וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפר אקטיבי

14.2.2007 / 10:35

לאחרונה נשמעים קולות שאומרים שמשחקי מחשב טובים לבריאות. כך תוכלו גם אתם לשחק ולהיכנס לכושר

מאז ומתמיד הייתי חובב נלהב של רביצה חסרת מעש במיטה, או לפחות ישיבה – אף פעם לא פעילות פיזית מעייפת. אחרי הכל, להיות עייף זה מעייף עוד יותר. התוצאה המידית של זה היא היותי שמן – לא משהו שהפריע לי יותר מדי מעבר למגבלות פיזיות כמו אי-היכולת לרוץ אלפיים בזמן סביר. מעבר לכך, פיתחתי לפני זמן מה כאבי גב, וכאן העניין כבר מסתבך. אני לא אוהב להתעורר בלילה מכאבים, ואי-היכולת לנסוע ברכב או לשבת לאורך זמן מפריעה לא רק לעבוד אלא גם להגיע ממקום למקום (לרוב מבית אל הפאב האהוב אלי). על חיי מין סבירים בכלל אין מה לדבר. "אז מה עושים?", תהיתי, אני לא כל כך יכול לשנות את סגנון החיים המבוית שלי פשוט כי העבודה שלי כוללת ישיבה מול מסך וכתיבת שורות אלה.

מתוקף היותי לא רק שמן, אלא גם רודף-בצע, החלטתי לא רק לבדוק איך אפשר לשלב בין מחשב\קונסולת משחק לבין כושר, אלא גם לכתוב על זה. גם ישלמו לי על זה, וגם אוכל אולי לעזור לאנשים שנמצאים במצבי.

למחשב

הדרך הכי פשוטה להתעמל מול המחשב היא לשים הליכון מול המסך ולקנות מקלדת אלחוטית. דוקטור ג'יימס לוין – חוקר השמנה במרפאת מאיו אשר במינסוטה, טוען שאם במקום לשבת מול המחשב 10 שעות ביום, תקדישו את הזמן הזה להליכה במהירות 1.6 קמ"ש תוך ביצוע העבודה מההליכון, תשרפו כ-1000 קלוריות נוספות ביום. מצד אחד, נשמע טוב. מצד שני, ללכת 10 שעות ביום?! אפילו במהירות נמוכה, זה לא נשמע כיף בכלל. מה עוד, שהליכה חסרת מטרה בתוך הבית זה קצת מדכא.

בדיוק בשביל זה המציאו אנשים טובים את ה-Gamerunner. הליכון שמתחבר למחשב דרך כניסת USB ומחליף את מקשי ההליכה והריצה במשחקי פעולה. רודפים אחרי מפלצת ב-Doom 3? למה שלא תזיעו קצת! בנוסף, יש על ההליכון הזה מספיק מקשים בשביל למפות את כל הכפתורים האחרים ששולטים בירי והחלפת הנשקים. באשר לכוונת, יש כאן גם ידית כמו באופנועים בשביל כיוון אנכי וציר אופקי שעליו ניתן להזיז את הבקר של ההליכון בשביל כיוון אופקי ופניה. הבעיה היחידה? המכשיר עדיין לא יצא לשוק, וגם כשייצא, כנראה שלא ישווק בארץ. בדיוק בשביל זה כתבתי לפני כמה חודשים את המדריך להזמנת דברים מהאינטרנט, אשר כולל אפשרות של משלוח בים לדברים כבדים כמו הליכון.

לקונסולות משחק

תופעת ה-Dance Dance Revolution החלה לפני כ-9 שנים, וההסבר היחיד לשם הכה-מפגר הוא המוצא היפני. מדובר בעצם בשטיח עם ארבעה מקשים רכים וגדולים עליהם אפשר לדרוך עם הרגליים, המתחבר למשחק קצב בו המטרה היא ללחוץ (לדרוך, יענו) על החצים בסדר מסוים, כשהצעדים אותם המחשב מכריח את השחקן לבצע מתאימים לקצב. הרעיון אמנם החל כמשחק שהוצב באולמות ארקייד, אך עד מהרה החלו חברות מסחריות להציע את השטיחים והמשחקים למכירה גם בשביל קונסולות וגם בשביל המחשב האישי.

כיום ניתן למצוא שטיח ריקוד ומשחקים שמתאימים לו בכל חנות משחקים ייעודית, וגם בחלק מרשתות השיווק הגדולות, במחיר של כמה מאות שקלים בודדים. מה שכן, כדאי לא להתקמצן על השטיח ולקנות מוצר איכותי עם ספוג עבה. אפשר גם לחבר לקונסולה/מחשב שני שטיחים ולהתחרות אחד בשני תוך אימון.

האם זה עובד? בוא נגיד ככה, מדינת וירגיניה המערבית בארצות הברית החליטה להציב את ה-DDR בכל אחד מ-765 בתי הספר הציבוריים במדינה. המשחקים יחוברו לקונסולות האקס-בוקס של מיקרוסופט וישולבו בשיעורי ספורט וחוגים שלאחר בית-ספר. כל זה אחרי שמחקר באוניברסיטת המדינה הראה שהמשחק "עוזר לילדים לשפר את בריאות הלב והכושר הגופני, אפילו אם לא תמיד יש הפחתה במשקל". ובנימה אישית, המשחק הזה הוא אחת התופעות הממכרות ביותר שראיתי. להזיע בכיף!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

לאנשים מאעפנים

בכתב הזאת ניסיתי להתמקד בעזרים שהופכים כושר למשהו חיובי ולפעמים אפילו כיף, אבל לא כל המכשירים הם כאלה. בחברה שלנו, כך מסתבר, יש גם ביקוש (וכתוצאה, גם היצע) למכשירי עינויים בשביל ילדים, המכריחים אותם לעשות כושר. כל מיני הליכונים או אופני כושר שמתחברים לקונסולה או לטלויזיה עצמה, ומכריחים את הילד ללכת\לרכב על אופני הכושר אם הוא רוצה שהמכשיר מולו הוא תקוע יעבוד כמו שצריך ולא ייכבה כל כמה דקות.

עורך מדור זה כבר כתב בעבר את דעתו על התופעה הזאת, ואני רוצה לחזק את דבריו. כשכושר מתקשר אצל הילד למשהו שלילי, זה לא יכול להיות טוב, בדיוק כמו שילדים אותם זורקים למים עמוקים לא כל כך ירצו, בחלק מהמקרים, להתקרב יותר לבריכות, חופי ים או מאגרי מים בכלל. בררר, מים.

כושר עושים באהבה או מהכרח בריאותי, או לא עושים בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully