים את הקץ, נכון? בסופו של דבר, גם לכם יהיה פלייסטיישן, אקס-בוקס או ווי) יוכל לקנות משחק מרוץ שלא נראה כמו כמו משהו שהחתול הביא בלילה מהחצר האחורית.

אני מדבר על Test Drive Unlimited, המשחק החדש בסדרת המרוצים הותיקה, שהתחילה לפני עשרים(!) שנים וכוללת ארבעה-עשר כותרים. Unlimited כבר ראה אור בסתיו של השנה שעברה על קונסולת האקס-בוקס 360, אך בעוד קצת יותר מחודש הוא יגיע גם למחשב האישי, קונסולת הפלייסטיישן 2 וה-PSP הניידת של סוני. בשבועיים האחרונים יצא לי לשחק בבטא של הגרסה אשר אמורה להגיע למחשב האישי, והמהומה רבה היא.

ההווי בהוואי

משחק המרוצים הזה מתחיל – הו, כמה אירוני – דווקא בנמל תעופה, כשהדמות שלכם, אותה תבחרו מבין שלל הטיפוסים העומדים בתור עליה למטוס. היעד הוא אווהו, האי השלישי בגודלו והמאוכלס ביותר של מדינת הוואי. זהו בעצם השטח בו מתקיים המשחק כולו, והמפתחים מיפו את כל השטח בדיוק מרבי, תוך שימוש בתמונות לווין ומפות כבישים אמתיות. יש כאן הכל – יערות, חופים, עמקים, הרים וערים כמו הונולולו. והכל נראה מרהיב. מפתחי המשחק לא התקמצנו על הגרפיקה, ובתנאי שאתם לא התקמצנתם על המחשב תוכלו לראות כמה או-הו-הו הוא אווהו. היהי.


כשתגיעו לאי, תקבלו לרשותכם 200,000 דולר שיספיקו לכם ל-20 דקות של השכרת רכב, אשר יביא אתכם לסוכנות נדל"ן וסוכנות רכב, בהם תבצעו את הרכישות הראשונות שלכם. עם קצת מזל והרבה מיומנות, יהיו עוד הרבה רכישות אחרות, מפוארות הרבה יותר. הבתים כאן אמנם לא ממותגים, אבל מכוניות דווקא כן. הכל אפשר למצוא כאן, אסטון מרטין, שברולה, דודג', פרארא, יגואר, למבורגיני, אאודי, פורד ועוד הרבה סוגים שונים של מכוניות ואופנועים.

החשיבות של הבתים במשחק היא תפקודם כמוסכים לכלי הרכב שלכם ומקום בו תוכלו לשנות את מראה הדמות שלכם, לראות כמה התקדמתם במירוץ להיות מלך המרוצים של הוואי ולנוח קצת על המיטה הווירטואלית שלכם. אבל למי יש זמן לנוח? המשחק מציע מגוון די סטנדרטי של משימות מרוץ, כמו תחרות רגילה או משימה בה צריך להביא רכב מנקודה א' לנקודה ב' בלי להיתקע במכוניות אחרות או עצי דקל שהחליטו לצמוח ממש בנתיב הנסיעה שלכם.

הנהיגה באי קלה יחסית. כשהמטרה שלכם היא להגיע למקום כלשהו, מיני-מפה שמופיעה בצדו השמאלי-תחתון של המסך מתפקדת גם כ-GPS, ומראה לאן עליכם לנסוע. בנוסף, בחורה עם קול נחמד הרבה יותר מזה של רותם אבוהב תגיד לכם מספר מאות מטרים לפני הפניה לאן לסובב את ההגה, ותזכיר את זה גם ממש בפניה עצמה.

ואם יורשה לי לשנייה להיות מערכת הניווט של הסקירה הזאת, החלק הטוב ביותר עוד לפנינו.

מהיר והמוני

לפני שהעולם ראה את Test Drive Unlimited, הבטיחו המפתחים מ-Eden Studios שמדובר לא סתם במשחק מכוניות אלא בז'אנר חדש - בכותר מרוצי רשת המוני עם מערכה לשחקן יחיד. מסתבר שהם ידעו על מה הם מדברים. מעבר למשימות יחיד יש ב-TDU עוד שכבה של פעילות, והשכבה הזאת הולכת לקבוע בסופו של דבר את הצלחת המשחק בטווח ארוך.

אם הפרופיל שיצרתם בתחילת המשחק הוא מקוון, ומעבר לשם משתמש הכנסתם גם פרטי זיהוי של מערכת ה-Gamespy, האי הענקי של המשחק ייראה לכם עמוס פעילות. על הכבישים תסתובבנה לא רק מכוניות הנשלטות על ידי אינטליגנציה מלאכותית אלא גם מאות שחקנים מכל העולם.

האינטראקציה ביניכם לבין השחקנים האחרים לא מסתכמת בצפירות שלום. ראשית כל, יכול כל אחד ליצור מרוץ, להגדיר את המסלול שלו ואת דמי הכניסה, ואז לחכות עד שאנשים אחרים יבואו. אם אין לכם כח לתכנן ולחכות, אפשר פשוט לנסוע קרוב למכונית של מישהו ולהציע להם דו-קרב קצר. אמנם בבטא בה שיחקתי היו די הרבה באגים שקשורים לחלק ההמוני, אבל בשביל זה בדיוק עושים גרסאות בדיקה.

הרעיון הזה הוא אמנם לא כל כך חדשני, אבל אף אחד לא רוצה באמת להיזכר ב-Auto Assault. אם בגרסה הסופית ייעלמו כל הבאגים שהיו בבטא, והשחקנים יצביעו במקלדותיהם והגהים למחשב, אנחנו עלולים לראות קהילה משגשגת של המשחק כבר בעוד כמה חודשים. וקהילה משגשגת שווה בתעשייה הזאת לכותרי המשך תכופים וניסיונות חיקוי בלתי-נלאים. היכול להיות שז'אנר המרוצים למחשב האישי יתעורר? נקווה מאוד, כבר נמאס קצת מהגרסאות השנתיות של Need For Speed.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully