וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: מוטורולה MAXX V6

דידי חנוך

14.2.2007 / 14:00

מכשיר דור 3.5 הראשון של מוטורולה בישראל הוא ה-RAZR המוצלח ביותר עד כה, אבל הוא לא מושלם

נתחיל מהשורה התחתונה: Motorola RAZR MAXX V6 (המכונה בארצנו פשוט V6) הוא אחד הטלפונים הסלולריים הטובים ביותר שנמכרים כיום בישראל. מדובר במכשיר שלוקח קונספט מוצלח ומשדרג אותו בשני אופנים משמעותיים, ובעבור צרכנים רבים מדובר באחת האפשרויות הטובות ביותר בשוק. מדובר גם במכשיר בעל איכויות קליטה ושמע טובות מאד ולצרכנים רבים זה כל מה שחשוב. אבל לא הכל ורוד, וגם על כך נדבר בסקירת מכשיר HSDPA השני בישראל.

עיצוב

לטעמי, V6 הוא היפה ביותר במכשירי RAZR עד כה. אני יודע שלא כולם אוהבים את העיצוב של הסדרה של מוטורולה, אבל נתוני המכירות בשנים האחרונות מראים שרבים כן אוהבים את המראה המלבני הדק, ו-V6 הוא הדוגמה המוצלחת ביותר שלו עד כה. המכשיר יפה במיוחד כשהוא סגור, עם החיצוניות המבהיקה והחלקה שלו והמסך הצבעוני הקטן.

מקשי החיוג נוחים מאד, וגם מקש המצלמה סביר בהחלט. אבל הפיצ'ר המרשים ביותר של המכשיר הוא מקשי המולטימדיה. לחיצה על כפתור בצד המכשיר גורמת לשלושה מקשי מגע להופיע על המשטח החיצוני. אלה, ביחד עם הכפתור בצד, מאפשרים לנווט למוזיקה ולנגן אותה. אפשר לעבור בין שירים, לעצור ולהמשיך. ופתיחת המכשיר בזמן ניגון פותחת את הנגן על המסך הגדול. ארחיב בנוגע להיבטים הפחות מוצלחים של הנגן החיצוני בסעיף הממשק, אבל מבחינה עיצובית מדובר בניצחון.

יש חיסרון אחד לעיצוב החלק והיפה של המכשיר: הוא נוטה להתכסות בקלות רבה בטביעות אצבעות שקשה לנקות. זה קורה מהר, וזה פוגם ביופי שלו. למי שרוכש את המכשיר מומלץ לקחת גם מטלית לניגוב. מטלית של משקפיים עובדת טוב מאד, מנסיון.

ממשק

ללא ספק, עקב אכילס של מוטורולה היה ונותר הממשק. הוא לא נוח, לא אינטואיטיבי ולא הגיוני. כשמחפשים הגדרות סקינים לדוגמה, ניתן לחשוב שהן יהיו עם שאר ההגדרות. אבל לא, הן נמצאות דווקא במולטימדיה. וזוהי דוגמה אחת מני רבות לממשק מתסכל שפוגם בהנאת השימוש במכשיר שיכולותיו כה מרשימות.

דוגמה בולטת היא הנגן. כשלוחצים על הכפתור שמפעיל את הנגן, הוא מתחיל אוטומטית בספריית המולטימדיה המוגדרת. אני לא מצאתי דרך לשנות את זה. וגם לא מצאתי דרך לגרום למכשיר להתחיל לנגן פלייליסט שנקבע מראש. ספריית המולטימדיה מלאה ברינגטונים, ולמי שרוצה לשמוע שירים, זה פשוט לא נוח. אמנם אפשר לדפדף משם לפלייליסט או לספרייה אחרת, אבל הקיבעון של ברירת המחדל מבאס ולא נוח.

יש דברים חיוביים בממשק. השעון החיצוני, לדוגמה, מואר באור קלוש שצורך מעט מאד אנרגיה. הוא עדיין קריא, אבל לא זולל חשמל. זה נוח ושימושי מאד.

גלישה

כמו מכשירים אחרים של מוטורולה שבדקנו, גם ב-V6 הדפדפן עובד בסדר גמור בפורטל הסלולרי של הספקית (במקרה זה, סלקום), והמהירות של חיבור HSDPA הופכת את חוויית השימוש בפורטל הסלולרי לטובה ונעימה בהרבה. קליפי וידאו רצים באופן חלק, שירים יורדים מהר ועמודים בפורטל עולים במהירות.

הבעיה מתחילה כשרוצים לצאת מהגן הסגור של הפורטל הסלולרי. הגלישה הסלולרית במכשירי הדור השלישי של מוטורולה היתה ונותרה בעייתית. הדפדפן המובנה של המכשיר גרוע מחוץ לשימוש המוגבל בפורטל, ושימוש באופרה מיני הסביר יותר דורש גלישה שלא דרך חיבור הפורטל. גלישה זו יקרה יותר במידה משמעותית ולא כלולה בחבילות של הספקיות.

העניין הזה מרגיז יותר כשמדובר במכשיר בעל חיבור כל כך מהיר. גלישה ב-HSDPA מקבילה לגלישה באינטרנט מהיר ביתי, ואמורה לספק חוויית משתמש משודרגת במידה משמעותית. כך היה ב-iMate JasJam, וחבל שהיכולות של V6 בתחום זה נופלות במידה כל כך משמעותית לעומת המתחרה היחיד בעל קישוריות מקבילה. אמנם בעייתי להשוות את V6 עם סמארטפון שעולה פי 2 ממנו, אבל חוויית הגלישה בו נופלת בסדרי גודל גם לעומת הגלישה במכשירים של נוקיה או סוני אריקסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מצלמה

ה-V6 מצויד במצלמת 2 מגפיקסל. כפי שכתבתי כבר בסקירות קודמות, זה הסטנדרט המינימלי החדש למכשירים מתקדמים. המצלמה מצלמת באיכות סבירה, אם כי השוואה בין התמונות שלה לתמונות שצולמו במכשירי 3 מגפיקסל של נוקיה וסוני אריקסון הראתה הפרש עצום באיכות התוצאה. למי שמצלם רק לעתים רחוקות ולא רוצה להיסחב עם מצלמה, זה פתרון סביר. אבל אל תצפו למשהו שמקביל לתמונה שתקבלו ממצלמה דיגיטלית רגילה.

זמן סוללה

המוטורולה האחרון שבדקתי היה ה-Q, שזמן הסוללה שלו נמדד בדקות ושניות. זמן הסוללה הרשמי של V6 הוא 180 דקות שיחה ועד 16 ימי המתנה. זה לא נשמע הרבה, אבל בבדיקה שלנו נראה שבניגוד ל-Q, ה-V6 מספק את מה שהוא מבטיח ויותר. הסתובבתי עם המכשיר במשך ימים מבלי לטעון אותו. בשימוש לא אינטנסיבי, הוא עובד ועובד ועובד ועובד.

סיכום

V6 הוא מכשיר בעל יכולות מרשימות מאד שנפגמות על ידי ממשק בעייתי. במחיר של 2000 ש"ח (או 60 ש"ח לחודש) ברשת סלקום (לא נמסר מחיר ברשת אורנג'), מדובר במכשיר שמספק תמורה טובה לכסף. למי שמהירות האינטרנט הסלולרי חשובה לו, ולא זקוק לכל המאפיינים הנוספים של ה-JasJam/TyTn היקר יותר, מדובר במכשיר מומלץ. גם למי שאוהב את העיצוב הדק של מוטורולה מדובר בבחירה הטובה ביותר בשוק כרגע. לכל השאר יש כיום ברירות טובות יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטורולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully