וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה: מכשירי WiMAX ב-2008

דידי חנוך, ברצלונה

12.2.2007 / 16:05

ענקית הסלולר הפינית מבטיחה מכשירים בטכנולוגיית WiMAX בחצי הראשון של השנה הבאה

במסיבת העיתונאים של חברת נוקיה בתערוכת 3GSM, הכריז המנכ"ל אולי-פקה קלסבואו שהחברה תשיק מכשירי WiMAX בחצי הראשון של 2008. זאת הכרזה ראשונה של החברה על השקת מכשירים בטכנולוגיית הדור הרביעי האלחוטית שרבים מצפים שתחליף את רשתות הדור השלישי ודור 3.5 הנוכחיות.

עוד הכריזו בחברה על מכשירים חדשים בסדרת E העסקית, ומספר מכשירים שנועדו להביא יכולות נוספות לשוק הרחב. המכשיר החדש בסדרת N היוקרתית של החברה, N77, הוא צעד ראשון לכיוון השוק הרחב במכשיר בעל יכולות DVB-H, טכנולוגיית הטלויזיה הניידת שנוקיה היא בין התומכות המרכזיות בה. לפי הערכות החברה, שבב DVB-H יעלה 7 יורו בלבד בשנת 2008, כך שמחירי מכשירי DVBH צפויים להמשיך לרדת.N77 ישווק במחיר לפני סובסידיות של 375 יורו. החברה צופה 5-10 מיליון מכשירי DVBH בשוק עד סוף 2008, ועשרים מיליון עד סוף 2009.

החברה הכריזה גם על פלטפורמת תוכנה לצפייה בוידאו במכשירים סימביאניים בעלי מערכת הפעלה S60 סדרה 3. הפלטפורמה כוללת צפייה מובנית בקליפים מאתר יוטיוב.

החברה סבורה ששוק הניווט עומד להתרחב מאד בשנים הקרובות ולהצטרף לשוק הרחב. מעבר למכשירים היקרים מסדרות N ו-E שיכללו רכיבי ניווט, הציגה החברה את 6110 Navigator, גרסה משודרגת של 6110 הוותיק שתכלול רכיב ניווט. 6110 החדש אינו מכשיר זול. בעלות של 450 יורו לפני סובסידיות, מדובר במכשיר שמקביל לרוב המכשירים בסדרות N ו-E. אבל לעומת שני המכשירים האחרים של החברה שכוללים רכיב ניווט (N95 ו-E90 שהוצג לראשונה היום), מחירו עשוי להפוך אותו לריאלי יותר בעבור צרכנים.

גילוי נאות: הכתב הוא אורח חברת נוקיה בתערוכת 3GSM.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה
  • wimax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully