וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה צפוי ב-3GSM

דידי חנוך

11.2.2007 / 2:04

תערוכת הסלולר הגדולה בפתח. מה ישיקו, מה יכריזו, ומה יהיו המגמות הגדולות? ניחושים והשערות

בשבוע הקרוב תערך בברצלונה תערוכת 3GSM, התערוכה השנתית הגדולה של עולם הסלולר בטכנולוגיית GSM. בשנה שעברה היו בתערוכה כ-50,000 מבקרים, והשנה המספר צפוי רק לגדול.

במסגרת התערוכה צפויות החברות הגדולות להכריז הכרזות ולהשיק מוצרים חדשים. חלק מהמוצרים כבר הודלפו או הוכרזו באופן רשמי. אנחנו נביא לכם דיווח שוטף על התערוכה, ראיונות ומסקנות במהלך התערוכה ולאחריה.

מה ידוע בוודאות

החלק הידוע בוודאות הוא חלקה של סוני אריקסון, שבחרה לערוך את ההכרזות שלה בשבוע החולף כדי לא להיעלם בגל ההכרזות של מתחרותיה הגדולות יותר והקטנות יותר. החברה הכריזה על מכשירים חדשים בליין מכשירי הווקמן שלה, כשהתמה הבולטת היא גרסאות של מכשירים קיימים שהן דקות או זולות יותר. W880 מחליף את W850i כטלפון המוביל בסדרת הווקמנים של החברה. בעיקרון, מדובר בגרסה דקיקה ונטולת סליידר של המכשיר שהושק בארץ לאחרונה. בליין הטלפונים המצלמים, K810i הוא גרסה משודרגת של K800i הפופולרי. נראה דומה מאד לקודמו, אבל דק יותר.

כאמור, החברה השיקה גם גרסאות זולות של ליין הווקמנים וליין המצלמות שלהם (כן, אנחנו עדיין מדברים על טלפונים). ובעיקר עיבתה את ההיצע שלה.

גם סמסונג הודיעה על מכשיר חדש עוד לפני תחילת התערוכה. מדובר במכשיר החדש בסדרת F היוקרתית של החברה, ונראה שמדובר במתחרה יפה לתואר מכשיר העל של התערוכה. F700 הוא סמארטפון עם עיצוב שנראה כמו גרסה דקה של iMate Jasjam שהוצלבה עם אייפון. למכשיר יש מקלדת נשלפת ומסך מגע, מצלמת 5 מגפיקסל וממשק שנראה יפה מאד. אנחנו לא יודעים האם הוא באמת סמארטפון, כי לא ברור האם יש לו מערכת הפעלה אמיתית, אבל הוא בהחלט אטרקטיבי ונראה גם מרשים.

השמועה

השמועה הגדולה לפני התערוכה היא שנוקיה תשיק מכשיר בשם N77 שאמנם ייכלל בסדרת N היוקרתית של החברה אבל יכוון לקהל הרחב. מדובר במכשיר ה-DVB-H השני של החברה, והוא צפוי להיות זול במידה משמעותית מ-N92, המכשיר הנוכחי של נוקיה בעל יכולות טלויזיוניות בטכנולוגיית DVB-H. לפי ההדלפות והשמועות, המכשיר יעלה כ-200 יורו, מחיר נאה מאד לטלפון שהוא טלויזיה ניידת.

מגמות

בכל הנוגע למכשירים, המכשירים שהוזכרו עד כה מייצגים נאמנה את מה שכנראה יהיו המגמות הבולטות של התערוכה: גרסאות זולות יותר של מוצרים קיימים, וגרסאות דקות (ויקרות) יותר של מכשירים קיימים. לא צפויים מכשירים חדשים ולא מוכרים שידהימו בפיצ'רים בלתי צפויים לחלוטין, אבל צפוי המשך למגמת ההתלכדות, ויהיו יותר מכשירים עם יכולות ניווט, צילום, מולטימדיה ומחשוב.

מעבר למכשירים, מסקרן מאד לראות איזו טכנולוגייה אלחוטית תזכה למירב תשומת הלב. ב-CES, אלחוטיות בטכנולוגיית 802.11n זכתה לאור הזרקורים. אבל למרות המהירות המשופרת, 802.11n עדיין סובלת מטווח מוגבל יחסית. האם יצרנים ומפתחים יסבו את תשומת ליבם ל-n או ל-WiMAX בעלת המהירות האיטית יותר והטווח הגדול יותר.

אם עלינו לנחש מילה אחת שנשמע יותר מכל במהלך התערוכה, הרי שהמילה היא Convergence, אותו מונח שאנו מתרגמים כ"התלכדות" ושמשמעותו אמונתם של יצרני סלולר שבעתיד ישתלבו כל המכשירים האלקטרוניים הניידים למכשיר אחד שבלבו טלפון. כל החברות משיקות וישיקו מכשירים "מלוכדים" במידה זו או אחרת. ואנו מצפים שחברות תשתית ותוכנה ישיקו מוצרים ושירותים שתומכים בהתלכדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully