וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום 3GSM: חברות ומכשירים

דידי חנוך

16.2.2007 / 19:25

מי בלט, מי אכזב, מי הפתיע ומי מוכר רק ביפן. סיכום של החברות והמכשירים שהרשימו בתערוכת הסלולר הגדולה

במשך שלושת הימים בהם הסתובבתי בתערוכת 3GSM העלינו מספר ידיעות על הכרזות מכשירים של החברות שהציגו בתערוכה. עכשיו הגיעה העת לסיכומים.

הבולטת - על תנאי

סמסונג הציגה מספר מכשירים חדשים ב-3GSM, בנוסף למכשירים שעל יציאתם הכריזה ב-CES ובתקופה האחרונה בכלל. מכלול המכשירים של החברה מרשים ומשרטט תמונה של חברה שאמנם יורה לכל הכיוונים, אבל עשויה לפגוע באחוז די גבוה מהמטרות. עם זאת, קשה שלא לראות את ההיצע של סמסונג כמותנה בחשיפה אמיתית של שני המכשירים המרשימים ביותר שחשפה בתערוכה: F520 ו-F700. שני הסמארטפונים היפהפיים והקטנים הוצגו בתערוכה מתחת לכיסוי פלסטיק שקוף. הממשק שלהם הוצג רק בוידאו במסיבת העיתונאים של החברה, ולא ניתן היה לשחק איתם ולראות האם המקלדת הקטנה נוחה והאם הסליידר הכפול נעים לשימוש. אם שני מכשירים אלה יגשימו את ההבטחה כשיהיו דגמים אמיתיים ולא רק מצגות וחתיכות פלסטיק מתחת לכיסוי, הרי שביחד עם שלל המכשירים שכן הוצגו באמת מציגה החברה הקוריאנית היצע מרשים וחזון טכנולוגי אמיתי.

המפתיעה

במידה מסוימת, התצוגה של LG בתערוכה לא היתה מפתיעה כלל. כל המכשירים שהחברה הציגה בתערוכה, מסדרות Chocolate ו-Shine ומכשיר LG Prada, נחשפו עוד קודם ברשת וחלקם אף נמכרים חודשים. אבל כשכולם יחדיו בביתן אחד, קשה שלא להתפעל מקפיצת המדרגה שהחברה השנייה מדרום קוריאה ביצעה בחצי השנה האחרונה. מחברה של מכשירים אפורים וחסרי כל השראה הפכה LG למעצמה של עיצוב סלולרי. היה תענוג לשחק עם הפראדה - ולא בגלל הדוגמנית שהציגה את המכשיר, כי בגלל העיצוב שלו והממשק היפהפה והאלגנטי. מכשירי Shine, ובמיוחד הסליידר שבסדרה, עשו רושם עז של מכשירים שמשלבים עיצוב מרשים עם פיצ'רים טובים. וכמו סמסונג, גם ל-LG היה בתצוגה מכשיר WiMAX להדגמה.

היציבה

נוקיה היתה נוקיה. החברה המשיכה להתמקד בפיצ'רים ולא בעיצוב, למרות מספר חדירות לתחום המעוצב. את עיקר הרעש עשתה נוקיה בתחום העסקי, עם E65 ו-E90. סדרת הקומיוניקייטורים של נוקיה מעולם לא הצליחה במיוחד בישראל, אבל אני צופה ש-E90 ישנה את זה. העובדה שמדובר במכשיר שכולל כמעט את כל היכולות של N95 (ההבדל: המצלמה היא 3.2 מגפיקסל וללא עדשות קארל זייס) עם מקלדת QWERTY נוחה ומסך רחב ואיכותי מאד תהפוך אותו לנחשק גם בקרב צרכנים שאינם הקהל המסורתי שלו. E65, לעומת זאת, הולך לפרוץ מעבר לקהל העסקי אליו הוא יועד. המכשירים הייעודיים של החברה - מכשיר הטלויזיה ומכשיר הניווט - נראו יותר כהצהרת כוונות וכמכשירים שמתאימים לשווקים גדולים יותר מהמקומי. מי שרוצה טלפון של נוקיה עם GPS בישראל ירכוש כנראה את N95, לא את 6110.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

המעדכנת

כמעט כל המכשירים של מוטורולה בתערוכה היו עדכונים של סדרות קיימות ודגמים קיימים. SLVR חדש, KRZR חדש, RIZR חדש, שני Q חדשים. המכשירים שלה מעוצבים ונאים מאד, וכל אחד מהם נראה כמו שדרוג ראוי של קודמיו, אבל רובם לא הכילו מסר מלהיב ברמת התכונות או העיצוב. רובם, פרט ל-RIZR Z8. ה-Z8, עם מנגנון הסליידר המתעקם שלו, עם כיסוי הגומי העמיד שלו, עם הממשק הסימביאני, עם הוידאו ב-30 FPS, הרשים מאד את באי התערוכה ואת כותב שורות אלו.

המאכזבת

סוני אריקסון, החברה שהשנה האחרונה שלה היתה קפיצת מדרגה בעולם כולו והביאה אותה להתמודדות במגרש של הגדולים, לא הפילה אותנו מהכיסא בתערוכה. W880 הוא מכשיר יפה מאד ודק מאד ומעוצב מאד. אבל ברמת התכונות, אין לו יתרונות משמעותיים באמת לעומת K610 של החברה. נראה שהחברה קצת שקועה מדי בקונספט "סדרת ווקמן" ו"סדרת סייברשוט" שלה. אין סיבה שמכשיר שנועד להיות מכשיר הדגל של החברה לא יכלול מצלמה טובה יותר מ-2 מגפיקסל ולא יכלול את שיפורי התוכנה שהוסיפו בסוני אריקסון ל-K810. K810 עצמו היה מלהיב יותר. אבל משיחות עם הייבואנים והמפעילים, נראה שהגרסה הדקה יותר של K800 בעלת תכונות שיפור התמונה המובנות לא יגיע לארץ. הוא נראה כשדרוג מינורי מדי לדגם הקיים והמצליח.

הצ'ילבות

מעניין מאד היה לבקר בדוכנים של iMate ו-HTC. בשניהם שמעתי שהמוח מאחורי המכשירים שהחברות הוציאו בעבר נמצא בצד של החברה בה ביקרתי. באיימייט טענו ש-HTC אמנם בנו את המכשירים, אבל לפי תכנון שלהם. ב-HTC אמרו שאיימייט הוסיפו את הלוגו שלהם למכשירים ש-HTC בנתה. שתי החברות הציגו ליין עתידי בעל יכולות מרשימות, אבל רוב המכשירים של iMate היו קופסאות פלסטיק, ולא דגמים עובדים. 5150, המכשיר הראשון שאיימייט תוציא לשוק בעולם - וכנראה גם בארץ, הוא מכשיר בעל יכולות מרשימות, אבל הוא עצום יחסית למבנה הסליידר שלו. מעניין יותר יהיה להשוות בין 7150 של איימייט לבין HTC Advantage (לשעבר Athena). שני המכשירים כוללים מסך ענק ומקלדת מלאה ועשויים להוות את הדור הבא של מחשבים זעירים ותחליפים ממוזערים לגיטימיים למחשב הנייד. מכיוון ש-Advantage הוא כבר מכשיר קיים, בעוד 7150 ייצא לשוק רק בסתיו, אני סבור שהייתרון המוקדם נמצא במחנה של HTC.

היפניים

יצא לי לראות מספר מכשירים בתערוכה שלא יגיעו לעולם לחופינו. ביפן מוכרות פנסוניק ו-NEC ושארפ מכשירים עם לינוקס, נגנים עם זמן סוללה של 70 שעות ועוד חידושים והפתעות. אני נאלץ להודות שלא התעכבתי הרבה בדוכנים של החברות האלה. זה קצת מבאס לשמוע ולראות מכשירים מרשימים שלעולם לא יימכרו בישראל.

המכשירים הבולטים

בהכתרת המכשירים הבולטים, אני נאלץ להתעלם ממכשירים כמו F520 ו-F700 של סמסונג ומ-7150 של איימייט. אם אין אפילו דגם עובד, קשה להתייחס למכשיר באופן רציני. אי לכך, קבלו את חמשת המכשירים הבולטים של התערוכה, שגם ניתן היה לשחק איתם קצת:

5. LG Shine. המכשיר היפה ביותר בתערוכה. הפיצ'רים והתכונות של המכשיר ממצבים אותו במקום סביר, אבל העיצוב המרהיב הוא מה שהופך אותו לאחד המכשירים הבולטים בתערוכה.

4. סמסונג F510. כל מה שיש בסמסונג אולטרה וידאו (F500) - מסך איכותי ווידאו בפורמט DiVX - אבל בתוספת קליטת שידורי DVB-H. זה עדיין לא רלוונטי לישראל, והאנטנה מעצבנת (במיוחד כשבנוקיה N77 המקביל אין אנטנה), אבל העיצוב שוב משחק תפקיד חשוב, ומדובר בטלפון HSDPA יפה וקומפקטי עם מבנה מסתובב ייחודי.

3. LG פראדה. בעיקרון, מדובר באחיו השחור-לבן-כסוף של האייפון. היכולות כמעט זהות: מסך מגע עם ממשק ייחודי, מצלמת שני מגפיקסל, עיצוב יפהפה. השימוש בממשק שלו מהנה ומדובר בטלפון מרשים מאד מחברה שעד לאחרונה לא היתה ידועה במכשירים המרשימים שלה.

2. נוקיה E90. אם הוא לא היה עסקי, מכוער ויקר להחריד, כנראה שזה היה המכשיר של התערוכה. היכולות שלו מרשימות מאד: מצלמת 3.2 מגפיקסל, ניווט, קישוריות HSDPA, ויפי, מקלדת QWERTY. אבל הוא יעלה מעל 700 יורו ללא סיבסוד כשיושק, כך שסביר להניח שהוא יעלה מעל 100 ש"ח לחודש בארץ.

1. מוטוריזר Z8. מכשיר HSDPA, עם עיצוב סלייד חדשני, יכולות וידאו מרשימות מאד וממשק שנראה מצוין. השימוש בממשק סימביאני מרחיק את מוטורולה מהממשק המסורתי המזעזע שלה, ומאפשר לה לקפוץ מדרגה. מדובר בסימביאן UIQ, שהשימוש בו מתאפשר עקב הסכם זכיינות עם בעלת UIQ סוני אריקסון. בתקופה האחרונה נראה ש-UIQ עומד להיעלם מהמפה, אבל ההחלטה של סוני אריקסון לתת לחברות לרכוש זיכיון שימוש במערכת ההפעלה שרכשה עשויה להחזיר אותו לחיים. הסימביאן גם מעניק למוטורולה גישה אוטומטית לקהילת מפתחים עניפה שבונה יישומים למכשירי סדרה 60 של נוקיה ול-UIQ, כך שהמכשיר יזכה ליכולות מורחבות עם יציאתו לשוק.

גילוי נאות: הכתב היה אורח חברת נוקיה בתערוכת 3GSM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully