וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3GSM - המגמות

דידי חנוך

16.2.2007 / 19:19

מה היו המגמות הבולטות שנצפו ב-3GSM וישפיעו על עולם הסלולר בשנה הקרובה?

בשיחה בשלהי 3GSM, הגדיר סמנכ"ל השיווק של חברת סלקום עדי כהן את המגמה הבולטת ביותר בתערוכה באופן שנראה לי מדויק מאד: "בשנים האחרונות ראינו בתערוכה בעיקר הבטחות חדשות. 3GSM השנה עסקה בעיקר במימוש ההבטחות האלה".

ואכן, נראה שזאת היתה המגמה הבולטת ביותר בתערוכה. לא ראינו השנה טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך, אבל ראינו מימוש ושדרוג של הטכנולוגיות שנחשפו בעבר.

מספר חברות הציגו מכשירים בעלי יכולות HSDPA, הטכנולוגיה שמאפשרת יכולות אינטרנטיות משמעותיות בהרבה למכשירי הסלולר. כמו כן, ראינו הרבה מאד מכשירים עם וייפיי, שמאפשר אינטרנט ושיחות VOIP בחינם.

החברות הקוריאניות הגדולות הציגו מכשירי WiMAX שבשלב זה עדיין ניתן לומר שהם גדולים ומסורבלים מדי, אבל מהווים סנוניות מרשימות לעתיד. אחת הטכנולוגיות המדוברות ביותר בתערוכה היתה Mobile WiMAX, הטכנולוגיה שתאפשר למכשיר שנמצא בתנועה - כולל בנסיעה מהירה ברכב - לשמור על קישוריות אינטרנטית.

כך גם המצב עם DVB-H, טכנולוגיית הטלויזיה הסלולרית שנמצאת כבר בשימוש במספר ארצות באירופה. מכשירים חדשים של נוקיה וסמסונג משדרגים את התחום ומצעידים אותו עוד צעד קדימה לאימוץ נרחב יותר. בשנה הקרובה צפוי להיראות מימוש רחב יותר של DVB-H, אך לא בארצנו. בישראל עוד לא התחיל התהליך הרגולטורי הנדרש לפני שחברות יוכלו להתחיל להקים תשתית לשידורי DVB-H מקומיים.

מגמות במכשירים

בתחום הטלפונים ניתן לאבחן מגמה בולטת אחת: הקטגוריות השיווקיות של עולם הסלולר הולכות ומתפרקות. פעם היו מכשירי זולים ומכוערים בעלי יכולות מוגבלות אך שימושיות גבוהה, מכשירים עסקיים מכוערים בעלי יכולות גבוהות ליישומים עסקיים, מכשירים טכנולוגיים מתקדמים לצרכנים ביתיים בעלי יכולות גבוהות לשימוש בידורי ומכשירי אופנה בעלי עיצוב מושקע ויכולות מוגבלות.

השנה ראינו את הקטגוריות האלה מתחילות להתפרק. סוני אריקסון בלטה בכך כשהשיקה מכשירים זולים בסדרות K ו-W שלה, שהעיצוב שלהם לא נופל במידה משמעותית מהמכשירים היקרים יותר בסדרות. גם סדרת Z המעוצבת של החברה היפנית-שוודית בלטה בכך שהביאה דור שלישי ומצלמת 2 מגפיקסל למכשירי אופנה. וכמובן, מכשירים כמו LG פראדה הביאו עוצמה טכנולוגית מרשימה למכשיר שנועד להימכר בבתי אופנה יותר מאשר בחנויות סלולר וטכנולוגיה.

זה בלט יותר מכל בתחום העסקי. E65 של נוקיה הוא מכשיר "עסקי" בהגדרתו, אבל הוא גם הסליידר היפה ביותר של נוקיה והמכשיר הנאה ביותר שהענקית הפינית הציגה בתקופה האחרונה. מכשירי סדרת U של סמסונג בלטו גם הם בזכות עיצוב יפה לסמארטפונים בעלי ייעוד עסקי. במיוחד בלטו בתחום זה שני המכשירים העסקיים המסתוריים של סמסונג, F700 ו-F520. כפי שנכתב בסיכום בתחום החברות והמכשירים, יכול מאד להיות שלו היו מוצגים דגמים פועלים של השניים היו זוכים שניהם למקום בחמישיית המכשירים הבולטים של התערוכה. F700, שנראה כמו iMate JasJam ממוזער, זכה לעיקר תשומת הלב. אבל F520, הסליידר הדו-כיווני בעל מסך 3 האינץ', הלהיב אותי יותר.

גילוי נאות: הכתב היה אורח חברת נוקיה בתערוכת 3GSM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully